#1
|
|||
|
|||
Benzine tank goed schoonmaken?
Gisteren heb ik met enige moeite de benzine tank van mijn broers 82'er Jetta eronder uit gehaald. Ik wist eerst niet dat ik de achteras moest laten zakken lol
Toen hij de auto kocht zat er een groot gat in de vulpijp, dus de benzine filter zat continu helemaal vol. Nu heb ik de tank uitgespoeld met water en wasbenzine, en haalde er een paar flinke stukken metaal uit. Maar toch hoor ik nog steeds rotzooi erin.... vraag is hoe krijg ik dat er goed uit, want beide gaten zijn niet het laagste punt....beetje onhanding dus Of is het gewoon een kwestie van heel vaak spoelen en hopen op goed geluk? Bedankt |
#2
|
||||
|
||||
pas nog gedaan heb gewoon heel veel gespoelt met water en daarna met een slangetje aan de stofzuiger gezogen en daarna voor de straal kachel gezet goed heel goed laten drogen ik heb gehoord daarna een keer spoelen met diesel maar dat heb ik maar niet gedaan vertrouwde dat niet
|
#3
|
||||
|
||||
Ik heb dit op dezelfde manier gedaan als Jeroen lekker laten drogen en daarna stofzuigen
Als het een GTI tank is zit er in de tank ook nog een filter midden in de tank op een voetstuk.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#4
|
||||
|
||||
Ik heb het laatst met een centrifugaal pomp gedaan. Werkt ook makkelijk. Moet je wel zoon ding hebben natuurlijk.
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#5
|
|||
|
|||
ok bedankt jongens. Stofzuigen is inderdaad een erg goed idee.
Ga ik proberen zodra die droog is |
#6
|
|||
|
|||
mischien een tip
laat de tank is een uurl of anderhalf overstromen met water duszz slang er in en hatsjee this maar een gedachte suc6 |
#7
|
|||
|
|||
tja daar heb ik ook aan gedacht, maar het probleem is dat de rotzooi om het zo maar even te noemen zwaarder is dan het water dus zal nooit echt naar de gaten stromen.
toch bedankt |
#8
|
||||
|
||||
indd heb ik ook gedaan maar dat heeft geen zin komt er alleen maar schoon water uit en geen zooi gewoon goed spoelen
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
diesel ontvet harstikke goed, en denk eens na. hoeveel diesel blijft er achter nadat je alles eruit laat lopen en dan aftankt met benzine ?
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#10
|
|||
|
|||
als het ook om de kleine stukjes gaat dan doen sommigen het ook met knikkers!
heleboel knikkers erin en ronddraaien, zo komen de kleine stukjes los
__________________
Golf 1 GTI 2,0 16v |
#11
|
||||
|
||||
lol, das ook wel een goeie xD
maar haal je voor de zekerheid een nieuwe tank op als je er zo bang voor bent? dingen kosten een 100-140 euro ofzo... is wel smak geld, maar voor je gemoedsrust...
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#12
|
||||
|
||||
Paar handen grind met beetje benzine wil ook prima, beetje het idee van stralen... Erin mikken en flink schudden... Wel goed uitspoelen erna.
Stofzuigen na de tijd is ook wel verstandig... |
#13
|
|||
|
|||
Nieuwe tank hoeft echt niet. En ik maak me ook niet echt zorgen (is de auto van mijn broer lol) maar heb gewoon geen zin om iedere 50km een nieuwe brandstof filter erop te zetten en die carb weer schoonmaken...
daarom moet ie gewoon zo schoon mogelijk; al hou je niet voor mogelijk wat er allemaal al aan zooi uit is gekomen!! |
#14
|
||||
|
||||
Als je het 1 keer hebt gezien dan snap je gelijk waarom je nooit je tank helemaal leeg moet rijden.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#15
|
||||
|
||||
Je doet hem helemaal vol met water.
Dan doe je er 600 gram citroenzuur korrels in. (bijv. bij de Schlecker te bestellen voor ca 5 euro) Dan vul je hem tot aan de nek vol met water, dit laat je 48 uur inwerken. Na die 48 uur helemaal schoon spoelen met een tuinslang, het citroenzuur maakt de roestbrokken fijn. Daarna gooi je er meteen 1 liter brandspiritus in, dat neemt namelijk water op! Goed met de tank draaien totdat je alle hoeken geraakt hebt. Als je de spiritus eruit hebt laten lopen, gooi je er 1 liter thinner in. Dit neemt namelijk alle spiritus op en dit moet je ook rond draaien totdat je alles meerdere malen geraakt hebt. Als je dit eruit hebt gegoten laat de tank maar uitdampen met het gat naar boven. Hij is weer geheel nieuw van binnen hierna........
__________________
As a final touch, GOD made the Dutch!!!!!!!!!!! |
#16
|
||||
|
||||
daar heb je nog eens wat aan
|
#17
|
||||
|
||||
scheikunde, maar dan nuttig :P
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#18
|
|||
|
|||
heel goede post.
bedankt |
#19
|
||||
|
||||
Heb me tank er ook onder uit liggen vandaag alles er uit laten lopen
Op zich zie ik niks schokkends er zaten een paar roest vlokjes in. wist niet dat je hem kon spoelen met water ivm het aantasten van de binnenkant bv door roest vorming of zo iets. Dus gewoon goed spoelen alles er uit dan misschien met pers lucht alles droog blazen en klaar ben ik ? En de buitenkant van de tank onderop gewoon tectyl en boven op iets van ML of zo ?
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |