![]() |
|
|||
|
|||
![]() hallo allemaal,
Sinds de vorst voel ik die kleine weerstand die t portier en de andere portieren, van slot haalt niet meer als ik de sleutel een kwart slag draai.. T slot krijg ik dus ook niet meer open (via andere deur wel). Nu las ik iets over een palletje wat afgebroken kan zijn en relatief eenvoudig is te vervangen. Heeft iemand hier daar ervaring mee en kan dit even kort uitleggen? ![]() Alvast bedankt! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Is het slot niet gewoon bevroren? Ik denk dat er gewoon ijs in het mechinsme zit.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dus met ijs erin voel je dus die weerstand ook niet? In dat geval zal ik de dooi af moeten wachten. Andere kant doet t wel gewoon, slotontdooier had ik er ook al ingespoten. t Gaat wel om een centrale (alleen voordeuren) vergrendeling.. |
|
||||
|
||||
![]() Aan de achterkant van het slot zit een oogje en daarin zit een stift gehaakt die het slot moet bedienen. Die haak breekt af en dan voel je geen weerstand meer. Omdat de originele stiften te zwak waren uitgevoerd levert de dealer nu een dikkere stift. Deze past niet meer in het oog van je slotcilinder en daarom moet je deze ook vervangen. Een reparatiesetje bestaat dus uit een stift plus cilinder (kost weinig)
De nieuwe cilinder is leeg, je zet de plaatjes en veertjes uit je oude slot erin. ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Kijk eens aan wat een info! ![]() Makkelijk zelf te doen of is de garage er ook niet al te lang mee bezig? |
|
||||
|
||||
![]() Is goed zelf te doen. Je hoeft de deurbekleding niet eens los te halen. Als je de deurgreep met het slot erin voor je op tafel hebt liggen wijst het zich vanzelf. Alles netjes schoonmaken en met een beetje olie en vet weer in elkaar zetten. De stift die eerst loshing wordt nu strak op zijn plaats gehouden door de veer en met een beetje friemelen (en een beetje geluk) hang je hem zo weer in de deur.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ok maar hoe krijg ik alles eruit dan?? sry hoor maar ik doe dit normaal nooit zelf, maar zal t graag leren ![]() |