|
|||
|
|||
low budjet mk1 16v
Mijn naam is hans en dit is een van mijn golfjes.
Enkele zullen mijn autotje dan miss herkennen. Onder tussen wel al 2 16v blokken naar de maan gereden, er was zelf eentje die maar 300km heeft gebold na zijn reviezie Het bekende probleem van de lagerschalen die over elkaar draaien heb ik dus 2maal mogen mee maken Met mijn wagen probeer ik alles zelf doen en heb ook alles aan de blok zelf gedaan. Dit om hem zo low budjet te krijgen dat hij is. hier is hij dus mijn klein beestje: VW golf mk1 1981 1.5 4bak omgebouwd naar een 1.8 16v kr blokje wel nog met de 4bak Enkele pics van het begin: Me zelf in actie tijden het bewerken van mijn cullas Das de hobby he met een pintje erbij: [IMG] [/IMG] Klepje pollieren voor: Na Dan nog max laten vlakken: Het kopelingske en verlicht vliegwiel Dan het onderblok: Dit is de laatste die ik gedaan heb: beetje gepoetst: En een likje verf: De 275° schrick nokken monteren en uitkloken En alles in het motorruim Ook mij oude 15" wieltjes eens aangepakt: Na even te bollen weer zin in te knutselen en ik had nog een stel cbr carbus liggen. hier de eerste pogingen voor het inlaatspruitstuk te maken Bij de inbouw bleek dat er nu geen plaats meer was voor de radiator Dus 2de maken, dit maal van de bestaande: Deze bleek niet te houden tijdens het rijden en dus maar een 3de gemaakt . Volledig handwerk, na wat dagen slijpen vijlen en lassen En alles gemonteerd Sproeirs een beetje geboord, wel met de natte vinger zoeken voor een afstelling Dan eens gekeken bij rws wat we hadden he Hier het resultaat: Stond dus wat te rijk daarmee zijn dip Is ondertussen wel al wat aan gedaan maar zou hem eens willen afstellen op de bank: Het was die dag wel verdomd warm 32° dus das nie echt een goed bank weertje he. Maar toch een 161pk en 186.9nm Ik denk dat hij nu meer naar de 170pk zal gaan maar binnekort wel nog eens naar de bank Is ondertussen wel al wat aan gedaan maar zou hem eens willen afstellen op de bank: Bij das drag day 7 een 14.68 gereden met de 4 bak. Auto is dan nog via de baan moeten terug rijden want heb iemand zijn kever naar huis genomen met de aanhanger. Kerel was ook een belg en had zijn boite naar de maan getrokken. |
|
|||
|
|||
Das Drag Day is een van de beste sprints waar ik al naar toe ben gegaan.
Het is net of je terug gaat in de tijd van de jaren 70 Waar we met ons atmo golfke wel veel te kort kwamen maar het is om de tijd te doen he. Onze best tijd van dat weekeind is 14.68 en we zijn toch bij de top 10 geraakt van de meeste sprints op het weekeind. Blokje heeft weer eens bewezen dat het kei sterk is :clapping: Hebben ook tegen een porsche boxster gestaan en warten een dike 1.20 sec sneller Nie slecht voor een oude roestbak he Nu is onder tussen de jetting weer een beetje aangepast en dipje is weg en ik denk dat het vermogen naar de 170pk is gegaan. En daar heb ik nu wel een paar pic 's van gemaakt. bandjes warmen vs bmw 1 coupe biturbo Tegen een 11sec kever De golf in actie Ass up , face down Dit voor een beetje meer gewicht op de voor banden te krijgen, dit om de start te verbeteren. Ok waren de vaste sprint vriendjes er ook weer bij Den Bert met de 265pk turbo gti golf 5 En de Wim met zijn beest van een type-R met 238pk 14.46sec Voor dit jaar zijn er weer plannen voor de golf1 :yahoo: We zouden graag naar de 14.00 willen gaan. heb onder tussen al een set toyo R888 gekocht Nu nog eens kijken om de bak om te bouwen naar een 5 bak. Ik denk een 2y of een 9a. Heb hier wel nog een corrado 16v bak liggen maar ik denk dat ik voor een golf bakje zal gaan. Grtz hans |
|
||||
|
||||
Hé Hans ook t forum gevonden
Blyft n leuke 1, volgend jaar weer s circuit Zolder onveilig maken! Gr Pim
|
|||
|
|||
Ben hier al een paar jaar aan het lezen
Maar heb me nu eindelijk eens aangemeld. Ja hoor, we zullen nog eens gaan spelen in Zolder Je moet anders ook maar eens mee gaan naar Bitburg he voor de 1/4mille strip onveilig te maken he. En daarna eentje drinken he |
|
||||
|
||||
Leuk Golfje!
Welkom hier.
|
||||
|
||||
Quote:
Haha die Hans als er bier is tovert dat gelyk n smile op zn gezicht Ik heb medicynen dus mag geen alcohol drinken Een versnellingsbak heb ik wel voor je van n Golf 2, die ga ik toch niet gebruiken, als je interessse hebt hoor ik t wel. 1/4 mile is my te lang Ik moet t vd korte stukjes hebben. Als t weer n sprint is met wat kortere afstanden ben ik erby. Suc6 met je project
|
||||
|
||||
je bent goed bezig zo te zien :P
en vooral veel foto's altijd goed! ik hou deze in de gaten, en succes met je project