Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 25-11-2009, 14:12
KASIOL KASIOL is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 23
Default

bedankt voor de tip DA-BRT. ik ga nu voor de family werken en zaterdag of zondag weer aan de vento. ik houd je op de hoogte
MVG JO
Reply With Quote
  #22  
Old 01-12-2009, 01:09
KASIOL KASIOL is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 23
Default

Hello DA-BRT, zoals ik al bij het thema koeling aaz td aangaf ben ik zondag weer een beetje gaan testen met mijn vento. eerst heb ik de agr(egr ned.) eraf geschroefd en wat denk je natuurlijk hartstikke dicht van die vette roet(trouwens geen verrassing, had ik al gehoord van kennis die ook hele spruitstuk had dicht zitten. ben nog van plan alles eraf te sleutelen en goed schoon te maken nadat ik gezien heb hoe vervuild de agr was)en dit ventiel hing natuurlijk vast en stond open. dan pakking gemaakt en ertussen gezet(dus helemaal dicht) en weer getest. en jawel turbo komt eerder. maar nog net geen 0.5 bar. dan naar jou goede raad en de mengschraube aangepakt met 90 graden draai. motor loopt beter. dan nog eens 90graden maar toen werd het donker achter de auto. dus terug met 90 graden. nog steeds geen verbetering op turbo druk. dan maar naar de wastegate. moertjes los en maar bewegen met de as ,luisteren naar goed aanslag en waarachtig moertjes ong.halve cm uitgedraaid en alles vast gezet. eureka turbo druk op 15 psi( 15*0.067 bar) en vanonder een hemelsbreed verschil. stationeer toerental wel moeten aanpassen en nu een paar dagen alles zo laten en wat testritjes maken. dan turbo afstellen op 0.7 bar evt mengschraube instelling aanpassen. nu kan ik met het betere werk beginnen. steuerkegel, turbodruk verhogen, waterboost inbouwen en kijken wat resultaat uiteindelijk gaat worden. jammer genoeg is het nu decembermaand en dan ben ik extra busy met mijn activiteiten. en kan dan niet even snel die waterboost installatie doen. in ieder geval hartelijk bedankt voor de paar goede tips. trouwens dit forum alle lof voor de manier waarop men hier met mekaar omgaat. MVG JO
Reply With Quote
  #23  
Old 01-12-2009, 07:50
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Graag gedaan, fijn dat je weer verder bent gekomen.

(Dit is ook het Volksforum!)
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #24  
Old 01-12-2009, 10:51
KASIOL KASIOL is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 23
Default

DA-BRT, ergens op een forum heb ik eens gelezen dat als er diesel onderin de LDA zit(als je steuerkegel uitbouwt) niet goed is. zoek me rot naar deze bijdrage. vermoedelijk de afdichting van de stift defect. heb jij hier meer info over. en is dit zelf te verhelpen of moet ik hiermee naar boschdienst? bij mij is in ieder geval wel een beetje diesel onderin de koker waar de steuerkegel zich in beweegt. natuurkundige wet. vloeistof laat zich niet comprimeren, daardoor kan evt. de steuerkegel niet helemaal naar beneden. MVG JO
Reply With Quote
  #25  
Old 01-12-2009, 12:46
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Er komt altijd wat diesel in, zo lang er maar vet in zit kan het niet zoveel kwaad.

Trouwens mocht het langs het pinnetje lekken, dan moet er een nieuwe deksel op de pomp. Je kan het niet herstellen.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #26  
Old 01-12-2009, 16:14
KASIOL KASIOL is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 23
Default

DA-BRT ik zou zo op het eerste moment niet kunnen zeggen dat het langs het pinnetje lekt. maar stel van wel. welk deksel moet dan op de pomp vervangen worden?
MVG JO
Reply With Quote
  #27  
Old 01-12-2009, 21:08
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

De hele bovenkant van de pomp. Waar de gashendel door heen komt. (zit vast met 4x imbus bout)
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #28  
Old 02-12-2009, 00:31
KASIOL KASIOL is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 23
Default

Ok, veel werk? nieuw of sloop of revisie? MVG JO
Reply With Quote
  #29  
Old 02-12-2009, 07:41
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Zoals ik al zei, ik zou er niets aan doen.

Het werk valt wel mee, maar het is kostbaar. En als je iemand anders zijn rommel koopt weet je nog niet wat je hebt.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #30  
Old 02-12-2009, 10:12
KASIOL KASIOL is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 23
Default

DA-BRT, bedankt voor de goede raad. blijft dus lekker zitten, maar ik houd het wel in de gaten. MVG JO
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum