#1
|
||||
|
||||
Motorsteunen: vast, semi-vast, origineel
De laatste onderdelen voor de Golf moeten besteld worden, en ik wil eens zien of ik er verstandig aan doe de motorsteunen set te bestellen die ik op mijn lijstje heb staan.
- De voorste motorsteun wordt massief aluminium. - De baksteun wordt 85A Durometer polyuretaan. - De achterste motorsteun wordt een rubberen steun, van de vroegere modellen mk2. Rubber dus, en geen hydro-steun. De gaten / openingen daarvan worden opgevuld met een polyuretaan insert. Daarnaast wil ik mee en mee nog wat rubbers gaan vervangen door polyuretaan. Als eerste op de lijst staan nieuwe draagarmen met poly bussen en stuurkogels. Wat ik wil weten of hier nog een beetje normaal mee te rijden is, of dat ik direct na het inbouwen op zoek moet naar een nieuwe carros en kunstgebit.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#2
|
||||
|
||||
Mocht iemand interesse hebben, kan ik het bestellen voor de volgende prijs:
- Massief alu voorste motorsteun €96,- - Polyuretaan versnellingsbak steun €89,- - Acterste motorsteun, oud type mk2 €32,- - Nieuwe draagarmen, incl. poly bussen en stuurkogels €207,- - Poly insert voor de achterste motorsteun, oud type €23,-
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Zoiets. Zelfde concept, alleen van een andere fabrikant. De prijs per onderdeel zal sowieso nog wat zakken als ik de verzendkosten wat meer kan verdelen. De prijzen die er nu bij staan zijn de absolute maximum prijzen.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#5
|
||||
|
||||
Inkoopactie
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Als ik dat hiermee kan combineren, prima. Maar als iemand me van te voren al kan vertellen dat m'n hele auto ervan uit elkaar rammelt als ik alle steunen vervang door hierboven genoemde set, gaat het voor mijzelf alvast niet door.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#7
|
|||
|
|||
Zover ik het heb gelezen op vwvortex kan je beter geen poly als achterste "rubber" pakken in je draagarm.
Ik heb zelf wel een compleet powerflex pakket in mijn onderstel, maar wil over een tijdje dat achterste ding van de draagarm vervangen voor een originele (of een van een golf4 r32 die schijnen er ook in te passen en zijn massief rubber). Op het moment vind ik de wegligging van mijn golf2 g60 ook niet goed trouwens, dus hopelijk dat het aanpassen van bovenstaand het beter kan maken.
__________________
FAD |
#8
|
||||
|
||||
Enig idee waar dit door komt? En waarom juist die achterste bus in de draagarm zoveel uitmaakt?
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#9
|
|||
|
|||
Zoals ik het had gelezen, gaat het dan om de beweging die het "rubber" daar moet maken, die zo een polyding compleet niet toelaat.
Maar ik zal straks even die topics terugzoeken die er over gaan.
__________________
FAD |
#10
|
||||
|
||||
Als dat zou kunnen, graag.
De draagarmen met R32 achterste bussen en poly voorste bussen kan ik trouwens ook bestellen, die zijn alleen wat duurder.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#11
|
|||
|
|||
In dit topicHier heb je gelijk wat foto's erbij.
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4687696 Hier staat waar meer uitleg http://forums.vwvortex.com/zerothre...505348#22505348 En zo zijn er nog een aantal topics daar, deze heb ik er nu even snel tussenuit gehaald. http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3513177 http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3300195
__________________
FAD |
#12
|
||||
|
||||
Wat ik uit de meeste links kan opmaken is dat die poly bussen geen doen zijn op de achterste bevestiging van de draagarmen. Uit één van de links maak ik echter ook op dat de R32 bussen de hoek die de armen maken bij een flinke verlaging, niet aankunnen.
Een goed alternatief dat genoemd wordt is: H2 Sport Sphericals Dat ga ik even verder nazoeken, kijken wat dat spul kost.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#13
|
||||
|
||||
Die H2 Sport Sphericals kosten 355 Canadese dollars... doen we maar niet dan.
355 CDN$ voor wat rubbertjes...
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#14
|
||||
|
||||
Herinnerde me nog een oud PB-tje van Frank (Knarf, van het lightweight mk1 project) over SCCH. Zij verkopen ook diezelfde lagers, voor 375 USD per set. Zover ik heb gelezen gaan deze dingen practisch een leven lang mee. Nadeel is dat ze wel meer lawaai produceren, en stijver zijn.
Ik heb reviews gelezen van mensen die er mee op de weg rijden, en ze zeggen dat dat prima te doen is. Waar de grens van "prima te doen" ligt, is natuurlijk heel persoonlijk. http://www.scch-heads.com/viewpart.php?id=25
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#15
|
||||
|
||||
waarom zou je zoiets op een straatauto willen? Net als die massieve alu motorsteunen?
Het geeft alle trillingen en stoten 1 op 1 door aan de carrosserie en je hebt er weinig voordeel van. Polyurethane bussen dempen de trillingen nog enigzins én zijn stugger. Gulden middenweg lijkt mij? EDIT; Dat je de bussen die normaal flink onder spanning staan door een flinke verlaging vervangt door deze lagers kan ik me voorstellen, maar je alle (rubberen) bussen vervangen door dit soort spul
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#16
|
||||
|
||||
ik zou ook voor semi-vast gaan.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#17
|
||||
|
||||
Alu voorste motorsteun is prima te doen op een MK2.
Een stugge baksteun zorgt voor trillingen in het interieur en bij sommige toeretallen voor wazig beeld in de binnenspiegel
__________________
WWW.MIVW.NL |
#18
|
||||
|
||||
Ik weet niet wat jullie allemaal op de openbare weg gaan doen met die extreem harde motorsteunen ?
Ik heb meerdere mensen gehoord dat de de (te) harde rubbers weer hebben vervangen door originele of door semi stijve rubbers , omdat door de trillingen en lawaai in de auto het niet meer leuk rijden was . Als je nu puur in de racerij rijd ,of in de autocross ,dan kan ik me het nog voorstellen ,daar scheuren de motoren nog wel eens uit de rubbers ...... De volle TT rubbers in de draagarmen heb ik wel goede ervaringen mee, net zoals de polythureaanbussen in de draagarmen , daar word je wegligging wel een stuk strakker van .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Die poly bussen zijn voor enkele plaatsen in de auto een oplossing, maar op andere plekken werken ze totaal niet. De metalen bus die in de poly bus zit, gaat na verloop van tijd op de poly bus inslijten, waardoor de perspassing opeens wel heel erg los komt te zitten. Dit is niet iets van enkele jaren, maar van enkele maanden of zelfs enkele weken. Dit wist ik ook niet tot ik de links hierboven er even op nagelezen heb, en zelf ook wat onderzocht heb. Die spherische bussen gaan op sommige plaatsen prima werken, ook voor straatgebruik. Ze vergen nauwelijks onderhoud,en hebben een veel langere levensduur dan de andere oplossingen. Ik wilde eigenlijk niet verder gaan dan de stuurkogels en draagarmen van spherische lagers te voorzien. De rest van de auto kan met poly en oem bussen worden gelagerd.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Over de alu voorste steun heb ik inderdaad van niemand nog iets negatiefs gehoord. De enigen die er over lopen zeuren zijn de mensen die er nog nooit mee hebben gereden, zij weten zeker dat je hele auto dan uit elkaar valt. @Marioparty: Elke motor kantelt, en als de motor kantelt, draaien de wielen niet. Als je er dus voor kunt zorgen dat de motor niet of minder kantelt, kun je je vermogen beter naar de wielen krijgen.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |