#181
|
||||
|
||||
Dikke motor gijs! Dit gaat zeker veel fun leveren in je kever .
__________________
'86 Jetta 1.6 TD '85 Golf 1.6 GTD '82 Bus D '67 1600A Limousine |
#182
|
|||
|
|||
foto's gijs foto's !!
gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#183
|
||||
|
||||
Momenteel ligt het hier ff stil qua luchtgekoeld project omdat het gewoonweg te koud is. Gelukkig is er dan tijd om het een en ander uit te zoeken, maar ik loop tegen wat dingen aan.
Qua dashboard meters wil ik wat meters monteren; - Oliedruk - Olietemperatuur - Voltmeter - Amperemeter - Toerenteller Alleen zou ik genoeg hebben aan een oliedruk meter van 5bar, of zou ik voor een 10bar moeten gaan. Zelf denk ik dat 5 genoeg is, maar weet het niet zeker. Ook vraag ik me af waar ik deze oliedruk sensor moet plaatsen...!? http://www.ahnendorp.com/category-0...ar-VDO-631.html Deze wordt niet in het motorblok gedraait toch? Van de afbeelding wordt ik niet veel wijzer Onder de voorbumper komt een oliekoeler te zitten, maar om de motor sneller op temperatuur te laten komen wil ik er een thermostaat tussen zetten. Hiervoor heb ik twee verschillende gevonden. Eentje met oliefilter aansluiting en eentje zonder. Tegelijkertijd vraag ik me af hoeveel aansluitingen de eerste heeft, aangezien de twee thermostaat 4 aansluitingen heeft...!?
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#184
|
||||
|
||||
Hey Gijs die zender van Ahnendorp draai je in het carter op de plek waar normaal de oliedrukzender zit.Op die manier heb je en je controlelampje en een signaal voor je druk meter.
Ik zou de volt en ampere meters weglaten want een controlelampje is op zich al voldoende want op het moment dat de laadstroom te laag i sgaat je lampje branden.De preciese waarde is mijns inziens niet belangrijk. Maar dat is mijn mening Michael
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section. |
#185
|
||||
|
||||
Hee Michael,
In dat laatste heb je eigenlijk wel gelijk.. niet echt spannend om preciese waardes te weten, het staat hoogstens ruig om zoveel meters op je dashboard te hebben De oliedrukmeter is m10 heb ik net opgemeten. De olietemp sensor wordt meestal onderin het motorblok gedraaid ipv de aftapplug toch? Welke draad is dat normaal? Ahnendorp heeft namelijk m10 t/m m16 sensoren.. Kan die plug er nu ff niet uithalen aangezien er nog olie in het blok zit En wat zou jij als thermostaat doen? Met of zonder filter?
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#186
|
||||
|
||||
Die sensor zit toch naast je ontsteking
Ik denk met filter is sowieso beter als alleen het theezeefje onderin Michael
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section. |
#187
|
||||
|
||||
Maar die sensor naast de ontsteking wordt dan toch vervangen door eentje die oliedruk kan meten? Die is namelijk m10x1,0. Net zoals die druksensor van ahnendorp.. De olietemp meter zijn m10 t/m 16 x1,5..
Of zie ik iets over het hoofd (druk en temp combi sensor ofzo ?)
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#188
|
||||
|
||||
Quote:
Euh nee ik zit er naast jij hebt het over temp en ik zit nog steeds bij druk Zal de leeftijd wel zijn. Temp zou ik zo niet weten ben nml meer van het type4 spul Michael.
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section. |
#189
|
||||
|
||||
M10x1 waarschijnlijk, niet gewone draad...
|
#190
|
||||
|
||||
Quote:
Dat zal toch niet..!? Begint dat dan al? Een oliedruk meter van 5bar zal genoeg zijn toch? En voor olietemp is 120 graden celsius ook genoeg lijkt me...?!
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#191
|
||||
|
||||
Quote:
Ja is beide goed Gijs. Michael
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section. |
#192
|
||||
|
||||
Oliekoeler, sensors, meters en nog wat zut is besteld. Zal wel 2010 worden voor het binnen is
Vandaag een dagje vrij gehad, en de uitlaat er definitief onder gemaakt. Even wat 4 Bosal klemmen en 2 universele rubbers gehaald, uitlaat netjes gehangen en vast gezet. Voor de RVS dempers heb ik m10 harpsluitingen/D-sluitingen gebruikt om deze op te hangen. De bestuurdersstoel zit er ook in. Het aangepaste framepje gespoten en de stoel erin geschoven. Deze week verder geen tijd voor m'n eigen kever. Heb er nog eentje staan waar een nieuwe neus op gelast moet worden, en misschien in het weekend nog eentje waar de drukgroep waarschijnlijk van kapot is.. Oh ja, en nog twee dagen werken..
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#193
|
||||
|
||||
Quote:
Phoe, phoe. dat duurt nog een jaar! Even zonder flauwe humor; Goed bezig! |
#194
|
||||
|
||||
netjes gijs,post eens een foto van die seats
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#195
|
|||
|
|||
Hallo Gijs!
de opnemer voor je oliedruk komt niet ipv je normale oliedrukschakelaar maar BIJ je oliedrukschakelaar. T-stukje monteren dus. Je wil namelijk nooit zonder oliedruklamprijden!!! |
#196
|
||||
|
||||
Is sneller dan je denkt EelcoB
Misschien dit weekend wel wat foto's Gerber @ Sander; dat wordt dus ff op zoek naar een t-stuk, bedankt voor de info!
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#197
|
||||
|
||||
Goed. De spullen van Ahnendorp zijn binnen, prima levering! Alleen ik moet nog wat meer bestellen...
330x120mm oliekoeler; Oliedruksensor en meter; Ik heb een olietemperatuurmeter besteld... Jammer dat er een koelwater icoontje in de meter staat. Functioneel gezien maakt het niks uit (temperatuur is temperatuur), alleen als luchtgekoelde rijder wil je dat niet. De oliefilter en houder met daarin een thermostaat. Ik weet alleen nog niet wat ik op de houder moet monteren. Het filter wordt er onder tegen geschroeft zoals de houder op de foto staat, alleen er moet nog iets bovenop wat de olie in het midden naar de houder brengt (dus het filter in). Kan iemand het vertellen (Michael, Paul of Sander!? )
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#198
|
||||
|
||||
Quote:
Hoi Gijs, Leuke spulletjes. Bij het oliefilter adapter zou een dubbele nippel moeten zitten, de ene kant draai je in het filterhuis en op de andere kant kan het filter worden gedraaid. Tenminste; zo is het mij destijds wel aangeleverd (vanuit Guus de Koster) Pl.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#199
|
||||
|
||||
Hee Paul,
Dan denk ik dat ik het filterhuis mis?! Op de foto is de nippel die jij, denk ik, bedoelt te zien (schroefdraad middenin). Er moet alleen nog "iets" komen wat op het motorblok gemonteerd zit, waar deze adapter op komt met daaronder het filter... Alleen wat dat "iets" is weet ik niet
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#200
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ben idd niet helemaal duidelijk geweest Als ik het goed zie, heb je een sandwichplaat gekocht. Deze plaat moet tussen het filter en het filterhuis geonteerd worden (jij hebt een type1, dus zonder filterhuis), deze sandwichplaat maakt het mogelijk om een externe oliekoeler aan te sluiten (bij een motor met een oliefilter). je moet (om dit te kunnen gebruiken) een oliefilterhuis hebben en aansluitingen op je blok (om dit filterhuis aan te sluiten). Als ik mij niet vergis had Leon ook een externe koeler, dus deze aansluitingen zitten er al. Je kunt dan een koeler en filter aansluiten zonder deze adapter te gebruiken door een leiding via een losse thermostaat naar je koeler te sturen en van je koeler via (weer) de thermostaat en filter terug naar je blok. Suc6, Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |