#1
|
|||
|
|||
chiptuning bij tdi
Heeft iemand ervaring met chiptuning bij een tdi?
Ik heb namelijk een golf 3 tdi (90pk) en zou deze graag wat meer pit geven.Daarom dacht ik er aan om hem te chiptunen tot 120pk. mijn golf is van 1997 en heeft 147 000km op de teller. Kan deze motor dit aan ?Heeft hij nog niet te veel km gereden? Wat zijn de gevolgen op korte en lange termijn? Alle goede raad is welkom alvast bedankt, groeten crissed off |
#2
|
|||
|
|||
Er zijn twee opties te weten chippen en powerbox. Ik zelf rijdt met een powerbox (Type 3 TDi 90pk). Hierdoor is het vermogen toegenomen naar een 112-115 pk en het rijdt super terwijl de auto absoluut niet meer gaat verbruiken (bij dezelfde rijstijl). Mijn golf heeft inmiddels 216.000 km gelopen, geheel zonder problemen....aan jou de keus.
Gr. BjB |
#3
|
|||
|
|||
Bjb,
bedankt al voor het antwoord. hoe lang rijdt je al met die powerbox?hoeveel km's? En van welk merk is de powerbox? groeten crissed off |
#4
|
|||
|
|||
ik heb zelf ook een box er tussen en rijdt er al bijna een ton mee en heb nog geen enkel probleem mee gehad, en mijn auto heeft al 3 ton op de klok staan.
afz: nils |
#5
|
|||
|
|||
net als bovenstaande, vrienden. heb ik ook een powerbox.
deze gebruik ik ook al ongeveer 90.000 km, en hij is nog net zo snel, langzaam, ZUINIG, kortom veel voor weinig. mn km stand 280.000 |
#6
|
|||
|
|||
Gehehe, dat waren wel DE 3 dieseltuners
|
#7
|
|||
|
|||
mijne vorige was een tdi 90pk met powerbox en het verschil met of zonder was echt groot.Maar ik vond dat hij veel meer uitlaatgassen had dan ervoor.(echt zwarte domp).Precies of je motor versleten is,maar dat was niet want was nog zo goed als nieuw
__________________
vw kever : http://www.volksforum.com/forum/sho...60&page=1&pp=20 vw jetta:http://www.volksforum.com/forum/sho...225#post1011225 |
#8
|
|||
|
|||
Hey mannen,
al enorm bedankt voor al de reacties.zo krijg ik toch een beter beeld. Nu nog de vraag of het een powerbox(110pk) of een chip (120pk)wordt. :?: Wat raden jullie me aan? De prijs is geen probleem.Ik zou gewoon kiezen wat het veiligste is voor mijn motor en het minst schadelijk. Wat denken jullie ervan? alvast bedankt, crissed off |
#9
|
||||
|
||||
Chippen, me zwager heeft een 97er golf tdi 90pk gechipt rond de 180.000 nu staat er 216.000 op geen krimp en trekt onwijs goed en verschil is duidelijk aanwezig. In mijn T4 tdi zit ook een chip, allebij gechipt bij M-speed. Deze gast hanteert scherpe prijzen voor de golf was het 265 euro. een chip is toch wat specifieker dan een powerbox die alleen maar waardes verhoogd, trek je conclusies en veel suc6
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#10
|
|||
|
|||
Schadelijk hoef je voor zover ik weet geen rekening mee houden, dat is zo'n minimaal verschil.....
|
#11
|
||||
|
||||
Chippen op maat, kost een paar knaken maar dan heb je ook wat.
Niet elk TDI blok is hetzelfde en haal je dezelfde performance uit. Bij een powerbox zou ik tot 180pk kunnen gaan, maar nu met chip op maat zit ik op 200+ pk's... Powerboxen moet je (volgens mijn weten) zelf afstellen op de juiste parameters, en zou bij onjuist gebruik schadelijk kunnen zijn voor je motor (mengsel verhouding). chip op maat heeft als voordeel dat alles gewoon optimaal is afgesteld, en je kunt reclameren als het niet goed is. (en je houdt de computer niet voor de gek) Mijn mening: Chip op maat.
__________________
--------- |
#12
|
||||
|
||||
Powerbox werkt niet, is al meerdere malen bewezen op rollenbanken. Zit tussen je oren met zo'n ding...
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#13
|
|||
|
|||
sorry hoor maar degene die schrijft dat powerboxen niet werken moeten maar eens aannemen dat dat bull-shit is, een powerbox werkt om de donder wel ik heb er ook een en op de rollenbank komt dit wel degelijk naar voren.
|
#14
|
|||
|
|||
Het is zelfs al meerdere malen bewezen dat een powerbox werkt. Af fabriek bouwt men een veiligheidsmarge in van 40%. M.a.w. je gebruikt maar 60-65% van je maximale vermogen. Natuurlijk is het niet goed voor je motor om deze maximaal te belasten, maar de auto's worden voor heel europa gemaakt, dus ook voor de bergen. In de bergen of auto's met een aanhanger zou ik niet chippen of voorzien van een powerbox omdat de belasting dan te groot wordt. Maar indien je nooit met een aanhanger rijdt of niet dagelijks door de Alpen tuft kun je makkelijk deze veiligheidsmarge verhogen tot een 80%. Dit is precies van de powerbox doet, deze stuurt namelijk niets anders dan de brandstofpomp aan waardoor de motor meer brandstof en dus meer vermogen krijgt, dat staat zwart op wit. Een chip regelt niet alleen de brandstoftoevoer maar o.a. ook nog het moment van onsteking waardoor het gehele proces nog meer geoptimaliseerd wordt en er dus nog meer vermogen kan worden gewonnen. Ik hoop dat zo het e.e.a. duidelijk is geworden.
Gr. BjB |
#15
|
|||
|
|||
UGH ze hebben gesproken, een powerbox werkt WEL!!!!!!!!
we hebben nu de bewijzen, hahahahahahahahahahaha |
#16
|
|||
|
|||
Dat een Powerbox werkt heb ik ondervonden. M´n TDI ging van 150 naar 184 (gemeten) peekaa´s. Ik had een powerbox van KW Systems. Maar toch heb ik dat ding na 2000 km´s er weer tussenuit gehaald. De hoeveelheid rook was namelijk niet normaal. Zo´n powerbox is wel leuk (houdt als het ware het motormanagement voor de gek) maar haalt het bij lange na niet niet bij het echte werk. Chippen dus die handel en dus ff langs Jeroen Dik: www.jdengineering.nl
__________________
[I]GTI CLUB HOLLAND[/] |
#17
|
|||
|
|||
idd powerbox is niet het echte werk =beetje signalen omvormen! neej neem gewoon een dergelijke chip!bij een bekende goede tuner. dan maar paar euro's meer!
|
#18
|
|||
|
|||
alles is ook erg afhankelijk van ej lmm want die dingen zijn zeer vaak naar de klote!
|
#19
|
|||
|
|||
Bedankt voor alle info,
ik ga hem dus laten chippen.Ik zou dit doen bij Auto Tune Heinz(België) Naar het schijnt een van de beste. Iemand al ervaring met hem? Dit zou me 520 euros kosten.Ik denk dat dit een normale prijs is. groeten crissed off |
#20
|
|||
|
|||
Deze discussie is ook al veel malen gevoerd op onze site, en er komt geen einde aan.
520 euri is een vrij normale prijs, maar het kan goedkoper. |