|
||||
|
||||
Slecht starten, hoog verbruik
Mijn 1.5 automaatje start heel erg slecht. Soms in 1 keer maar meestal wel 5 seconden starten voor hij aanslaat (de startmotor draait wel).
Ook het verbruik wordt steeds meer. Waar kan dit aan liggen? Want bij het lange starten wil er ook wel eens een benzinegeur komen dus het heeft met elkaar te maken denk ik...
|
||||
|
||||
Niemand?
|
||||
|
||||
Geen hulp hier aanwezig?
|
||||
|
||||
Mogelijk dat een (of meerdere) van je bougies niet lekker meer werkt?
|
|
||||
|
||||
Controleren op lekkages van je benzineslangen. Zijn de rotor, verdelerkap, bougiekabels, bougies en contactpunten al een keer vervangen dat je weet?
|
||||
|
||||
bijna zeker van dat je met een lekje in de brandstofslang zit
|
|
||||
|
||||
Voetpakking vervangen, loopt nu een stuk netter.
Verbruik is afwachten nu
|
||||
|
||||
Hey ik heb ook een jetta mk1 automaar 1.5
Mijne moet je ook echt doorstarten. toen de contactpunten nog niet vervangen waren was het al helemaal beroerd. die van mij rijd op echt kleine stukjes 1 op 5 en stukjes van circa 10 km 1 op 9. Lijkt mij toch dat dit niet het normale verbruik is. hij lekt geen benzine wat zichtbaar is. zoals in de regen kringetjes achterlaten ofzo. Carb is schoongemaakt, voetpakking vervangen, bougi's vervangen. kabels vervangen, verdelerkap vervangen. Maar tot nu toe nog geen resultaat. Gr Dax
|
||||
|
||||
1 op 10 ongeveer is een normaal verbruik
|
|
||||
|
||||
m'n pa z'n jetta 1.5 jb start ook niet altijd even lekker (kwaaltje van die dingen)
en rijd gemiddeld tussen de 1op10 en 1op12