#1
|
|||
|
|||
trommelrem links
Hoiii,
Na een poging tot ontluchten van het remsysteem is 1 van de remnippels afgebroken, geprobeerd om het resterende deel er met een linkse tap er uit te krijgen, maar helaas ook mislukt wat zit dat ding vast!!! (linkse tap = afgebroken). Ben nu van plan om maar een andere trommel er op te zetten, heeft iemand nog een goed functionerende trommelrem (links achter), die geschikt is voor een :caddy tdi 98 Eventuele tips om het resterende deel er alsnog uit te krijgen zijn eveneens welkom. Maar denk niet dat het nu nog gaat lukken. |
#2
|
|||
|
|||
De nippel warm stoken voordat je hem losdraait is meestal de oplossing.
Als het dan nogsteeds niet lukt zou ik gweoon langs de eerste de beste sloop gaan, hebben ze zeker weten zn trommel liggen. |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Dat had idd misschien de oplossing kunnen bieden, het is nu al te laat....moet gewoon een andere trommel op. Is dit gemakkelijk zelf te doen? Heb vant weekend al even geprobeerd, de trommel zelf krijg ik open. Maar hoe krijg je het achterste deel los van de as? --> gewoon die 8 boutjes los draaien of moet er ingewikkelder gereedschap aan te pas komen? iemand ook een prijsindencatie voor een trommel van de sloop? |
#4
|
|||
|
|||
waarom niet gewoon een nieuwe remcillinder ? zijn meen ik iets van 35 euro, op de sloop zijn ze ook meestal wel verroest.
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
dat is idd nog niet zon gek idee nee, dan hoeft alles er ook niet af. Dus nog iemand hier die nog een gangbare remcilinder heeft? |
#6
|
|||
|
|||
bij de brezan hebben ze nieuwe meteen een beetje lagervet op het schroefdraad en klaar weer.
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
als je de cilinder vervangt, moet ook de trommel eraf.... |
#8
|
|||
|
|||
maar niet de ankerplaat scheelt al weer iets
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#9
|
|||
|
|||
zit nog even te googlen, klopt het volgende:
"het is verstandiger om op beide kanten (la, ra) de remcilinder te vervangen, om remkracht verschillen te voorkomen" En wie kan in het kort uitleggen hoe ik die remcilinder(s) vervang? (hoe en welk gereedschap ik nodig heb) Alvast bedankt, blij dat ik VW rij --> TOP forum |
#10
|
|||
|
|||
Het is misschien wel verstandiger maar ik heb geen idee of het verschil uitmaakt
Trommel eraf --> remleiding en 2 inbusjes loshalen --> cillinder ertussen uit halen -- > nieuwe ertussen en vastzetten trommelerop en ontluchten en klaar is klara
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
thanks! nog een laatste vraagje en ik kan los, hoe voorkom ik dat na het loshalen van de remleiding het gehele systeem leegloopt? |
#12
|
|||
|
|||
euh, je vinger erop houden ?
Als je een nieuwe cillinder hebt zit er meestal een dopje in die kan je misschien om de remleiding heen doen, ow en gebruik wel een goede sleutel 11 voor de leiding
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#13
|
||||
|
||||
op het werk hebben wij een speciale tang om de remflexibel dicht te knijpen zodat er geen remolie kan lekken..
met een gewone griptang lukt dit ook
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|