#1
|
|||
|
|||
golf 2 1.3 i van 4 naar 5 bak welke ????
hallo
heb even een vraag voor iemand die weet wat voor 5 versnellingsbak probleemloos in mijn golf2 1990 past dus gwn wat gelijk past en ook goed werkt en dat ik mijn trekkracht behou zeg maar hoor het graag gr mark |
#2
|
||||
|
||||
Even van het VWForum gejat:
Quote:
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#3
|
||||
|
||||
Verdere info, tekst en uitleg staat in het topic waar dit vandaan kwam:
http://www.vwforum.nl/how-to-info-f...lok-t46883.html
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#4
|
|||
|
|||
ja dit had ik ook gelezen maar weet nog niets over de overbrenging wat betreft de trekkracht
|
#5
|
||||
|
||||
Over verlies aan trekkracht hoef je je geen zorgen te maken. Zo vreselijk veel krijg je met een 1.3 niet getrokken, en een Golfje mag volgens kenteken sowieso geen diepladers met kraanwagens en bulldozers verplaatsen, dus don't worry.
Had in mijn witte eerst ook een 1.3i met 5-bak, en het reed heerlijk. Lekker zuinig, pittig en je kon aardig meekomen op de snelweg tot zo'n 130km/h. De top lag rond de 160, maar daar was wel wat tijd voor nodig.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#6
|
||||
|
||||
Het is zeker de moeite waard. het verbruik daalt een beetje, gemiddelde snelheid ligt hoger, de herrie neemt af en het rijd ontspannen.
betreft de trekkracht en overbrenging, de 4 bak (AKW) heeft een eindoverbrenging van 4,028 ofzoiets de CHL en CHX hebben deze ook, alleen zit er een 5e bij. dan daal je 500-700 toeren. trekkracht is in de 4 nog redelijk, in zn 5 moet je geduld hebben. vooral met wat mensen/gewicht bij je, dan moet je onder de 100 km/u naar de 4e. Vind dat best knap 3000 toeren op 120 kilometer per uur met een CHL. Ik doe met een CHX: Hiervan zit er op 100km/u een 2 km afwijking met de TomTom. Kan zijn dat de koppeling een beetje moest zetten omdat die er net 4 km in zat.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 25-01-2010 at 20:33. |
#7
|
||||
|
||||
Jij rijdt nu toch met mijn oude bak, niet?
Had trouwens nog die tape voor je nagekeken... 19mm x 10mtr voor €3,95 (dikke robuuste tape, voor goede bescherming en isolatie) 19mm x 25mtr voor €4,50 (dunne flexibelere tape, om alles op de plaats te houden)
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#8
|
||||
|
||||
Nee die had iemand anders voor mij al weggehaald, deze komt van een sloperij.
oke mooi! dat doen we over de PM
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#9
|
|||
|
|||
hallo
ik heb ook zo,n 1300 mh. en wil ook een 5 bak in bouwen . kan je ook een langde bak er achter doen bvd een bak van gti 8v? ivm lagerde toeren en word dat veel aanplasen anders? en mij vraag is kan ik er later nog wel een digifz in bouwen. want die heb ik nog ligen (teller en een ding voor in de versnellingsbak ) Last edited by Crich : 26-01-2010 at 19:09. |
#10
|
||||
|
||||
nee dat kan niet.
1300 is smallblock, 1600,1800 is bigblock. bak heeft een andere pasvorm. en andere code.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#11
|
||||
|
||||
't zit zo met die eindoverbrenging.
hoe hoger het getal als eindoverbrenging, hoe meer toeren je draait. de 3,8 als eind zal 3000 toeren draaien op 120 km/u. de 4,0 doet 3500 toeren op 120.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
okee dus als ik het goed begrijp is deze code het beste qwa toeren? CNU 085 5-Gang 05/94 - 08/94 3,455 1,955 1,250 0,891 0,740 3,875 CWR 085 5-Gang 09/94 - 09/95 3,455 1,955 1,250 0,891 0,740 3,875 of begrijp ik het nu verkeerd en kan ik hier ook eeen digifz opbouwen? of weet je dat niet Last edited by Crich : 26-01-2010 at 22:19. |
#13
|
||||
|
||||
Digifiz kun je overal in bouwen, maar begin er maar niet aan als je de boel niet compleet hebt, en niet weet waar je mee bezig bent.
En die 3,875 is inderdaad beter dan de 4,0, als je zo min mogelijk toeren op de eindoverbrenging wilt maken.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
nee okee dat lijkt mij logica maar weet het nog niet zeker of ik hem wil inbouwen want kwam er ook al achter dat ik nog een digifiz benzine pomp moet hebben maar okee dan kan ik dus me zoektocht beginen na een bak op sloop zoek badankt mensen |
#15
|
||||
|
||||
'beter' is een ruim begrip.
met de 4.0 hou ik niks over aan vermogen. ik denk dat je met een 3.8 echt te kort gaat komen aan motorvermogen. het toerental zou wel constant kunnen blijven, maar of ie zuiniger word..
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 27-01-2010 at 12:26. |
#16
|
||||
|
||||
Dat geldt alleen voor de vijfde versnelling, of voor alle?
In het eerste geval lijkt het me niet zo'n probleem (inhalen -> terugschakelen), in het tweede geval wel, zeker bij de 1.3.
__________________
Golf MK2 1.3 CL 5-bak 1986 Verkocht! |
#17
|
||||
|
||||
Voor allemaal.
|
#18
|
||||
|
||||
Damn!
Dan vraag ik me af of het plaatsen van een 5-bak wel echt zin heeft. Nu heeft de auto genoeg kracht om normaal met het verkeer mee te rijden, dat moet niet nog minder worden. Alleen is 120 rijden wel oorverdovend. Dat doe ik daarom ook niet.
__________________
Golf MK2 1.3 CL 5-bak 1986 Verkocht! |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
maar welke is dan het beste om te nemen? ik snap niet qwa bak verhouding. ik wil een bak die rustige loop . en liefs ook nog zuininge. niet voor de top ze lopen toch niet harde dan 160 hihi |
#20
|
||||
|
||||
@mikem
Misschien met een 8N bak wel, die is 4,2
__________________
"73 Käfer |