Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #201  
Old 21-02-2010, 20:05
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

het loopt weer!
maar goed daar is ook alles mee gezegt...
om te starten moet ik ongeveer 30sec. volgas doorstarten en zonder gepruttel of niets!
na die 30sec. springt ie in 1x aan.
stationair lopen doet ie ook nog nietheb nu de gaskabel wat strak gezet maar dat kan ook niet eg de bedoeling zijn, wel?
no9u maar eens de koudstart injector doormeten of de temperatuursensor ofzow?
iemand tips of iemand die dit zelfde heeft mee gemaakt?

dan de remmen
gisteren met bert het hele zooitje goed ontlucht.
vandaag,0,2% druk.
de hooftremcilinder komt uit mijn 16v en is er werkend uit gekomen en ook is er nergens een spoor van lekkage.
en ja, ik hab alle ontluchtings nppels dicht gedraait
wel heb ik alvast het sparco competition stuurtje gemonteerd
ook heeft egon mij vandaag nog gebeld
ipv wielen voor de passat komt er nu dus een voledige stalen schroef kooi voor de golf
en nog even wat foto`s geschoten











__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is

Last edited by knedel16vweber : 21-02-2010 at 20:07.
Reply With Quote
  #202  
Old 27-02-2010, 17:57
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

zo, vandaag wat aan de elektries gedaan.
ruitensproeier: done!
knipperlichten: done!
achteruitrijverlichting: done!
temperatuursensor: done!
voorbumper (voor het rdw dan even) done!
alleen moet ik nou de originele hooftremcilinder weer opzoeken en monteren samen met het rempedaal.
hopen dat dan het zooitje op druk blijft.
volgende week moet ie naar het rdw om nog mee te kunnen naar mwm 2010!
weer wat dichterbij...

groet frank
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #203  
Old 27-02-2010, 18:05
2sneaky bora 2sneaky bora is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 603
Send a message via MSN to 2sneaky bora
Default

zo das ff geleden dat deze in zicht was. Mooi stuur zoiets zoek ik nog voor de polo. Heb ie een goed adres? Ervoor . Verder succes gr andy
__________________
VW POLO 1f 1981 project
VW Touran familie cross
VW POLO GTI 6r 2011 WIT is nu de daily
Reply With Quote
  #204  
Old 27-02-2010, 19:36
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,559
Default

nice stuurtje idd, gaat wel goed kome met deze auto
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #205  
Old 28-02-2010, 10:53
SubdubberGT SubdubberGT is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 854
Default

Kijk eens naar de zekerkast en relaishouder, hier zit ook vaak het probleem dat ie moeilijk aanslaat e.d.

Slecht contact of iets dergelijks..
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro
Daily: Volkswagen High Up 75PK

Reply With Quote
  #206  
Old 28-02-2010, 18:22
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

Quote:
Originally Posted by SubdubberGT
Kijk eens naar de zekerkast en relaishouder, hier zit ook vaak het probleem dat ie moeilijk aanslaat e.d.

Slecht contact of iets dergelijks..

het probleem van de motor is nu verholpen door een extra massakabel vanuit de accu naar het chassi te trekken en met wat co afstelling zitten we nu redelijk tot goed!
hij loopt weer uit zich zelf stationair en dat alleen is al een hele vooruitgang.
Egon bedank voor het komen!
ook waren we tot de conclusie gekomen dat de bougietjes op sterven na dood zijn.
maandag meteen 4 nieuwe halen en erin.

maar nu vraag ik even iedere kennis die op het forum rond zweeft!

de remmen!

het hele systheem is nu 2 x goed ontlucht en er is ook geen lucht meer te bekennen.
voor en achter zitten er nieuwe remblokken en voor ook schijven op
2 nieuwe remcilindertjes achter.
de hooftremcilinder komt van een golf2 16v en zo ook de bekrachtiger.
dit set is werkend uit de auto gekomen en vers gemonteerd in de 1.
ook de rempedaal is aangepast op de bekrachtiger.
het feit is dat als de motor niet loopt er 100% remdruk is en ook niet wegzakt oid.
maar eenmaal de motor gestart valt de hele druk WEG 0,0 druk!
2xpompen is er wat druk maar vald ook weer meteen weg...
zodra je de motor erna uit zet is er METEEN weer 100%druk en is er niets aan de hand.

WIE O WIE KAN MIJ HELPEN!!!!!

de auto moet rdw gekeurt zijn VOOR vwspeed 2010!
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #207  
Old 28-02-2010, 18:25
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,049
Default

vacuum van de bekrachtiger niet goed aangesloten?
Reply With Quote
  #208  
Old 28-02-2010, 18:27
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

of de filter van de bekrachtiger(aan de binnenkant)zit verstopt....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #209  
Old 28-02-2010, 18:28
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
vacuum van de bekrachtiger niet goed aangesloten?

presies wat wij ook dachten.
we hebben her en der wat slang klemmetjes vernieuwd maar na deze controlle zit alles goed en vast...
kan het niet zijn dat er te weinig vacuum is voor de bekrachtiger ofzo?
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #210  
Old 28-02-2010, 18:30
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
of de filter van de bekrachtiger(aan de binnenkant)zit verstopt....

dan komt er geen buitenlucht meer bij zodat het zooitje op bekrachtigen blijft staan...
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #211  
Old 28-02-2010, 18:32
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
dan komt er geen buitenlucht meer bij zodat het zooitje op bekrachtigen blijft staan...

ik kan me geen filter in de bekrachtiger voorstellen welke bedoel je dan ?

in het kleppendeksel zit iets van een filter maar das carter ontluchting...
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #212  
Old 28-02-2010, 18:34
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by knedel16vweber
ik kan me geen filter in de bekrachtiger voorstellen welke bedoel je dan ?

in het kleppendeksel zit iets van een filter maar das carter ontluchting...

een bekrachtiger werkt met drukverschil,dus aan de kant van het pedaal moet buitenluchtdruk toegelaten worden om dat drukverschil te creeren.het filter zit om het asje waar je pedaal aan zit.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #213  
Old 28-02-2010, 18:36
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
een bekrachtiger werkt met drukverschil,dus aan de kant van het pedaal moet buitenluchtdruk toegelaten worden om dat drukverschil te creeren.het filter zit om het asje waar je pedaal aan zit.

oh, dat is nog onbekent bij mij...
zal het morgen eens bekijken dan.
maar vanuit de bekrachtiger naar het schutbord in die beugel zeg maar zit ook een rubber om de as heen die zou dan de buiten lucht toch weerhouden?
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #214  
Old 28-02-2010, 18:39
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by knedel16vweber
oh, dat is nog onbekent bij mij...
zal het morgen eens bekijken dan.
maar vanuit de bekrachtiger naar het schutbord in die beugel zeg maar zit ook een rubber om de as heen die zou dan de buiten lucht toch weerhouden?

weet niet precies hoe het bij een mk1 zit,gewoon even zoeken waar ie de lucht toelaat en evt. schoonmaken.zou voor de rest geen andere oorzaak weten......
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #215  
Old 28-02-2010, 18:42
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Stickers al binnen?

Reply With Quote
  #216  
Old 28-02-2010, 18:47
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

tis zondag hier
zullen maandag wel binnen komen denk ik.
owja dat moet ook nog
bij ron een gti stickerset gekocht.
zij stryping
achterklep sticker
en tankdopsticker
nou nog iemand met een vaste hand...
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #217  
Old 28-02-2010, 18:48
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

even het probleem op de nieuwe pagina zetten

Quote:
Originally Posted by knedel16vweber
het probleem van de motor is nu verholpen door een extra massakabel vanuit de accu naar het chassi te trekken en met wat co afstelling zitten we nu redelijk tot goed!
hij loopt weer uit zich zelf stationair en dat alleen is al een hele vooruitgang.
Egon bedank voor het komen!
ook waren we tot de conclusie gekomen dat de bougietjes op sterven na dood zijn.
maandag meteen 4 nieuwe halen en erin.

maar nu vraag ik even iedere kennis die op het forum rond zweeft!

de remmen!

het hele systheem is nu 2 x goed ontlucht en er is ook geen lucht meer te bekennen.
voor en achter zitten er nieuwe remblokken en voor ook schijven op
2 nieuwe remcilindertjes achter.
de hooftremcilinder komt van een golf2 16v en zo ook de bekrachtiger.
dit set is werkend uit de auto gekomen en vers gemonteerd in de 1.
ook de rempedaal is aangepast op de bekrachtiger.
het feit is dat als de motor niet loopt er 100% remdruk is en ook niet wegzakt oid.
maar eenmaal de motor gestart valt de hele druk WEG 0,0 druk!
2xpompen is er wat druk maar vald ook weer meteen weg...
zodra je de motor erna uit zet is er METEEN weer 100%druk en is er niets aan de hand.

WIE O WIE KAN MIJ HELPEN!!!!!

de auto moet rdw gekeurt zijn VOOR vwspeed 2010!



er zullen toch wel meer mk1 rond rijden met een 16v hooftremcilinder?
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #218  
Old 28-02-2010, 21:03
egon's Avatar
egon egon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 976
Default

frank het is wel wijsheid om er ook ff een nieuwe massa kabel op te zetten.
gr.egon
Reply With Quote
  #219  
Old 28-02-2010, 21:11
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

Quote:
Originally Posted by egon
frank het is wel wijsheid om er ook ff een nieuwe massa kabel op te zetten.
gr.egon

als ze die morgen op vooraad hebben neem ik die meteen mee ja.
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #220  
Old 28-02-2010, 23:21
vwgolfjeII's Avatar
vwgolfjeII vwgolfjeII is offline
Forum regular
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 58
Default

heb je niet ergens een vacuum lek?? want als ie wel op druk is zonder dat de motor draaid en wanneer je hem start hij weg valt. duid meestal op een kapotte bekrachtiger of een vauum lek
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum