Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 18-12-2009, 17:33
jantje jantje is offline
Forum Newbee

Default remdruk

Aaaah! sorry, boze/teleurgestelde uitroep, want nu is er toch echt ernstig iets kapot...

De remmen van mijn onlangs aangeschafte mkII 1.6TD voelden altijd al een beetje wazig aan, je moest hard trappen voor een auto met rembekrachtiging, maargoed dan remde hij ook. Vandaag reed ik echter op de snelweg, en toen voelde hij nog net ietsje slechter als normaal, dus ik proberen bij een benzine station, en ja hoor, de remmen bleken niet genoeg druk meer op te bouwen om bij de eerste keer trappen vol af te remmen. Bij de tweede keer wel, maarja die tijd heb je niet altijd. Waar denken jullie dat dit aan ligt? Ik hoor verschillende verhalen (luchtbellen, rembekrachtiging, remcilinder) en weet niet meer welke ik moet vertrouwen...
Reply With Quote
Old 18-12-2009, 18:13
joebaloe's Avatar
joebaloe joebaloe is offline
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by jantje
Aaaah! sorry, boze/teleurgestelde uitroep, want nu is er toch echt ernstig iets kapot...

De remmen van mijn onlangs aangeschafte mkII 1.6TD voelden altijd al een beetje wazig aan, je moest hard trappen voor een auto met rembekrachtiging, maargoed dan remde hij ook. Vandaag reed ik echter op de snelweg, en toen voelde hij nog net ietsje slechter als normaal, dus ik proberen bij een benzine station, en ja hoor, de remmen bleken niet genoeg druk meer op te bouwen om bij de eerste keer trappen vol af te remmen. Bij de tweede keer wel, maarja die tijd heb je niet altijd. Waar denken jullie dat dit aan ligt? Ik hoor verschillende verhalen (luchtbellen, rembekrachtiging, remcilinder) en weet niet meer welke ik moet vertrouwen...

Het kan te maken hebben met de remvloeistof! Remvloeistof neemt namenlijk water op als deze ouder is, hierdoor word de remvloeistof samendrukbaar en zakt je remdruk dus weg. Remvloeistof verversen en het probleem is waarschijnlijk verholpen.
Reply With Quote
Old 18-12-2009, 19:29
tieske_jetta's Avatar
tieske_jetta tieske_jetta is offline
VW Fanatic

idd ook mijn idee. vande week nog gedaan bij de auto van mijn vriendin, zelfde probleem en remvloeistof verversen toen was het wee opgelost. Gr Thijs

Golf mk2 1986 1.9 tdi
Corrado 2.0 16v
Reply With Quote
Old 18-12-2009, 19:51
jantje jantje is offline
Forum Newbee

kijk aan! dat zou echt super tof zijn, met de verhalen die ik eerder hoorde werd ik al zeer angstig dat er 400 euro in zou gaan zitten... ik heb al een afspraak staan, gaan we maandag doen! Zal het wel laten weten... Bedankt weer!
Reply With Quote
Old 21-12-2009, 21:44
jantje jantje is offline
Forum Newbee

hmmm... heb de auto vandaag even ter controle aan een vriend meegegeven die bij vw werkt, en die is tot de conclusie gekomen dat de hoofdremcilinder lekt. Das minder, moet een nieuwe in. Blijf wel bezig zo.. maargoed, toch maar doen, montage is gelukkig vrijwel gratis, dat scheelt weer. Dan gelijk ook de rvs vervangen uiteraard, dan moet hij het weer even doen... hopelijk.
Reply With Quote
Old 21-12-2009, 22:54
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC

Je blijft bezig he? Autorijden. kost. geld. en. tijd.

Nee, sorry dat ik zo lullig doe, maar je remmen zijn toch wel erg belangrijk. Voor jezelf en de rest van de wereld. Als je het niet zelf kunt; laten repareren. En niet twijfelen en toch de snelweg op gaan.

Tip voor de volgende keer als je een auto aanschaft: denk aan je budget en reken d'r op dat je altijd direct een paar (kleine) reparaties zult moeten uitvoeren, en dat die ook gewoon geld gaan kosten. Jouw nieuwe auto was iemand anders z'n oude barrel. Onderhoud is vaak op bezuinigd; zelfs de standaard zaken zijn soms ver onder de maat. Olie? Filters? Remmen? Ruitenwissers? Daar begin ik meestal mee als ik een auto heb aangeschaft.

Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!

Last edited by sjampoo : 21-12-2009 at 22:58.
Reply With Quote
Old 22-12-2009, 07:51
jantje jantje is offline
Forum Newbee

dat weet ik dat weet ik. Dit is niet mijn eerste auto. Met mijn vorige auto had ik echter zoveel geluk dat dit weer even afkicken is. Die auto (daihatsu charade 1.3 16v, sedan, amerikaanse uitvoering, vond het zelf een erg leuk ding) kocht ik voor hetzelfde kleine bedrag als deze, en reed op een paar remblokken na 16000 km zonder enig onderhoud, altijd starten na 2 sec, nooit iets mee gehad. Japans hea. Vrienden van mij hebben ook zo'n auto en ook nooit iets mee aan de hand. Daar wil ik niet mee zeggen dat ik rijden zonder onderhoud een goed idee vind, maar wel dat dat dus wel kan. Vervolgens koop ik deze, en binnen twee weken moeten de accu, de thermostaat en de remcilinder vervangen. DAn zijn er ook nog allemaal kleine dingetjes zoals de dashboardverlichting, de tellerplaat en dat valt dan toch een beetje tegen.... Maar ik weet ook wel dat je die kans loopt hoor. En gelukkig is dit nog te betalen. Net.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules