Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Wielen en banden
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-02-2010, 20:25
Yesj Yesj is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 16
Default Welke banden raden jullie aan voor 18" MK4 velgen??

Ik kom er nog niet echt uit welke banden ik moet nemen voor mijn golf MK4

Ik wil deze week banden bestellen bij autobandenmarkt.nl, alleen weet ik nog niet exact welke.
Ze zijn voor de originele R32 18" Ronal Aristo's. Ik denk dat ik voor de maat 225/40/R18 ga

Mij eisen zijn beste grip bij droog en nat wegdek in deze banden klasse ;-)
Ik heb nu de bridgestone RE 050A's in maat 16" 205/55. Op zich erg goed over te spreken, ook in maat 235voor en 305achter goede ervaring mee. Maar het liefste wil ik zoveel mogelijk banden uit proberen.
Ook heb ik veel ervaring met de SP Sport Maxx TT's, alleen onder een heel ander soort auto die 1750KG weegt, met meer power en 4x4 aangedreven. Fijne band met goede steun door gebruik van kevlar. Heel handig voor zo'n zware auto, maar het lijkt mij niet perse nodig bij zo'n relatief lichte golf.


Van de Potenza RE 050 A's snap ik niet echt de type's: allemaal €135,50 :
225/40 R18 92Y XL BSW, 1Z asymmetric
225/40 R18 92Y XL SZ
225/40 R18 92Y XL EZ


Dunlop SP SPORT: MAXX met hierbij de aanduiding GT en TT. (TT volgens de website het beste)

Pirelli P ZERO's: De NERO 225/40 R18 92W XL en de ROSSO Asimmetrico 225/40 ZR18 92Y XL
Verder geen ervaring mee, maar je ziet niet echt super verhalen over nat weg dek. Dit terwijl dat voor mij heel belangrijk is. Ik weet niet of hier iemand daar ervaring mee heeft

Als laatste nog de Goodyear EAGLE F1 Asymmetric 225/40 R18 92Y XL
Na zoeken achter gekomen dat veel auto bladen het 1 van de beste banden vinden.

Quote:
The Eagle F1 Asymmetric also received a 'Very Recommendable' rating from German magazines Autozeitung, Sport Auto and Powercar, while the UK's Evo magazine declared the tire a "dominant winner" in a comparison of nine brands, in addition to being declared "Best Tire" by the UK's Autocar magazine.

Finland's Tuulilasi's test showed Goodyear Eagle F1 Asymmetric out-performing the competition in several areas including braking on dry and wet as well as achieving faster lap times than other tires.

The same results were clear during Evo magazine's and Autocar's tests, in which the Goodyear Eagle F1 was able to lap 7.5 seconds faster than the ninth placed tire, and brake from 88 km/h in an incredible 12.5 metres shorter than the worst performing tire during emergency stop situations, while providing increased handling and safety at all times.

Quote:
Goodyear Eagle F1 Asymmetric Wins 2009 Motor Magazine Tyre Test

MOTOR tested seven of the most popular 245/40R18 road tyres and four semi-slick tyres in a comprehensive testing program at Sydney's Oran Park Raceway. They used two Audi S4s driven by V8 Supercar driver Warren Luff.

The Goodyear tyre scored 131.4 points across all the test categories, almost a full 17 points ahead of the next best performed tyre, the Dunlop SP Sport Maxx GT.

"While the Eagle F1 Asymmetric results in the dry were great, the tyre scored even better in the wet. It was a compelling demonstration of the excellent grip and control provided by the asymmetric tread design."




Hier nog de links naar de desbetreffende banden:

Dunlop SP Sport Maxx TT: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop....=107&sowigan=So

P zero nero: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop....=107&sowigan=So

P zero Rosso: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop....=107&sowigan=So

Eagle F1: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop....=107&sowigan=So

Potenza RE 050A: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop....=107&sowigan=So

en nog een Potenza: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop....=107&sowigan=So

Last edited by Yesj : 26-02-2010 at 20:29.
Reply With Quote
  #2  
Old 26-02-2010, 21:57
Johan-dtc's Avatar
Johan-dtc Johan-dtc is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,743
Send a message via MSN to Johan-dtc
Default

de michelin pilot sport 2, of de nieuwe pilot sport 3
continetal sportcontact 3

de sportmaxx tt heeft als nare eigenschap dat ze snel cuppen door de brede tussenruimte van de nokken op de schouder, als goed alternatief zou ik anders voor de sportmaxx gt gaan, rechtlijnig profiel, goede stuureigenschappen enz enz
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!!
Wonderen duren iets langer!
En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden
!
Reply With Quote
  #3  
Old 26-02-2010, 22:01
chris's Avatar
chris chris is offline
Pornstar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,198
Default

Michelin Pilot Sport 2 inderdaad....rijd erg lekker...stukken beter en stiller dan Dunlops...mn TT is een hele andere auto nu om mee te rijden.
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT
1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT
2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT
2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT
1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8
1992 Nissan 300ZX Twin Turbo
Reply With Quote
  #4  
Old 26-02-2010, 22:01
Yesj Yesj is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 16
Default

Tot nu toe heb ik nog geen problemen met cuppen van de sportmaxx TT's. Dat had ik wel met de contintal SC2's. Verder hoor ik ook goede verhalen over die SC3's. Die Pilot sport's zijn wel een stuk duurder. Met 4 banden ben je 60€ meer kwijt tegenover de eagle's..
Bedankt voor de info verder

Last edited by Yesj : 26-02-2010 at 22:04.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum