#41
|
||||
|
||||
En je hebt geen pingelen gehoord?
Bougies zijn ook behoorlijk wit om de neus, of lijkt dat maar zo op de foto? |
#42
|
||||
|
||||
zijn idd spierwit..):
volgende keer een AFR metertje in je dash, kan je nog op tijd tot de conclusie komen als het mengsel veel te arm is.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#43
|
|||
|
|||
Quote:
Bougies zijn niet spierwit, waar vlam schoon, heb ik er nieuw ingezet, is dus het zilver dat je ziet. Quote:
Die zit erin, staat ook in mijn begin post dat AFR goed is, zelfs iets te vet door de basis chip. Ben ook al bij het revisie bedrijf geweest, volgens hun kan het pingelen zijn (Ontsteking stond goed! 8gr V BDP)maar meer waarschijnlijk was de koppakking toch de boosdoener, waarschijnlijk een vuiltje oid.
__________________
It's not the speed that kills you, it's the sudden stop! Last edited by Polonaise : 13-10-2008 at 17:38. |
#44
|
||||
|
||||
zonde... Heb je het blok zelf opgebouwd? Of is dit via enige weg nog te verhalen op iets/iemand?
Excuus voor het verhaal over de AFR, ik heb niet alles onthouden wat in de beginpost stond....
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#45
|
|||
|
|||
Quote:
De kop heb ik er zelf opgezet en ben erg secuur voor wat betreft montage, ik heb ook al weer begrepen van anderen die 1.5 of welk opgeboorde Polo blok gebouwd hebben dat het beter is om de orginele G40 Goetze koppakking te gebruiken, deze heeft een boring tot en met 77mm die ik gebruik heb is 76,5 en heeft bij andere ook al voor soort gelijke problemen gezorgd. Alleen zuur dat de koppakking aan mij verkocht is voor dit onderblok/kop..... Reserve onderblok ligt al klaar om naar het revisie bedrijf te gaan, ben alleen nog aan het wachten wat dit gaat kosten, boren, kanalen voor de oliesproeiers boren, onderblok aanpassen voor 1W krukkenas, nieuwe zuigerveren, lagerschalen, etc. Voor de kop moet ik nog kijken, de centjes om weer naar Sorg te gaan zijn op dus als jij toevallig nog mensen kent die een kopje goed kunnen bewerken dan hoor ik het graag
__________________
It's not the speed that kills you, it's the sudden stop! |
#46
|
||||
|
||||
Serge Pot? Die kan met zijn eigen polo's (en ook van anderen) hele leuke resultaten bereiken dmv een kopbewerking. Probeer hem eens te PM'en. Ik weet niet wat je doelen zijn/ideeen zijn, maar hij kan zeker een kopje bewerken.
ff zoeken in de ledenlijst, hij is ook regelmatig online.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#47
|
||||
|
||||
Quote:
ik zag dat het te koop stond!! geen zin meer in? ik had nog wel een erg interesant adresje voor je in verband met kopbewerking, boren honen en vlakken... tunigsbedrijf zonder btw(avond uurtjes) mijn vraag aan jouw is.. wat kost het bij jouw in de buurt om die oliesproeiers te monteren? bedoel met monteren meer de gaten boren voor de sproeiers, aangezien ik eerst nog een deel van m,n zuigers af moet halen!! ik kan alleen ma zeggen, opnieuwd opbouwen |
#48
|
|||
|
|||
Ik weet dat dit een wat oudere topic is maar ik had een vraag over jou injectoren :
Hoeveel cc injectoren heb je nu?en hoeveel cc is de G40 orgineel qua injectoren. vrgr Eric, |
#49
|
|||
|
|||
Trouwens
Ik heb het gehele topic eens gelezen maar wat is de stand van zaken nu? erg wijs allemaal om dit te lezen ben benieuwd. |