Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 25-11-2009, 13:54
KASIOL KASIOL is offline
Forum Newbee

in principe rijdt mijn td ook goed, ik heb hem nu 5 jaar en 110000km mee gedraaid alleen een nieuwe kat eronder ivm de turbo die nog maar 0.2 bar gaf. met schroefset eronder is het gewoon leuk om mensen te laten schrikken in bochten dat ik niet van het gas afga en lekker hard erdoor rij. verwacht niemand van een ouwe met grijs witte haren. (das kind im manne) en voor thomas: zogauw als ik de turbo aan het pompen krijg (0.9 bar) dan sluit ik de waterboost aan en geef natuurlijk info. MVG JO
Reply With Quote
Old 25-11-2009, 15:09
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
@Thomas: Problemen met de koeling kunnen door meerdere dingen veroorzaakt worden. Geen goede afstelling van het injectie systeem waardoor er hogere temperaturen in de verbrandings kamer ontstaan. Met automatisch als resultaat hogere olie en water temp.

Onder het motto: "Meten is weten".

Klopt gelijk een bus...

Nu ik u hier toch even te pakken heb. Een vraagje, specifiek over het TD blok...
Er zit enkel en alleen bij de TD een dichting in het carter met daaraanvast een soort scheidingsplaat die tussen de krukwangen en het carter zelf zit...enig idee waarvoor die dient.

Hij wordt er vaak tussenuitgelaten en vervangen door een dichting van een gewone TDi, prijsverschil al gauw 40 EUR.

Ik hoor het graag...

Gegroet
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
Old 25-11-2009, 17:06
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head

Send a message via MSN to DÁ-BRT

Die plaat is een spatplaat. Ik had hem ook gezien bij de polo motor (1900D) en ik heb hem her gebruikt in de TDI die er nu in ligt.

De jongere TDI motoren hebben ze ook.

Volgens mij kan het geen kwaad als je hem eruit laat. De 1Z, AHU en AFN hebben hem ook niet en die constructie is nagenoeg gelijk. Zijn trouwens allemaal 038 blokken.

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)

"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
Old 01-12-2009, 01:20
KASIOL KASIOL is offline
Forum Newbee

hello heren, ik heb bij thema aaz opvoeren uitgelegd wat ik gedaan heb om de turbo aan het pompen te krijgen. dus dat is gelukt. as fast as i can zal ik het waterboost systeem installeren en zal jullie op de hoogte houden van het verloop en evt.resultaten.(zou wel eens januari kunnen worden) bedankt voor jullie meedenken.MVG JO
Reply With Quote
Reply

Posting Rules