Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-10-2004, 15:54
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Angry Elektronica ellende

Zo nu en dan heb ik eens tijd om aan de auto te sleutelen, vandaag is weer zo'n dag. Ik had me voorgenomen eindelijk eens naar de ISV te gaan kijken, en uit te zoeken waarom de boordcomputer, de benzinemeter en de koelvloeistofmeter zo raar doen.
Helaas heb ik echt de ballen verstand van elektronica. 'Tuurlijk, ik kan wel een lampje verwisselen en voltage meten oid, maar dit gaat me toch boven de pet.
Kortom, ik heb eigenlijk een aantal aanwijzingen voor dombo's nodig, want ik word er nu knap chagrijnig van dat ik elke keer daar een beetje sta te kijken naar die draadjes, maar oplossen ho maar.
Laat ik maar beginnen met één probleem: Over de ISV staat helemaal geen spanning. Wat ik ook meet aan het stekkertje, niks, ongeacht of je het contact aanzet. (en de multimeter werkt wel grappenmakers :biggrin: )
Wat kan ik controleren?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #2  
Old 17-10-2004, 16:23
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Ik zou de kabel van de ISV eens terug volgen naar de computer, zeer grote kans dat er ergens een draadbreukje zit.

Zo heb ik het zelf gehad bij mijn injectorrails (8v PB) zat in het stekkertje een draadbreuk, eer ik dat gevonden had...................................

Doormeten doe je dus in de diode (piep) stand.

Suc6
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #3  
Old 17-10-2004, 16:38
Jeroentjuh's Avatar
Jeroentjuh Jeroentjuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 652
Default

Ook geen massa probleem?
Reply With Quote
  #4  
Old 17-10-2004, 17:25
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Quote:
Originally Posted by Jeroentjuh
Ook geen massa probleem?

Weet ik niet, er hangt van de cilinderkop wel een zwarte platte kabel los. De enige plek waar ie leek te horen was op de versnellingsbak.
De massa aansluiting bij de zekeringskast is vernieuwd.
Quote:
Originally Posted by Marco
Ik zou de kabel van de ISV eens terug volgen naar de computer, zeer grote kans dat er ergens een draadbreukje zit.

Is dat te meten via die grote stekker aan de bovenkant van de computer of moet er wat anders los?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #5  
Old 17-10-2004, 20:50
Ron polo1f's Avatar
Ron polo1f Ron polo1f is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 206
Send a message via MSN to Ron polo1f
Default

spanningsregelaar misschien??
daardoor gaan benzine-, en temp.-meter ook wel eens rare dingen doen.
__________________
SUCK
SQUEEZE
BANG
BLOW

FOUR STROKE..........WHAT ELSE?


79' POLO 1F
82' POLO STEILHECK DAILY DRIVER
87' GOLF 2
Reply With Quote
  #6  
Old 17-10-2004, 21:40
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Quote:
Originally Posted by Ron polo1f
spanningsregelaar misschien??
daardoor gaan benzine-, en temp.-meter ook wel eens rare dingen doen.

Je bedoelt 1 op dit plaatje?:


__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #7  
Old 19-10-2004, 18:19
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Niemand verder tips?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #8  
Old 19-10-2004, 21:10
Erwin16v Erwin16v is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 73
Default

[/QUOTE]Weet ik niet, er hangt van de cilinderkop wel een zwarte platte kabel los. De enige plek waar ie leek te horen was op de versnellingsbak.
De massa aansluiting bij de zekeringskast is vernieuwd.[QUOTE]
Dit kan heel goed de massa van het dashboard zijn die zit vast onder het boutje van het kleppendeksel als die er niet aan zit kan je dashboard ook hele rare dingen gaan doen
Reply With Quote
  #9  
Old 19-10-2004, 21:17
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Quote:
Originally Posted by Erwin16v
Dit kan heel goed de massa van het dashboard zijn die zit vast onder het boutje van het kleppendeksel als die er niet aan zit kan je dashboard ook hele rare dingen gaan doen


Waar zit ie vast aan het dashboard dan? Ik bedoel, hij zit nu vast aan dat boutje op het kleppendeksel, maar de andere kant zit (nog) nergens aan vast :o

Wie weet hoe je de computer aan de bestuurderskant onder de voorruit kunt controleren? Er zit zo'n grote platte stekker bovenop, en er lopen nogal wat kabels (waaronder die van de ISV ) naartoe die ik graag zou controleren.

edit: Oh ja, hoeveel massapunten zitten er eigenlijk in een golf? 10? 25?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #10  
Old 21-10-2004, 11:40
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

De isv krijgt zijn aansturing van het kastje dat in een mk2 in onder je middelconsole ligt. Hier moet je dus even zoeken of deze zijn stroom krijgt. (geschakelde plus op de zwarte draad) en uiteraard de massa. De ISV zit apart buiten de zekering kast om gestekkerd. Het is een witte stekker met daarop een witte en een wit/zwarte draad.
Reply With Quote
  #11  
Old 21-10-2004, 11:55
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Quote:
Originally Posted by Ron21
De isv krijgt zijn aansturing van het kastje dat in een mk2 in onder je middelconsole ligt. Hier moet je dus even zoeken of deze zijn stroom krijgt. (geschakelde plus op de zwarte draad) en uiteraard de massa. De ISV zit apart buiten de zekering kast om gestekkerd. Het is een witte stekker met daarop een witte en een wit/zwarte draad.


Kan het zijn dat dat alleen met motorcode KR is? Ik heb de middenconsole er dinsdag afgehad, maar daar zit niks anders dan tapijt onder en, richting het dashboard, een mechaniek voor de luchtroosters.
Voor alle duidelijkheid, het is dus een PL :biggrin: .
Maar ik begin wel moed te vatten, ik begrijp dat met deze informatie eventuele storingen uit te sluiten zijn.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #12  
Old 21-10-2004, 12:13
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

:o een pl.......tja die heeft hem niet nee.....
Reply With Quote
  #13  
Old 21-10-2004, 12:18
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Quote:
Originally Posted by Ron21
:o een pl.......tja die heeft hem niet nee.....

:biggrin: I thought so...!
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum