|
|||
|
|||
verwarming steilheck
Klopt het dat er bij de polo geen warme lucht komt door de zij lucht roosters die naast de raampjes zitten ?
viel me van de week op dat daar alleen maar koude lucht doorheen kwam Maakte niet uit in welke stand de verwarming stond Of is het gewoon een klepje die niet naar behoren meedoet in de ventilatie kanalen
|
||||
|
||||
Standaard komt er alleen frisse lucht uit de buitenste gaten.
Is nie stuk. Net als bij een Transporter T4 (waar alleen frisse lucht uit de middelste roosters komt)
|
|
||||
|
||||
en warme langs je raam
ander probleempje wat ik ervaar nja, 'probleem' die roosters bij de ramen piepen als de ziekte als er lucht door komt, en zeker op de snelweg, als er sowieso lucht doorheen komt op een redelijk tempo, is dat strontirritant nou heb ik het idee dat het blaadjes zouden kunnen zijn, maar hoe en of wat zit dat?
|
||||
|
||||
Is dat niet gewoon je kachelradiateur die die iri piep maakt, is bij bijna alle Polo's het geval....
|
|
|||
|
|||
Dan werkt mijn polo naar behoren
Mijn aanjager begon gisteren wel heel toevallig te piepen voor het eerst Maar doet het weer niet in alle standen en soms piept hij helemaal niet Ik heb gelukkig wel nog een andere liggen Is het veel werk zon ding te vervangen Had nog niet gekeken hoe het zat Kom er wel uit maar tips zijn altijd makkelijk dan hoef ik er zelf niet achter te komen
|
|||
|
|||
vervangen is niet zo gek veel werk toevallig afgelopen maandag nog gedaan bij die van mij.
gr. Martijn
|
|||
|
|||
Vervangen kun je nog even uitstellen door de ventilator inwendig in te spuiten met een smeermiddel.
En dat fluiten van de buitenste roosters heb ik ook gehad, heel irritant. Opgelost door de kapotte afdichting van de klep die achter een rooster zit te vervangen. Dan wordt de klep weer goed afgesloten.
|
|||
|
|||
Die afdichting van de kleppen kan je die los kopen of is dat een kwestie van tochstrip ?
|
|||
|
|||
Niet los te krijgen.
Ik heb er toen dacht ik een soort vilt voor gebruikt.
|
|||
|
|||
@ sjampoo
heb geloof ik ooit eens gelezen ergens dat je in je G40-Diesel de buitenste kanalen ook warme lucht hebt gegeven.. hoe heb je dit precies gedaan?? |
|
||||
|
||||
kachelhuis slopen, koude lucht omloop afsluiten, en klaar.
Tja: foto's doen alles, maar als je toch de kachel los trekt, wijs het zich vanzelf: de buitenste ventilatieopeningen krijgen lucht via een kanaal dat boven het radiateurtje langs stroomt. Dat stop je dicht met bijvoorbeeld piepschuim of isolatiespul. Het kachelhuis dat in de auto zit, verbouw je zodat het scheidende deel tussen kachel en ' verse lucht ' er niet meer zit. Ideaal, maar zorg er wel voor dat je kachelkraantje goed werkt: die kraantjes willen nog wel eens lekken ( altijd ietje open staan ) waardoor je noooit koude lucht meer krijgt.
|
|
|||
|
|||
daar ben ik idd ook bekent mee.. had een polo waarbij het altijd warm was.. heel vervelend als het buiten 38 graden is.. zelfs rijwind door de ramen koelt dan eigenlijk niet genoeg.....
|
|
||||
|
||||
ik vind het een irritant verwarmingssysteem
*doet dual zone climate control uit een mercedes stelen doen*
|
|||
|
|||
pff vroegah deden ze niet aan climaat