|
|||
|
|||
Quote:
hahahaha........ intern doorgeschakelde telefoon zeker |
|
||||
|
||||
Dat is in ieder geval al fijn om te horen, Hajee. Kunnen er weer wat mensen met een gerust hart op keuring morgen.
Weet je toevallig ook iets over toekomstige wijzigingen? Ik ga namelijk binnen nu en heel erg spoedig mijn motorombouw starten. Deze moet klaar zijn voor Wörthersee, en wil nadat ik terug ben uit Oostenrijk naar de RDW ermee. Dit is dus na 1 Mei, wat in het verleden een datum is gebleken waarop de RDW wel eens zaken wil veranderen... Hoop dat dit niet het geval is, want dan zou het dus beter zijn om vóór Wsee richting Elsloo te gaan...
|
||||
|
||||
als ik wat hoor, zal ik het hier posten..
|
|
||||
|
||||
Top!
|
||||
|
||||
Quote:
Dan zou ik in oostenrijk maar heel lief zijn en geen gekke dingen doen met je auto, maatje van me hebben ze tijdens de meeting zijn auto in beslag genomen omdat de papieren niet klopten 1.4 op kenteken maar ligt een 1.8 20V in het vooronder. Enigste manier van thuis komen..... nepplaten gemaakt nadat hij de auto terug kreeg maar geen papieren en heel snel naar nl gereden daaraan gekomen dikke vette boete a 750 euro Dus bezint eer ge begint
|
||||
|
||||
Ik gedraag mij altijd.
Daarbij, een 1.6TD is qua uiterlijk niet zo verschillend van een 1.9 AFN, dan een 1.4 en een 20VT. Ga er in vermogen ook niet zo veel op vooruit als 1.4->20vt helaas.
|
||||
|
||||
Quote:
Okee maar goed een gewaarschuwd mens telt voor 2 tijdens worthersee grijpen ze de gekste dingen aan om je auto mee te kunnen nemen.
|
||||
|
||||
Quote:
als jij je netjes gedraagd, verbanddoos en een oranje jasje aan boord hebt, gevaren driehoek aan boord hebt en een autobahn vignet op je ruit hebt EN normale kenteken platen hebt dan loopt dat wel los. tenzij je met je draagarmen of middendemper over de straat schraapt als je langs agenten rijdt....dat vinden ze over het algemeen niet zo grappig. Last edited by Edward : 03-02-2010 at 20:03. |
|
||||
|
||||
Ontopic maar weer
Vandaag naar Zwolle geweest om de scirocco om te laten keuren naar 1.9 TD, gelijk de apk erbij laten doen. Na het laten zien van de revisiebon hoefde ik niet voor de roetmeting. Kenteken van de donor werd wel gevraagd, ik had de vrijwaring daarvan bij me dus ging vlekkeloos al was alleen het kenteken voldoende geweest. Zonder afspraak was ik snel aan de beurt en werd goed geholpen, de keuring zelf houd niet veel in. 't spul is goedgekeurd en het is nu wachten tot de papieren binnen zijn. |
|
||||
|
||||
vragen ze altijd naar het kenteken van de donorauto ik heb nammelijk een losse motor gekocht!!
maar gefeliciteerd met je kenteken
|
|||
|
|||
mij hebben ze er niet om gevraagd
motorcode was genoeg groetjes wim |
|
||||
|
||||
Ik denk dat het voor hun makkelijker terugzoeken is,
de vraag werd min of meer zo gesteld: "Heb je toevallig ook een kenteken van de auto waar de motor uit komt?" Met alleen de motorcode moet het ook wel lukken denk ik |
|
||||
|
||||
Vandaag heeft mijn vrouw de Cabrio naar de keuringstation Veldhoven gebracht voor de motoromkeur naar G60 en de auto is goedgekeurd.
Hij vond de cabrio een zeer nette auto en dat alles netjes gemonteerd was. Het vreemde is dat de CO is gemeten, remmentest gehad, hij heeft in de auto gereden en vond hem goed, maar misschien iets te snel, rijden. Tevens is de stuurreactie getest etc. terwijl alleen is gevraagd om de omkeur en niet voor een APK. (verloopt wel volgende week) Dus ik hoop nu dat dit gelijk is gedaan, mijn vrouw weet het niet zeker maar het was eigenlijk een uitgebreide APK keuring. Zij moest wel € 53,- betalen voor de keuring. Het valt wel op dat er diverse bedragen betaald worden voor de omkeur. Eigenlijk zou dit toch gelijk moeten zijn?? Dus maar afwachten op de papieren en legaal door nederland crossen. |
|
||||
|
||||
Hoe zit het eigenlijk met een samengestelde motor? Bijvoorbeeld de kop van de ene motor / auto, en een onderblok van een andere motor / auto?
|
||||
|
||||
even een vraagje, wordt de auto met omkeuren niet meteen apk gekeurd?
alles moet dan toch ook in orde zijn?
|
||||
|
||||
Hoe is jullie auto overigens naar de keuring gegaan?
Gewoon rijdend of via een aanhanger/ambulance gebracht? Want ze nemen natuurlijk je papieren in dus dan mag je er eigenlijk toch niet meer mee terug rijden? |
|
||||
|
||||
1 dags kenteken krijg je toe gestuurd, zo ging het wel met het keuren van mijn motor.
|
||||
|
||||
Wij zijn er gewoon naartoe gereden. Nadat hij goed is gekeurd kreeg zij een bewijs dat de papieren zijn ingenomen en mocht ze alleen nog maar naar huis rijden.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Zou ik ook wel eens willen weten, bel jij?
|
||||
|
||||
Quote:
Das een goeie. Ik heb een zelf samengestelde motor ASZ TDI in een Audi TT gebouwd en deze laten keuren in Heerenveen. De keuring ging op zich vlot, men vroeg alleen naar de motorcode en waar de motor vandaan kwam. Uitgelegd dat deze opgebouwd was uit verschillende motoronderdelen was het enigste struikelblok de uitlaat. Deze is van Miltek en speciaal voor een diesel onder de TT gemaakt. Geen typegoedkeuring, dus naar Lelystad omdat de auto van na '98 is. Vanaf bj.'99 moet de auto blijven voldoen aan de geluidseisen die bij de typegoedkeuring horen van de auto. Dit ging niet goed, afkeur, nieuw programma laten maken, weer keuren (en aftikken), nu klopte het wel. Ik heb een tijdellijk kentekenbewijs gehaald in Heerenveen, dus de TT is nu op kenteken ook een diesel. Jos. |