|
|||
|
|||
audison bsf 1.3 farad
Die heb ik ook gehad... Alleen nooit aangelsoten :p Duur kreng.... Maar ken jongens met 2k RMS en die hebben ook een Condensator derin zitten.. |
|
||||
|
||||
Quote:
kost wat mja op aanraden van een hifi winkel toch maar deze gekozen... het koste zoiezo al genoeg de hele bende dus ja dan ook de puntjes op de i duur... en kreeg bij de condensators allebij een testrapport erbij hoe ze het deden onder belasting... (beide boven de 1.35 werkend) anders krijg je zoiets van een audi rs6 met een marquant radio erin
|
|||
|
|||
ja ligt al 2 jaar in de schuur stof te happen :p
koste me toen 250 euro :S |
|
||||
|
||||
Quote:
wil je er toevallig niet vanaf voor een zacht prijsje :P
|
|||
|
|||
doe is een bod...
Zit klein deukje in maar is nog wel netjes kan je wel ff plaatjes schieten.... Mail me anders maar ffkes.. Dennis@heitkonig.nl |
|
|||
|
|||
Dit is em ..Zoals je ziet zit er rechts een miniscuul deukje in.. Maar heb er wel alles bij zitten nog... |
|
|||
|
|||
Condensator heeft alleen nut als je met flinke vermogen gaat werken of een stroom slurpende versterker omdat het van een of ander merk is die alleen maar een batterij aan FETs gebruikt voor het vermogen in plaats van een goede stabiele voeding te bouwen voor maar een paar FETs
De beste oplossing is een goede yellowtop accu (of eventueel ander merk gell accu) Ik heb zelf enorm goede ervaringen met optima En goede dikke kabels En vergeet ook niet de kabel van de massa die van het chaisis naar de accupool gaat te verbeteren door er een extra (lees net zodik als de plus) kabel bij te plaatsen Anders heeft die dikke plus kabel ook geen nut Het staat of valt bij de zwakste schakel Ik heb zelf heel lang goed gedraaid met een optima yellowtop accu icm: Hifonics hercules 1500 watt RMS draaiende op 1 ohm Hifonics Olympus 4 x 150 watt RMS draaiende op 4 ohm Maar een condensator kan wel helpen in combinatie met een normal accu omdat deze gewoonweg de stroom pieken niet kan leveren die worden dan aangevuld met een condensator als de versterker te kort kom en de wat goedkopere versterkers hebben dit nodig.. believe me Maar soms red je het niet met een condensator omdat hij zo snel weer leeg getrokken word dat hij de kans niet krijgt om weer bij te laden waardoor hij zoveel mogenlijk uit je accu gaat proberen te trekken wat weer resulteerd in een snel aftakelende accu wat weer boordspannings pieken kan veroorzaken in je boordspanning omdat je spannings regelaar dit niet snel genoeg kan verwerken met alle gevolgen van dien Een gell accu kan dit wel snel opvangen en vele malen beter dan de makkelijke oplossing en te kiezen voor een condensator Maar goed zo heeft iedereen een beetje zijn of haar theorie over
|
||||
|
||||
Quote:
en daarom heb ik dit topic gestart om allemaal die fabeltjes eens van dit forum te halen. Gr
|
|||
|
|||
laatst mn installatie iets harder afgesteld en heb nu last dat mn koplampen zachter worden op de bass. binnenkort dus maar een condensator ertussen zetten
|
|
||||
|
||||
en de binnenverlichting doet ook lekker mee op de bas?
Gr