Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 23-11-2009, 19:33
Peter Suppers Peter Suppers is offline
Forum Newbee

Default Vw golf 2 1.3

Hallo Heren,

Ik was een tijdje aan het zoeken voor een leuke, goede betaalbare vw golf 2. Via marktplaats vond ik de volgende vw golf 2: http://link.marktplaats.nl/293142780

Er ligt zoals vermeldt een 1.3 motor in de golf. Wat mij enige zorgen baard is zijn km-stand namelijk 195000km. Ik persoonlijk vind dit aan de hoge kant voor zo'n licht blok. Er is bij de eigenaaar geen onderhoudshistorie bekent behalve dat zeer binnenkort de distibutieriem en dergelijke moet worden vervangen.
Graag wilde ik jullie mening hierover weten!!
Alvast bedankt!

Mvg Peter
Reply With Quote
Old 23-11-2009, 19:46
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul

auto ziet er leuk uit maar is aan de prijzige kant....
Old 23-11-2009, 20:44
Forum Newbee

Bedankt voor je snelle reactie!!!
Ja dat vond ik in eerste instantie ook maar daarover heb ik met de huidige eigenaar als gediscussierd. Wat vind jij zelf dan van de km-stand?Kan ik daar nog tal van km's mee rijden zonder grote problemen tegen te komen. Ook al kun je deze niet verspellen.
En de huidige eigenaar heeft geen onderhoudshistorie dat vindt ik ook wel raar eerlijk gezegd.
Alvast bedankt.

Mvg Peter
Reply With Quote
Old 23-11-2009, 20:58
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

1.3 voor 500 euro
schroefset voor 200 euro
uitlijnen voor 50 euro
velgen met banden voor 500 euro

maakt samen exact 1250.

De onderdelen in mijn berekening zijn nieuw, die in de advertentie niet (meer), dus aan de prijs valt nog wel wat te doen lijkt me. Verder zou ik me aan die km-stand niet te veel storen. Ik zou eerder kijken naar de staat van onderhoud, en hoe je zelf vindt dat de auto er bij staat. Hoe loopt de motor, hoe is het met de kas gesteld, roest, rot, etc.

Dat de huidige eigenaar geen historie er bij heeft vind ik niet raar bij een mk2. De hoeveelste eigenaar is dit? Nummer 10-15? Dat ergens de boekjes zijn zoek geraakt is niet zo vreemd.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 23-11-2009, 21:33
Forum Newbee

Allereerst bedankt voor je reactie!
Volgens de eigenaar en toch ook wel te zien op de foto's zou de auto nog in een goede staat verkeren, volgens hem absoluut nergens roest, geen krassen op een klein deukje na in de motorkap. Auto zou altijd in een garage zijn gestald en regelmatig in de was te zijn gezet. En motorisch zou hij volgens zeggen 100% in orde zijn.
En trouwens bedankt voor je calculatie hier kan ik wat mee

Mvg Peter
Reply With Quote
Old 23-11-2009, 22:00
tiefflieger tiefflieger is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Kilometerstand vind ik erg redelijk voor een 90er. Kan met goed onderhoud nog jaren mee.

Die calculatie slaat nergens op, een goede en nette mk2 die niet van rottigheid uit elkaar valt koop je niet voor 500 maar goed die discussie win je hier toch niet...

Overigens wil dat niet zeggen dat deze prijs niet wat aan de hoge kant is .

Subdubbers ook op facebook !
Reply With Quote
Old 23-11-2009, 22:48
rosty_stylz rosty_stylz is offline
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by breadfan83
1.3 voor 500 euro
schroefset voor 200 euro
uitlijnen voor 50 euro
velgen met banden voor 500 euro

maakt samen exact 1250.

De onderdelen in mijn berekening zijn nieuw, die in de advertentie niet (meer), dus aan de prijs valt nog wel wat te doen lijkt me. Verder zou ik me aan die km-stand niet te veel storen. Ik zou eerder kijken naar de staat van onderhoud, en hoe je zelf vindt dat de auto er bij staat. Hoe loopt de motor, hoe is het met de kas gesteld, roest, rot, etc.

Dat de huidige eigenaar geen historie er bij heeft vind ik niet raar bij een mk2. De hoeveelste eigenaar is dit? Nummer 10-15? Dat ergens de boekjes zijn zoek geraakt is niet zo vreemd.

kheb vraagje?
welk schroefkitje gebruik jij dan voor 200€ in jou berreking?
Reply With Quote
Old 23-11-2009, 22:51
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul

de genoemde v-maxx?

maar 1250euro lijkt me een fair prijsje als ie echt zo netjes is,de kmstand is niet abnormaal hoog.
Old 23-11-2009, 23:32
VWJYI VWJYI is offline
No personal life

De jetta die ik nu rij is ook een 1.3 en deze heeft nu 281000 km gedraaid zonder een centje pijn...
Reply With Quote
Old 24-11-2009, 11:36
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC

km stand zegt niks.
Reply With Quote
Old 25-11-2009, 11:14
RRGOLF2's Avatar
RRGOLF2 RRGOLF2 is offline
Forum Regular

ik heb ook nog een 1300injectie te koop staan. met iets minder kilometers.

1993 VW Corrado VR6
1991 VW Golf MK2
Reply With Quote
Old 25-11-2009, 11:26
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac

Send a message via MSN to Misha

Ik hoop dat ik niet weer de discussie aanwakker maar voor 500 euro vind je inderdaad geen nette Golf, ook geen 1.3. Een schroefsetje heb je voor 200 euro ook niet thuis (en gemonteerd, hangt af of je zelf handig bent), wielen moet je van houden (imitatie) maar ook die kosten geld. Als je het zelf nou leuk vind om te klussen en te zoeken naar onderdelen etc dan zou ik verder kijken, wil je gewoon wat leuks onder je kont dan zou ik eens een bod doen van 1500 euro, dan heb je een leuk wagentje waar je 'm zelf zeker niet voor kunt maken.
Old 25-11-2009, 16:34
Kazzo Kazzo is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Misha
Ik hoop dat ik niet weer de discussie aanwakker maar voor 500 euro vind je inderdaad geen nette Golf, ook geen 1.3. Een schroefsetje heb je voor 200 euro ook niet thuis (en gemonteerd, hangt af of je zelf handig bent), wielen moet je van houden (imitatie) maar ook die kosten geld. Als je het zelf nou leuk vind om te klussen en te zoeken naar onderdelen etc dan zou ik verder kijken, wil je gewoon wat leuks onder je kont dan zou ik eens een bod doen van 1500 euro, dan heb je een leuk wagentje waar je 'm zelf zeker niet voor kunt maken.

Mee eens
Reply With Quote
Old 25-11-2009, 16:47
breadfan83's Avatar

Hier heb je dezelfde auto, maar dan met echte BBS-en, nieuw opgemaakt, xenon, en 300cc meer: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=57686

De vraagprijs is lager, met nog ruimte voor een bod.

Schroefsetjes kosten (in dit geval) 200 euro, vaak inclusief verzenden. Moest het verzenden er niet bij inbegrepen zitten ben je nog eens zeven hele euro's kwijt.

Monteren kost al met al een dagje werk als je het voor de eerste keer doet. Uitlijnen kost een tientje of 5, zoals ik al zei. Het is allemaal niet zo gecompliceerd. Moest je er geen zin in hebben, is die link die ik je net gegeven heb misschien een beter idee. In ieder geval beter dan die van MP.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 25-11-2009, 17:28
Forum Newbee

Okeeej heren,

bedankt allemaal voor jullie adviezen. Ik zal me gaan beraden en dan laat ik jullie zeer binnenkort hopelijk mijn nieuwe aanwinst laten zien.

Mvg Peter
Reply With Quote
Old 25-11-2009, 17:36
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac

Chris, kijk eens even naar de foto's van die witte die je linkt.. als je dat een nette Golf vind dan kan je elke schrootbak wel nieuwstaat noemen, hij heeft ook nog eens een ton meer op de teller. Komt nog eens bij dat een auto in het echt ALTIJD tegenvalt, maarja.. dat is mijn kijk erop.
Old 25-11-2009, 17:45
breadfan83's Avatar

Quote:
Chris, kijk eens even naar de foto's van die witte die je linkt.. als je dat een nette Golf vind dan kan je elke schrootbak wel nieuwstaat noemen, hij heeft ook nog eens een ton meer op de teller. Komt nog eens bij dat een auto in het echt ALTIJD tegenvalt, maarja.. dat is mijn kijk erop.

Ik geef alleen aan wat ik zelf zou doen. Als ik bij beide ga kijken, bedenk ik me misschien, maar dat kan ik van hieruit niet zeggen.

Daarnaast zijn ze beide niet mijn ding. Ik heb geen idee hoe handig de topic starter is, maar zelf een nette basis kopen lijkt me het makkelijkst, die kun je dan helemaal naar je eigen wensen aanpassen. En met anderhalf duizend kom je dan al een goed end.

Oppervlakteroest en km-stand zeggen mij persoonlijk nooit zo veel. Maar het is ook precies wat je zelf al aangeeft, dat is jouw / mijn / ieders andere kijk er op.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 25-11-2009, 17:51
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac

Roest is als een dikke zwemmende vrouw, het meeste zie je gelukkig niet.. als hij al onder de oppervlakkige roest zit is het geen wat eronder zit waarschijnlijk nog een stuk erger. Die van Marktplaats vind ik er een stuk gezonder uitzien, mooier ook ondanks de imi-wielen, 't zijn wel 16ers.

Maar goed, aan de topicstarter de keus.. misschien koopt hij wel heel wat anders, een mooie, witte Jetta bv.. (mijne mag weg )
Old 25-11-2009, 17:53
breadfan83's Avatar

Quote:
Roest is als een dikke zwemmende vrouw

Quote:
(mijne mag weg )

Het is eens niet anders.
Al ben ik het met de prijzen nooit zo eens, maar die bakken van jou zijn over het algemeen wel goed te vertrouwen. Ben benieuwd wat de keus gaat worden...

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 25-11-2009, 17:56
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC

ik heb ook genoeg roestvlekjes aan mijn polo, dat is allemaal door steenslag/opengeramde deuren etc. Die heb ik allen netjes ontvet en bijgewerkt, op de foto's zie je er geen flikker van De auto is alleen wel keihard.

Roest op een spatbord is niet hetzelfde als roest op een dorpel of achterschort. Ik heb liever een auto met een verrotte deur/spatbord/motorkap, dan een rotte dorpel. De meeste plaatwerkdelen zijn niet al te lastig om te vervangen.

Allebei de auto's bekijken, dan pas je oordeel vellen. Op de foto's is er inderdaad weinig over te zeggen. De foto's van marktplaats zijn namelijk lang niet zo scherp als die van de 1.6.

@Misha; jij en broodplank hebben nou eenmaal een andere kijk op auto's (kopen). Ik kijk er ongeveer hetzelfde naar als Broodsnijmachine, km-stand en slechte foto's boeien mij niet, dat is soms juist een extra reden om WEL te gaan kijken.
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
Reply

Posting Rules