|
|
Thread Tools | Search this Thread |
#21
|
|||
|
|||
Een kennis van me rijd een mk1 golf 1.1 en zegt dat hij stukken beter loopt op v-power dan op gewone ongelood 95.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#22
|
||||
|
||||
Quote:
Als dit werkelijk zo is wil ik ook wel de V-power proberen. Moet bij deze dan nog loodvervanger gedaan worden? Grtz!
__________________
Daily's : 2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR 1989 VW Golf GL 1.8 Ex VW's: 1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler 1996 VW Golf GT 1.9TDi Special 1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler 1983 VW Golf Rabbit LX 1.1 2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition |
#23
|
||||
|
||||
Quote:
Helemaal gelijk alleen 1 ding niet: dat moet de 1.1 HC zijn.. Verder is mij ook altijd verteld dat je beter 98 kunt tanken dan 95, maar ik zie niet in waarom je dit voor een daily zou moeten doen?? 95 is goedkoper, en het zal vast geen schade toebrengen, en dus zou je dan EXTRA je motor goed doen met 98???
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#24
|
||||
|
||||
als je je kop vlakt en je ontsteking vervroegd kan het zijn dat ie op 98 beter loopt en niet zelfontbrand.. zolang ie niet nadieseld op 95 gewoon erin gooien en niet over nadenken.
loodvervanger heb je niet nodig, en zal ie ook echt niet beter van lopen vpower/excellium etc is leuk voor motoren met vermogen, maar niet voor boodschappenwagentjes, schiet je dus niks mee op. er zwerft op youtube ook wel een test rond van 5th gear waarbij er 3 auto's getest worden op verschillende benzines en het instapmodelletje doet er helemaal niks mee. De subaru turbo krijgt er echter wel een paar pekaatjes bij.
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#25
|
|||
|
|||
Quote:
klopt idd ik heb ook een 1.1 gg motor en rijd altijd 95 zonder problemen met dagelijks gebruik. vorige eigenaar reed 98 met stotteren. en mijn maat rijd een impreza gt turbo en tankt alleen 98 tegen motor slijtage omdat de motor bij zo"n auto veel krachten krijgt te lijden en hoge toeren. dus tank maar gewoon 95 |
#26
|
|||
|
|||
Ik merk verschil aan de motor met 95 of 98. Verder staat er op een mooie originele sticker bij mij ook dat de motor 98 verlangt. 1.8 ex motor.
Met 95 heb ik sneller last van nadieselen, met 98 niet. |
#27
|
||||
|
||||
Quote:
1.1 GG is geen 1.8 he! Ik tank gewoon 95 ron, geen nadieselen of andere problemen! In de originele handleiding van men Mk1 staat zelfs dat je bij geen 91 ron gelode benzine best het laagste octaangehalte tankt,dus 95. Ook omdat het geen motor met hoog vermogen is. Grtz!
__________________
Daily's : 2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR 1989 VW Golf GL 1.8 Ex VW's: 1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler 1996 VW Golf GT 1.9TDi Special 1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler 1983 VW Golf Rabbit LX 1.1 2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition |