Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-11-2009, 13:26
RRGOLF2's Avatar
RRGOLF2 RRGOLF2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 184
Default Olie Probleem vw mk2 1.3 injectie.

waar het vandaan komt is mij een vraag, maar elke keer ligt er olie onder de auto en heb alles onderzitten.

waar het vandaan lijkt te komen is de plek bij de distributie riem. alleen aan de linker kant van het blok zit de olie.

Koppakking
kleppendekselpakking
nokenassen keerring

zijn reeds vervangen!

weet iemand waar de olie vandaan kan komen, want ik blijf nu bijvullen.
__________________
Melvin

1993 VW Corrado VR6
1991 VW Golf MK2
Reply With Quote
  #2  
Old 23-11-2009, 13:31
tieske_jetta's Avatar
tieske_jetta tieske_jetta is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 321
Default

krukas keering misschien?
__________________
DUB CLUB

Golf mk2 1986 1.9 tdi
Corrado 2.0 16v
Reply With Quote
  #3  
Old 23-11-2009, 15:08
RRGOLF2's Avatar
RRGOLF2 RRGOLF2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 184
Default

Bedankt,
kunnen het verder ook andere dingen zijn!?
__________________
Melvin

1993 VW Corrado VR6
1991 VW Golf MK2
Reply With Quote
  #4  
Old 23-11-2009, 21:34
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Rubberring van de vuldop
Vuldop zelf
Carterontluchtingsslang
Reply With Quote
  #5  
Old 24-11-2009, 08:56
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Carterontluchting denk ik ook, heb hetzelfde probleem, wordt eruitgegooit via de pijlstok.
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #6  
Old 24-11-2009, 10:10
RRGOLF2's Avatar
RRGOLF2 RRGOLF2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 184
Default

bedankt.

ik zit zelf ook meer te denken aan de krukas keerring of de carterontluctings slang.

deze slang is namelijk niet origineel en wordt heel zacht met het rijden door de warmte. dan zal deze waarschijnlijk vaccuum trekken.

aan de andere kant alle olie ligt in de distributiekap. ik ga beide proberen te vervangen.
__________________
Melvin

1993 VW Corrado VR6
1991 VW Golf MK2
Reply With Quote
  #7  
Old 24-11-2009, 11:43
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Quote:
Originally Posted by RRGOLF2
bedankt.

ik zit zelf ook meer te denken aan de krukas keerring of de carterontluctings slang.

deze slang is namelijk niet origineel en wordt heel zacht met het rijden door de warmte. dan zal deze waarschijnlijk vaccuum trekken.

aan de andere kant alle olie ligt in de distributiekap. ik ga beide proberen te vervangen.


in de distributiekap, dan denk je toch gauw aan de krukaskeerring.
de carterontluchting zit t e ver van de kap af.

een voordeel is wel dat je er via de wielruimte wel goed bij kan komen.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?

Last edited by tim_j : 24-11-2009 at 11:46.
Reply With Quote
  #8  
Old 24-11-2009, 11:46
RRGOLF2's Avatar
RRGOLF2 RRGOLF2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 184
Default

daar denk ik ook aan ja.
ff een klein klusje.

Van de week meteen maken.
__________________
Melvin

1993 VW Corrado VR6
1991 VW Golf MK2
Reply With Quote
  #9  
Old 10-12-2009, 20:49
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Default

gelukt?

maat van me heeft net zoiets gehad na het vervangen van de koppakking,
bleek een olie slang of iets dergelijks te zijn, zal het nog even navragen,

leek echt alsof de koppakking er weer uitlag, olie zeek er echt uit
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
  #10  
Old 05-01-2010, 15:59
RRGOLF2's Avatar
RRGOLF2 RRGOLF2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 184
Default

Nou nee nog niet gemaakt.
als ik echt grote stukken ga rijden dan lekt die erg.
maar in me eigen woonplaats nergens last van.

als langs de garage geweest en die zegt nee het is niet de krukas keering maar ze weten het niet.

heb al ruzie met ze lopen maken omdat ik dondersgoed weet dat hij lekt en dat het daar vandaan komt.
kan elke keer de olie bijvullen.
__________________
Melvin

1993 VW Corrado VR6
1991 VW Golf MK2
Reply With Quote
  #11  
Old 05-01-2010, 18:06
Der Einzer's Avatar
Der Einzer Der Einzer is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,771
Default

andere garage die het wél weet
__________________
Daily : geen VAG ....
Project : Kever 1200 1983
Reply With Quote
  #12  
Old 05-01-2010, 19:14
Psquare Psquare is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 142
Default

toevallig over gestapt van olie?

Het wil vaak dat als je over stapt van mineraal olie naar synthetische olie dat het motortje gaat lekken. Synthetische lost vaak rotzooi en vuil op in je motorbok. alles wat door de jaren heen dichtgekoekt zat rond de pakkingen en keeringen verdwijnt dus .

uiteraard is met deze post je probleem nog niet opgelost
Reply With Quote
  #13  
Old 05-01-2010, 20:51
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

in theorie is een keerring vervangen niet moeilijk,
krukas wiel eraf, en je bent er.
schroefje in de keerring draaien en voorzichtig trekken.

in de praktijk gaat de laatste stap vaak lastiger dan verwacht.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #14  
Old 06-01-2010, 09:27
RRGOLF2's Avatar
RRGOLF2 RRGOLF2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 184
Default

ik weet dat de auto van een oude man is geweest en nooit boven de 50 heeft gereden in zijn dorp.
ik heb toen een keer stil gestaan in Duitsland toen ineens alle olie weg was. reed daar gemiddeld 160.
toen werd me al verteld dat ik dat maar niet moest doen. en dat er waarschijnlijk vast gekoekte olie vrij kwam. paar dagen later zo'n reiniginsmiddel gehaald dat alles loskomt. dat gebruikt en nieuwe olie erin gedaan.
sinds dat die in duitsland stil heeft gestaan lekt tie nog steeds bij wat grotere afstanden!
__________________
Melvin

1993 VW Corrado VR6
1991 VW Golf MK2
Reply With Quote
  #15  
Old 07-01-2010, 16:07
Dirtbag Dirtbag is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 191
Default

Dit probleem had ik dus ook, na lang zoeken en veel territoria afbakenen en een bult olie bijvullen kwam ik erachter dat het bij de elektrische aansluiting van een van de oliedruk sensoren vandaan kwam! Dat zijn diegenen links achter het blok bij de distributie.

Die had ik een paar weken eerder aangetikt.

Start de auto maar en trek dan even het dopje eraf. als het er doorheen lekt zie dit snel genoeg.

Ik heb toen op de sloop voor 2 euro twee sensoren opgepikt.

Succes ermee

mvg

db
Reply With Quote
  #16  
Old 08-01-2010, 09:52
RRGOLF2's Avatar
RRGOLF2 RRGOLF2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 184
Default

Bedankt! ik zou het wel even checken straks en dan post ik het wel hier!
__________________
Melvin

1993 VW Corrado VR6
1991 VW Golf MK2
Reply With Quote
  #17  
Old 13-01-2010, 14:45
Dirtbag Dirtbag is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 191
Default

Blijkbaar wilde de auto daar niet geholpen worden en heeft hij RRolf2 opgegeten

Met andere woorden, Heeft het geholpen?


mvg

db
Reply With Quote
  #18  
Old 13-01-2010, 16:10
RRGOLF2's Avatar
RRGOLF2 RRGOLF2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 184
Default

Hahaha nee dat was het niet
toch de krukaskeering !

Bedankt in iedergeval !
__________________
Melvin

1993 VW Corrado VR6
1991 VW Golf MK2
Reply With Quote
  #19  
Old 04-02-2010, 16:03
RRGOLF2's Avatar
RRGOLF2 RRGOLF2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 184
Default

Krukas keering is vervangen, nieuwe bougies erin. alles is weer optijd gezet.
alles weer ontvet van motorblok,onder de auto en de achterklep.

was weer een klein beurtje! maar de auto is weer goed.
__________________
Melvin

1993 VW Corrado VR6
1991 VW Golf MK2
Reply With Quote
  #20  
Old 08-02-2010, 09:19
RRGOLF2's Avatar
RRGOLF2 RRGOLF2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 184
Default

Teminste dat dacht ik! niet dus.

van het weekend even stukje over de snelweg heen met de Golf en het gesodemieter begon weer en na een 50km is de hele olie eruit.
na het vervangen van:
Kleppendeksel pakking
Kop pakking
Nokassen keerring
Krukas keerring

is het mij nu een raadsel!
wie weet wat het nog meer kan zijn?
__________________
Melvin

1993 VW Corrado VR6
1991 VW Golf MK2
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum