#241
|
||||
|
||||
Ik vind dit ook erg geslaagd !
Origineel, maar toch ook weer niet. *Ofzoiets*
__________________
VWClubParkstad |
#242
|
||||
|
||||
netjes rene, alleen ik was al tevreden geweest met donkere
ze hadden origineel in mijne witte zitten, bah, ik ga maar is pitte, spreek je
__________________
Golf MK II Fire & Ice 1.8i bj1990 Take my advise.... DRIVE FIRE AND ICE! |
#243
|
||||
|
||||
...en verder...
UPDATE 12 juni 2009:
poetsen Woensdag (10-6) ben ik na het werk ff naar Hoofddorp gereden. Mijn ex-collega is namelijk tegenwoordig autopoetser! Dus... Voor wênig ff het brikkie laten poetsen (had-ie ook beloofd...) Eerst de hoge-druk eroverheen en daarna aan de gang. Ik heb zelf wat af zitten plakken en logo'tjes en strips verwijderd en de 'boys' hebben hun ding gedaan; van 14.30 tot zo'n 18.15 (!) na het schoonspuiten ging Manuel over de motorkap ...en z'n neefje deed de rest! Hij staat er dus nu (nèt voor de 'Food-strip=meeting' in A'dam) er op z'n mooist bij (11 juni) roest! Aaaahhhh! Wat denk je?! Rijd ik terug van Hoofddorp (in de file natuurlijk ); moet ik plotseling toch ff hard remmen! Maar tijdens het remmen voelde ik al, dat de remdruk 'wegvloeide'... Verder maar rustig rijden en met behulp van de handrem toch maar heel voorzichtig naar huis rijden. Auto neergezet en de dag daarna maar met de Vento naar het werk (wat een luxe ) Ná het werk meteen de Fire gehaald en naar de garage. Wat bleek? De remleiding rechtsachter was doorgeroest! Ik was nèt op tijd, want het lampje ging ook al aan, dus het niveau was al aardig 'nihil'... Maar goed, ondanks de grote drukte werd ik toch geholpen en werd er meteen een nieuwe leiding gehaald. Al met al kon ik dus gewoon weer remmen (beter zelfs, want Ã*k heb samen met de monteur ontlucht... ) hier ligt-ie in twee stukken Toen-ie toch op de brug stond, heb ik meteen maar de mistlampen aangesloten op de stekkers, die nog over waren. Dat klopte! Ze doen het nu dus allebei, al zijn ze niet erg fel... (NB: bruin/ geel-wit is de kleurcode links èn rechts voor de liefhebbers) hier wacht-ie op de nieuwe remleiding
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 12-06-2009 at 17:26. |
#244
|
||||
|
||||
na het poetsen kende je hem denkik haast niet weer of wel?
mijne werd er ook stukken beter van!. gr kevin
__________________
Golf MK II Fire & Ice 1.8i bj1990 Take my advise.... DRIVE FIRE AND ICE! |
#245
|
||||
|
||||
maar weer eens een update...
Sinds de mini-meet op 23 augustus j.l. is het weer stil op het Fire and Ice-front...
meeting @ AC meetingcentre 'de Meern' 23 augustus j.l. Tijd om de stilte te doorbreken! grillespoiler nummer twee Op 'de meet' heb ik twee spatbordlogo's geruild tegen een nieuwe grillespoiler (#1 was weg gewaaid... ) Nadat ik hem met een laatste beetje paars uit een spuitbus wilde spuiten, heb ik hem ca. twee weken terug toch maar mat-zwart gemaakt. (hij lag al tijden half paars op de plank; de spuitbus was nèt niet vol genoeg meer...) Hij zit er dus al weer een tijdje op, maar nu wel beter vast Je ziet het op de foto niet echt, maar de knippers knipperen nu echt wit; dat mag gewoon, dus geen storende oranje 'bolletjes' meer! ...het GTI-logo heb ik ook weer terug gezet lekker zacht! Via MP (waar anders?...) heb ik wat F and I stofdelen gekocht, waar mijn lieftallige moeder een paar leuke kussentjes van heeft gemaakt. Eerst heb ikzelf de (beschadigde) stoelbekleding natuurlijk uit elkaar gehaald en in de wasmachine gedaan. Het vullen achteraf, heb ik ook zelf gedaan... Het resultaat is (dus 'koekie', ik heb jouw stofdelen nu niet meer nodig!) zoals het zo hoort: de voorkant roze/ blauw met geborduurd Fire and Ice-logo... ..... en de achterkant van de paarse ribbel-skai, nèt als de stoelen Wat vinden jullie ervan?! nog meer paars? Ik rijd nu al een tijdje dagelijks in de GTI en de Vento GT is inmiddels zelfs verkocht... (er zaten te veel kosten aan te komen) Ik zit nu rustig rond te kijken voor een andere auto voor dagelijks en misschien wordt dit ook wel weer een paarse... Ik wil namelijk een VW Golf MkIII in de kleur LC5L, 'mystic blue perleffect' (= donker paars/blauw metallic) Ik ben nu in onderhandeling over een zgn. GTI-Edition uit 1994, uitgebracht wegens het 20 jarig bestaan van de Golf, toendertijd. O.a. omdat deze óók een mooie (Recaro!) bekleding heeft... Wordt vervolgd...
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 24-10-2009 at 19:21. |
#246
|
||||
|
||||
Erg gave auto man, en cool die kussentjes.
Jij bent wel erg die-hard Fire and Ice
__________________
present Golf mk2 1.3 ex Jetta mk2 1.3 mat-zwart ex Golf mk2 1.8i Fire and Ice ------------------------------------------------------ My VAG HD movies: http://www.youtube.com/user/ruleart |
#247
|
||||
|
||||
Quote:
UPDATE: De koop is voor 99% rond; kijk maar eens in dit topic! EDIT: koop is NIET doorgegaan; ik rij nu in een BMW E36 318IS coupé
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 13-01-2010 at 21:45. |
#248
|
|||
|
|||
Zéér nette en mooie Golf! Mijn complimenten.
Leuk topic, heb het helemaal gelezen. |
#249
|
||||
|
||||
Vet die kussentjes!
Kun je die voor mij ook regelen? M'n VR6 is verkocht,wordt zondag opgehaald. Maar met het geld laat ik m'n 1.8i Fire and Ice lekker opknappen
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#250
|
||||
|
||||
....koud hè?; wat-is-het-koud hè?!
Allereerst: HAPPY NEW YEAR! (beter laat, dan nooit... )
@Madison: als ik ook voor JOU FandI-kussentjes regel, ben IK zelf natuurlijk niet meer uniek! Ik heb trouwens voor de stoelen twee stuks blauwe 4-punts gordels geregeld, voor een schijntje van wat die zilvergrijze moesten kosten... (alleen jij weet nu, over welke ik het heb...) Ik zal foto's plaatsen, als ze d'r in zitten! Past vast mooi bij m'n rolkooi Ook in de planning: een oldschool (simpele) digitale toerenteller uit een oude winkel-voorraad Voor de 'racy' look, maar ook omdat de originele een beetje raar doet... Brrrrrr!!!! De winterse buien van de afgelopen weken maken het landschap mooi, maar op de wegen is het K*T Tòch zijn er af en toe wel leuke foto-momenten: fire and ICE ...en nog eentje van een tijdje t'rug: seeya! PS: Madison, ga je ook dit jaar iets organiseren?
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#251
|
||||
|
||||
sneak preview
Vandaag pakketjes ontvangen:
kwam ik toevallig tegen op MP... NOS oldschool tacho/clock-device... Van het weekend maar eens monteren...
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 17-01-2010 at 08:47. |
#252
|
||||
|
||||
lekker weer 's klussen aan de 'ice...
Vandaag ff aan het klussen geweest:
Rev' it! Tacho is nog niet aangesloten, maar ik heb er wel al een plekje voor gevonden; direct in het zicht (alsof dat nodig is... ) ...en nee, ik heb niet in mijn dash' geboord... zeker en vast! En de blauwe gordeltjes, die ik gevonden had, zitten er ook al in. Ze zitten vast met bestaande bevestigingspunten en je kunt eventueel ook nog de gewone driepunts-gordels gebruiken. Je zit nu zo stevig in je stoel, dat een zeemsponsje over de binnenzijde van je voorruit halen al een probleem is... Ach ja, wie mooi wil zijn, moet 'pijn leiden'...; voor het bochtenwerk is het ideaal! de foto is wat flets, maar de gordels zijn echt lekker blauw van kleur! Al-met-al lekker 'racy' accessoires; past goed bij de rolkooi Volgende klus is startnummers en reclame op de buitenkant NOT! hmmm...! Vanmiddag ook nog ff lekker een stukje geracet, uhhh gereden; hij stond eigenlijk al sinds sinterklaas stil... ' was weer lekker; zelfs als je dagelijks in een BMW 318 iS rijdt... Waar blijven de reacties van de èchte 'fire-and-ice-ers'?
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#253
|
||||
|
||||
gordels lijken me beter zitten tussen de hoofdsteun?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#254
|
|||
|
|||
lijkt me niet lekker om bij jou achterin te zitten met die rolkooi.
die gordels vind ik eerlijk gezegd geen porum...
__________________
1984 Golf MkII 5-Drs 1999 Transporter 2.5TDI |
#255
|
||||
|
||||
Ik zou de gordels ook tussen de hoofdsteun door hebben gedaan. En die tacho op het dashboard ja je moet er van houden denk ik. Voor de rest een nette wagen ziet er goed uit.
__________________
Volkswagen BORA 1.9 TDI Highline |
#256
|
|||
|
|||
Gordels zitten zover ik zie omlaag vast. Deze moeten in een bepaalde hoek omhoog kan ik me herinneren, doe je dit niet heb je met een ongeluk niets aan de gordels en verergeren ze de klap alleen maar !
Even googlen en dan kom je een hoop antwoorden tegen hierop, http://www.google.nl/search?hl=nl&q...&meta=&aq=f&oq= Zijn dus vele gevallen waarin mensen hun rug breken omdat er door een verkeerde montage van de gordel een te grote kracht op de wervelkolom komt. |
#257
|
||||
|
||||
let op!
Quote:
Dat zijn geen fijne verhalen... Je bedoelt dus aan de achterzijde; daar waar ik de gordels tussen mijn bank door heb gedaan?? (daar zitten ze vast aan de achtergordel-bouten) Mijn rolkooi zit niet aan de carrosserie vast; je ziet anders idd wel vaak dat ze dáár aan vast zitten; ongeveer bij de bovenkant van de achter-schokbrekers. Zodat de gordel min of meer recht naar achteren gaat. Ik heb 'gewoon' bestaande bevestigingspunten gezocht en gebruikt... Ik denk dat het verder in mijn geval wel meevalt, want ik rij vrij rustig (echt waar!) en het is dus, net als die rolkooi, alleen maar voor de race-look! -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- EDIT: Ik ga de racegordels tòch maar anders bevestigen, denk ik... Na wat rondsurfen vond ik nl. een post van ene 'ASURU' op het Subaru Club Nederland-forum: "Ik werk op radiologie, en ben gespecialiseerd in Spoedeisende hulp (ER), Trauma chirurgie (Ondersteuning bij operaties (Trauma chirurgie, orthopedie, neurologie, en vaatchirurgie)) en diverse interventies. Ik zie dus soms dagelijks wat er o.a. met inzittenden van auto's gebeurt na een ongeval. De neerwaartse krachtsvector die ontstaat bij een serieuze aanrijding, heeft vrij weinig moeite om bij een std. autostoel de rugleuning te breken , waarbij deze naar voren knakt. Dit geeft zo'n impact op de wervelkolom, dat een complete dwarslaesie ter plekke het minste is dat je kan overkomen... Veelal is de schade nog groter, en ontstaan inwendige bloedingen die zeer snel tot de dood kunnen leiden. Het probleem van het bevestigen van 3, 4, of 5-punts gordels 'in' de achterbank is de hoek waaronder e.e.a. dan staat. Er ontstaat (in tegenstelling tot een std. 3-punts gordel) een enorme neerwaartse kracht. Onderschat trouwens ook niet wat er al gebeurt met een std, gordel, want daarbij breekt vaak het sleutelbeen of meerdere ribben en heb je een z.g. longcontusie (Longbloeding t.g.v. de impact/vertraging) Dergelijke gordels horen dan ook enkel thuis in een totaalconcept met FIA gekeurde volkuipstoelen, dito vol-rolkooi, én een helm." ... daar wordt je wel even stil van... -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ik zal ze trouwens eens tussen mijn hoofdsteunen door doen, kijken hoe dat zit/voelt. De tacho zo opvallend op het dashboard is ook 'racy'; als het te veel trilt zo, dan zoek ik een ander plekkie...
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 18-01-2010 at 21:29. |
#258
|
||||
|
||||
Zoals in de laatste post gezegd, heb ik de gordels aan de achterkant tòch maar anders vastgemaakt; namelijk aan de bovenste gordelpunten achterin. (binnenkant van de C-stijlen)
Ook lopen de gordels nu tussen de hoofdsteun-pootjes door; dat zit iid beter en dan vallen ze ook niet steeds naar beneden... (foto's komen nog!) Ook doet mijn digitale toerenteller het nu; alle draden zijn netjes gesoldeerd. precies de juiste kleur DIGITS voor een Golf MkII
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#259
|
||||
|
||||
sorry,maar ik vind het een beetje jammer dat je er zoveel aftermarket-rommel op zit te schroeven. terwijl je heel goed begon om alles supernetjes origineel te maken
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#260
|
||||
|
||||
orginaliteit en smaak...
Niet erop, maar erin! Aan de buitenkant is (en blijft)-ie nog steeds nagenoeg orgineel...
Omdat ik indertijd goedkoop aan de rolkooi kon komen, vond ik het wel leuk om de binnenkant een beetje meer 'racy-style' te maken. Een extra reden voor de digi-tacho is dat mijn ori. toerenteller het helaas niet doet... Met de blauwe gordels wilde ik bovendien het 'kleurige' F and I-interieur benadrukken. Daar komt bij, dat ik mijn auto ook graag 'orgineel' in de betekenis van 'uniek' wil hebben Maar wat er nu inzit, daar blijft het wel bij...
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 22-01-2010 at 22:45. |