|
|
Thread Tools | Search this Thread |
#21
|
|||
|
|||
Dat was, denk ik, dezelfde als op de fotos hierboven.
Ik heb er toen ook een foto van gemaakt: Voor meer watergekoelde kever-fotos, zie: LINK En voor conversie naar watergekoelde motoren zijn deze fora erg goed: http://vwkd.co.uk/bb/index.php?sid=...884bef6ecd08080 http://forums.aussieveedubbers.com/viewforum.php?fid=59 http://www.volkszone.co.uk/VZi/forumdisplay.php?f=51 http://www.shoptalkforums.com/viewforum.php?f=19 http://www.bug-talk.de/forum/viewforum.php?f=38 (Duits) http://frost.bbboy.net/vwengineconversions (niet erg actief) Op dat duitse forum is iemand die een Polo G60 in z'n kever heeft gebouwd (deze foto: link naar foto ) . Ik geloof dat hij een klein stukje uit z'n achterklep moest halen, en de kentekenplaatverlichting wat hoger moest zetten daardoor. Maar dat het verder wel paste. En ik heb wel es gelezen dat als je je versnellingsbak naar voren plaatst (dit kan alleen bij IRS achterwielophanging), een golf motor ook gewoon onder je achterklep past. Maar goed, dat heb ik ooit es ergens op internet gelezen...dus geen idee of het echt waar is... Je kunt je versnellingsbak naar voren plaatsen door je achterste versnellingsbaksteun om te draaien (en je schakelstang inkorten, denk ik). Om een idee te krijgen van wat er allemaal nodig is om een watergekoelde motor in te bouwen in een kever, zie dit gedeelte van m'n site: Linkje naar to-do lijst |