Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-12-2009, 10:36
Dhiredj Dhiredj is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 9
Default Turbo of Compressor op 1.3

Goeiedag,

Ik ben vanplan een turbo of compessor op mijn polo te bouwen.

Maar ik ben bang dat mijn motor dat niet aan kan,
Het is een 1.3 8v polo 6n 95er. Zelf heeft die niet veel kwtjes...
De bedoeling is ook niet dat die teveel geblazen word.

Zou dat wel gaan? en tothoeveel bar kan die geblazen worden ongeveer?

Of heeft iemand andere sugesties voor een ander motor?
Die zonder alteveel aanpassingen erin past? ( assen etc)

Groetjes Dirkk

Last edited by Dhiredj : 07-12-2009 at 10:39.
Reply With Quote
  #2  
Old 07-12-2009, 10:43
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

zoekfunctie je bent niet de 1ste met dit idee!
Reply With Quote
  #3  
Old 07-12-2009, 11:38
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

Ja en als je geen dikke beurs hebt dan kom je ook niet ver. Aangezien lowbuget zoiets eigenlijk niet te realiseren is. Het kost allemaal veel geld namelijk. Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #4  
Old 07-12-2009, 14:25
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

G40
Reply With Quote
  #5  
Old 07-12-2009, 14:32
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

http://auto-diversen.marktplaats.nl...percharger.html



Serieus;

een standaard 1.3 heeft een ongunstige compressieverhouding om zomaar geladen mee te willen rijden. Om op een goedkope manier meer vermogen te krijgen is het vervangen van de motor door een 1.6 (ABU/AEA/AEE) een beter idee.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #6  
Old 07-12-2009, 21:39
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

of als je echt een supercharger icm 1300 wil gewoon een g40 blok erin lepelen...
Reply With Quote
  #7  
Old 30-04-2010, 17:56
VW/Audi-freak's Avatar
VW/Audi-freak VW/Audi-freak is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 29
Default

ik ben op zoek naar een snelle motor voor mijn audi 50.
heb al 2 40er webers liggen maar nu de rest nog.
weet iemand wat ik het beste kan gebruiken?
zonder dat ik de kabelboom helemaal moet aanpassen...

heb in de vorigge een G40 gehad, maar was echt geen pretje met de boom.
wil nu gewoon een 1.3 met webers ofzo
__________________
Audi 50 1.3 G40 (SOLD)
Golf MK1 2.0 16V (SOLD)
Golf 4 SDI (SOLD)
Audi 50 LS 1977 1.3 LPG (SOLD)
Audi 50 LS 1976 1.1 WEBER
Audi A4 Avant TDI 2.5 V6
Reply With Quote
  #8  
Old 01-05-2010, 07:05
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

abu erin proppen.. of een 1.4i 16v en dat op webers of motorfiets carb,s...
of trottle bodies..
Reply With Quote
  #9  
Old 01-05-2010, 12:44
VW/Audi-freak's Avatar
VW/Audi-freak VW/Audi-freak is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 29
Default

die 1.4 16V is dat het zelfde met de ophangpunten?
en met de kabelboom? hoe zit dat?
__________________
Audi 50 1.3 G40 (SOLD)
Golf MK1 2.0 16V (SOLD)
Golf 4 SDI (SOLD)
Audi 50 LS 1977 1.3 LPG (SOLD)
Audi 50 LS 1976 1.1 WEBER
Audi A4 Avant TDI 2.5 V6
Reply With Quote
  #10  
Old 01-05-2010, 18:42
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default

als je op webers rijd heb je niet veel draadjes nodig om te rijden dus om de kabelboom zou ik me niet echt druk maken
je moet alleen een plaatje maken zodat je de verdeler van een 1.3 mh op de cilinderkop van een 1.4 16v kunt maken
motorsteunen kan je gewoon over zetten
zorg er wel voor dat je een 1.4 hebt waar een 085 bak achter past
Reply With Quote
  #11  
Old 02-05-2010, 00:01
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

gewoon turbo der opzetten en 0.3 bar draaien.
komt vast goed..
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote
  #12  
Old 08-05-2010, 16:59
VW/Audi-freak's Avatar
VW/Audi-freak VW/Audi-freak is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 29
Default

heb al een abu aangeschaft
komt er maandag in... maar kan je met webers
ook nog een turbo erop zetten?
__________________
Audi 50 1.3 G40 (SOLD)
Golf MK1 2.0 16V (SOLD)
Golf 4 SDI (SOLD)
Audi 50 LS 1977 1.3 LPG (SOLD)
Audi 50 LS 1976 1.1 WEBER
Audi A4 Avant TDI 2.5 V6
Reply With Quote
  #13  
Old 08-05-2010, 17:40
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Kan wel, maar dan moet je aparte webers hebben, die de overdruk aankunnen(zijn geloof niet echt gangbaar, dus duurder) plus dat het niet zo lekker zal lopen, het afstellen zal vrij moeilijk zijn..
Dan kun je beter een set ITB's nemen met een goedkoop stand-alone management...
Reply With Quote
  #14  
Old 08-05-2010, 19:48
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

of ipv itb's, motorfiets carbs.
Scheelt in de kosten en loopt net als itb's ook als een kogel.

Gr, Pim
Reply With Quote
  #15  
Old 08-05-2010, 23:40
VW/Audi-freak's Avatar
VW/Audi-freak VW/Audi-freak is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 29
Default

weet iemand nog een mooi setje te koop dan?
__________________
Audi 50 1.3 G40 (SOLD)
Golf MK1 2.0 16V (SOLD)
Golf 4 SDI (SOLD)
Audi 50 LS 1977 1.3 LPG (SOLD)
Audi 50 LS 1976 1.1 WEBER
Audi A4 Avant TDI 2.5 V6
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum