#1
|
||||
|
||||
Olie Probleem vw mk2 1.3 injectie.
waar het vandaan komt is mij een vraag, maar elke keer ligt er olie onder de auto en heb alles onderzitten.
waar het vandaan lijkt te komen is de plek bij de distributie riem. alleen aan de linker kant van het blok zit de olie. Koppakking kleppendekselpakking nokenassen keerring zijn reeds vervangen! weet iemand waar de olie vandaan kan komen, want ik blijf nu bijvullen.
__________________
Melvin 1993 VW Corrado VR6 1991 VW Golf MK2 |
#2
|
||||
|
||||
krukas keering misschien?
__________________
DUB CLUB Golf mk2 1986 1.9 tdi Corrado 2.0 16v |
#3
|
||||
|
||||
Bedankt,
kunnen het verder ook andere dingen zijn!?
__________________
Melvin 1993 VW Corrado VR6 1991 VW Golf MK2 |
#4
|
|||
|
|||
Rubberring van de vuldop
Vuldop zelf Carterontluchtingsslang |
#5
|
||||
|
||||
Carterontluchting denk ik ook, heb hetzelfde probleem, wordt eruitgegooit via de pijlstok.
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#6
|
||||
|
||||
bedankt.
ik zit zelf ook meer te denken aan de krukas keerring of de carterontluctings slang. deze slang is namelijk niet origineel en wordt heel zacht met het rijden door de warmte. dan zal deze waarschijnlijk vaccuum trekken. aan de andere kant alle olie ligt in de distributiekap. ik ga beide proberen te vervangen.
__________________
Melvin 1993 VW Corrado VR6 1991 VW Golf MK2 |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
in de distributiekap, dan denk je toch gauw aan de krukaskeerring. de carterontluchting zit t e ver van de kap af. een voordeel is wel dat je er via de wielruimte wel goed bij kan komen.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 24-11-2009 at 11:46. |
#8
|
||||
|
||||
daar denk ik ook aan ja.
ff een klein klusje. Van de week meteen maken.
__________________
Melvin 1993 VW Corrado VR6 1991 VW Golf MK2 |
#9
|
|||
|
|||
gelukt?
maat van me heeft net zoiets gehad na het vervangen van de koppakking, bleek een olie slang of iets dergelijks te zijn, zal het nog even navragen, leek echt alsof de koppakking er weer uitlag, olie zeek er echt uit
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM |
#10
|
||||
|
||||
Nou nee nog niet gemaakt.
als ik echt grote stukken ga rijden dan lekt die erg. maar in me eigen woonplaats nergens last van. als langs de garage geweest en die zegt nee het is niet de krukas keering maar ze weten het niet. heb al ruzie met ze lopen maken omdat ik dondersgoed weet dat hij lekt en dat het daar vandaan komt. kan elke keer de olie bijvullen.
__________________
Melvin 1993 VW Corrado VR6 1991 VW Golf MK2 |
#11
|
||||
|
||||
andere garage die het wél weet
__________________
Daily : geen VAG .... Project : Kever 1200 1983 |
#12
|
|||
|
|||
toevallig over gestapt van olie?
Het wil vaak dat als je over stapt van mineraal olie naar synthetische olie dat het motortje gaat lekken. Synthetische lost vaak rotzooi en vuil op in je motorbok. alles wat door de jaren heen dichtgekoekt zat rond de pakkingen en keeringen verdwijnt dus . uiteraard is met deze post je probleem nog niet opgelost |
#13
|
||||
|
||||
in theorie is een keerring vervangen niet moeilijk,
krukas wiel eraf, en je bent er. schroefje in de keerring draaien en voorzichtig trekken. in de praktijk gaat de laatste stap vaak lastiger dan verwacht.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#14
|
||||
|
||||
ik weet dat de auto van een oude man is geweest en nooit boven de 50 heeft gereden in zijn dorp.
ik heb toen een keer stil gestaan in Duitsland toen ineens alle olie weg was. reed daar gemiddeld 160. toen werd me al verteld dat ik dat maar niet moest doen. en dat er waarschijnlijk vast gekoekte olie vrij kwam. paar dagen later zo'n reiniginsmiddel gehaald dat alles loskomt. dat gebruikt en nieuwe olie erin gedaan. sinds dat die in duitsland stil heeft gestaan lekt tie nog steeds bij wat grotere afstanden!
__________________
Melvin 1993 VW Corrado VR6 1991 VW Golf MK2 |
#15
|
|||
|
|||
Dit probleem had ik dus ook, na lang zoeken en veel territoria afbakenen en een bult olie bijvullen kwam ik erachter dat het bij de elektrische aansluiting van een van de oliedruk sensoren vandaan kwam! Dat zijn diegenen links achter het blok bij de distributie.
Die had ik een paar weken eerder aangetikt. Start de auto maar en trek dan even het dopje eraf. als het er doorheen lekt zie dit snel genoeg. Ik heb toen op de sloop voor 2 euro twee sensoren opgepikt. Succes ermee mvg db |
#16
|
||||
|
||||
Bedankt! ik zou het wel even checken straks en dan post ik het wel hier!
__________________
Melvin 1993 VW Corrado VR6 1991 VW Golf MK2 |
#17
|
|||
|
|||
Blijkbaar wilde de auto daar niet geholpen worden en heeft hij RRolf2 opgegeten
Met andere woorden, Heeft het geholpen? mvg db |
#18
|
||||
|
||||
Hahaha nee dat was het niet
toch de krukaskeering ! Bedankt in iedergeval !
__________________
Melvin 1993 VW Corrado VR6 1991 VW Golf MK2 |
#19
|
||||
|
||||
Krukas keering is vervangen, nieuwe bougies erin. alles is weer optijd gezet.
alles weer ontvet van motorblok,onder de auto en de achterklep. was weer een klein beurtje! maar de auto is weer goed.
__________________
Melvin 1993 VW Corrado VR6 1991 VW Golf MK2 |
#20
|
||||
|
||||
Teminste dat dacht ik! niet dus.
van het weekend even stukje over de snelweg heen met de Golf en het gesodemieter begon weer en na een 50km is de hele olie eruit. na het vervangen van: Kleppendeksel pakking Kop pakking Nokassen keerring Krukas keerring is het mij nu een raadsel! wie weet wat het nog meer kan zijn?
__________________
Melvin 1993 VW Corrado VR6 1991 VW Golf MK2 |