#1
|
||||
|
||||
schakelaar verwarming doet niet meer
Volgens mij is deze vraag nog niet zolang geleden voor bij gekomen,maar kon hem niet zo snel weer terug vinden.Het volgende is het geval:
Mijn moeder rijdt ook een GTI,edition blue om precies te zijn.En nou doet die 3 standenschakelaar het alleen nog op stand 3.Er zit trouwens al een nieuwe schakelaar in.Maar hij doet het alleen op stand 3. Wie weet hier nog wat op,laat het maar weten en alvast thanx. |
#2
|
|||
|
|||
Je moet onder je dashboard je blazer losmaken. Daar moet ergens een weerstandje zitten. Vervang deze en voila! Je kan ook dat codensatorke dat er op zit vervangen als je handig bent!
__________________
NOT fast NOT furious |
#3
|
||||
|
||||
Het is meestal de temperatuurszekering. Zit achterop het aansluitblokje van de blazer die idd rechts onder je dashboard zit. Clipje aan de onderzijde eraf, dan kleine slag draaien en je hebt em in de hand.
Als je de stekker eraf hebt, kun je dat plaatje waar de connector op zit, eruit halen. Aan de achterzijde daarvan zit tussen 2 contacten een zilver busje met aan 1 kant een wit stukje, dat is de temperatuurszekering. De waarde hiervan is 85 graden als ik me niet vergis. Ga naar de electronica speciaalzaak en vraag hierom. 99,9% zeker weten dat ze em hebben liggen. De oorzaak dat deze stuk gaat is dat iedereen altijd rond rijdt met de blazer aan op stand 1, let er maar eens op. Op een gegeven moment gaat de motor slijten, deze gaat vervolgens zwaarder lopen, trekt meer stroom en hoppakee temp. zekering stuk. Een enkele keer wil het nog wel eens voorkomen dat de grote weerstand erachter stuk is, maar ik kan me daar eigenlijk maar een enkel of 2 gevallen van herinneren
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#4
|
||||
|
||||
Maar dan loopt je motor nog steeds zwaar met als gevolg dat die zekering dus weer kapot gaat dus dan moet de oplossing ook komen voor die motor. Smeren of is er een lagertje gaar ofzo ?
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#5
|
||||
|
||||
Meestal is het zo dat als je die zekering vervangt het weer een hele lange tijd goed gaat, als ie nu direct weer stuk gaat dan zou ik idd eens kijken naar ander motortje.
Reviseren is niet de moeite waard, dat heb ik al eens nagevraagd bij Bosch servicepunt.
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#6
|
|||
|
|||
Het asje van de motor gaat zwaar draaien en die is goed tesmeren als je hem in handen hebt dan kan je vaak wel voelen dat hij zwaar draait als je hem smeert kan je heel goed merken dat hij weer een stuk lichter draait
|
#7
|
||||
|
||||
Motortje loopt lekker soepel,maar ik heb elleen ff het weerstandje vevangen en nu blaast ie weer als een gek.
Moeders bedankt via deze weg alle tipgevers;D |
#8
|
|||
|
|||
voila weer een tevreden persoon en iets bij geleerd!!!!
__________________
NOT fast NOT furious |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is idd een mogelijkheid, niet met een te dun smeermiddel en niet teveel want dat trekt ook weer vuil aan.
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#10
|
||||
|
||||
vergeet trouwens niet om ook eens het interieurfilter te wisselen. je zal merken dat de voorruit een stuk sneller ontwasemt. Dit filter kan je vinden onder de afdekkep in de regengoot(onder de motorkap). Recht boven de plek waar de blower zit.
__________________
Eigen volkswagens eerst !!! |
#11
|
|||
|
|||
Er zijn maar heel weinig mk2`s die een interieurfilter hebben daar zit gewoon een gaasje voor. Wat je wel kan doen is een stuk panty ofiets dergelijks erover heen trekken dan kan er minder vuil door en gaat er minder vuil door de blower en je auto wordt minder smerig van binnen
|
#12
|
||||
|
||||
Kan dit ook zo zijn als stand 2 3/ruit het niet doet? Maar 1 en 4 wel?
__________________
VW Golf II 1.8 16v GTI Duitse Import VW Golf II 1.8 16v GTI Wolfsburg VW Golf II 1.3 Manhattan |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
golf 2 zonder airco heeft maar 3 standen 0123 wie een interieurfilter wil ik heb er nog 2 liggen |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb een gti met van die vorst tekens. heb 1 2 ruit en 4. Maar dan indien het toch gewoon 3 standen zijn. Hoe zou het dan komen dan de laatste en 1ste stand het wel doet. Want in de eerste stand voel ik toch warmte eruit komen. Als is het maar weinig
__________________
VW Golf II 1.8 16v GTI Duitse Import VW Golf II 1.8 16v GTI Wolfsburg VW Golf II 1.3 Manhattan |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
dan heb je of airco of er heeft airco in gezeten ooit is jou schakelaar niet overleden ? heb ze gezien dat ze lekker bruin waren |
#16
|
||||
|
||||
weaarschijnlijk een draad breuk of slecht contact in de stekker
even meten op de stekker met een multi meter hebje stroom op de stekker maar doet die niks dan moet je de smelt zekering vervangen en moet je er waarschijnlijk 1 van een corrado hebben deze hebben de zelfde zekering als een golf alleen dan met extra aansluiting voor een 4de stand |
#17
|
|||
|
|||
Zwaar lopen van de motor komt ook vaak door vocht wat er in loopt
Ding kun je helemaal demonteren en dan smeren |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Wat moet zo'n filter kosten? En zijn ze compleet?
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|