#1
|
|||
|
|||
1.9td in een golf2
Hallo ik heb een golf2 1.6 gtd.
past daar zonder veel aanpassingen een 1.9td in? zo ja wat zijn de aanpassingen en waar moet je op letten? rekening mee houden ? en vraag twee is er misschien iemand die hem in zou willen bouwen? mvg Marcel |
#2
|
|||
|
|||
Ik wil hem wel voor je inbouwen, heb jezelf alle onderdelen of moet ik dat ook regelen?
Kan ook... |
#3
|
|||
|
|||
ik heb datook een keer gedaan er is niets wat je hoeft te veranderen enkel 1 of 2 sensoren die je over kan zetten vanuit je oude blok.
Welke bak ga je gebruiken?
__________________
Jetta mk2 |
#4
|
|||
|
|||
hallo Ron ik heb nog niks weet wel blokje te koop lees ook dat 1.9 niet zo super betrouwbaar zijn ? wat vind jij? en waar woon jij ik kom uit Haarlem
mvg Marcel |
#5
|
||||
|
||||
1.9s zijn juist betrouwbaar!
ik ben ook bezig met de ombouw maar dan naar een 1.9 TDI. subframe kun je gewoon overzetten. je moet je pedalen mee wisselen want de gaspedaal is elektrisch en de koppeling is hydraulisch. je moet je uitlaat jnatuurlijk een beetje aanpassen. en de bekabeling natuurlijk. de aandrijfassen moet je van een golf 2 pakken maar weet nog niet zeker of je nou die homokineten over moet zetten of niet.
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#6
|
||||
|
||||
Een ombouw naar een 1,9 TD zou ik niet de moeite waard vinden ,want als je een 1,6 TD goed aan pakt is deze ook stukken sneller te maken .
Een ombouw naar een 1,9 TDI ,dan is het een heel ander verhaal ,want die is ook makkelijk te chippen ,en dan heb je wel een stuk vermogensswinst . Met een 1,9 TD ga je van 70 naar 75 pk ,en dat is de moeite niet ,of je moet zelf een slechte 1,6 hebben ,en goedkoop een (moeilijk te vinden goede) 1,9 TD kunnen kopen . Een 1,6 met een goede intercooler , pomp opschroeven ,en dan een andere uitlaat eronder kom je ook een heel eind in de buurt van de 80 a 90 pk.
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#7
|
|||
|
|||
thanks voor de berichtjes -))) het gaat mij niet zo zeer om de snelheid hoor of opvoeren -) ik heb een belastingvrije golf2 gtd vind alleen dat het blok niet echt lekker loopt en dacht dat een een 1.9 mooier liep loopt vandaar ik wil gewoon goed betrouwbaar redelijk vlot en goedkoop rondrijden -)))))
mvg Marcel |
#8
|
||||
|
||||
Dan zou ik iig mooi gaan zoeken naar een frisse 1,6 td ,of je eigen na laten kijken .
Weet niet wat de oorzaak is van het 'niet lekker lopen 'natuurlijk , misschien is een setje nieuwe (ruil) verstuivers of een reiniging van je brandstofsysteem ook een optie , om maar eens een voorbeeld te noemen . Ik heb zelf ook 2 1,6 TD ,zelfs 1 met 4 ton op de teller ,en die loopt nog echt heel netjs voor zo'n km stand ! rij er zelf dagelijks 100 km mee ,zonder problemen .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#9
|
|||
|
|||
als ik heb net start loopt ie heel erg te tikken .en als ie warm is loopt ie als het ware beetje te stampen alsof er ergens slinger hoort ook dan bij de uitlaat beetje plof plof geluid en lijkt er ook op alsof ie wat vermogen te kort komt en meer dan nodig is verbruikt !heb geen iedee wat ie gelopen heeft blokje is verder wel mooi droog
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Precies wat de mijne ook had ,ik heb er toen 8 nieuwe klepstoters ingezet ,en toen was het probleem over . dan doen er 1 of meerdere cilinders niet goed mee ,en dan heb je inderdaad eerst een tikkend geluid ,en als de motor warm is word het een zwaarder kloppend/bonkend geluid . Kosten zo'n 12 euro per stuk ,en montage is ook wel te doen . Dan zal de distributieriem er af moeten ,en de nokkenas moet er uit ivm montage . Ik ben een halve dag mee bezig geweest ongeveer . Met een nieuw oliefilter en goede olie ,loopt de motor dan weer al nieuw . Ik was toen ook op zoek naar een andere motor ,maar ik heb toen dit gedaan en rij nu nog steeds met dezelfde motor
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#11
|
|||
|
|||
oke dus dat is goed op te lossen ben zelf niet zn motor sleutelaar ! heeft denke je niks met verstuivers te maken?
groetjes Marcel |
#12
|
|||
|
|||
Hallo en welke olie gooi jij erin? jetta? mooie jetta trouwens -)
|
#13
|
||||
|
||||
Heb er zelf 10w40 in ,merk verschild wel eens ,maar meestal heb ik AC delco ,wat mij wel goed voldoet .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#14
|
|||
|
|||
oke thanksss
|
#15
|
|||
|
|||
Om even in te haken op het omhangen van een 1.9tdi:
Deze motoren komen vanaf 90pk uit de golf 3 serie, nu weet ik dat het overhangen van een golf 3 subframe in je golf 2 geen probleem is. Naast het noodzakelijke overhangen van pedalen etc zoals hierboven genoemd, ben ik benieuwd wat er mogelijk is met de tdi blokken uit de golf 4 reeks. Deze hebben namelijk flink meer vermogen standaard (deze zijn net zoals de laatste golf 3 tdi's PD motoren?) Ik hoor graag jullie ervaringen met zowel het omhangen van golf 3 als golf 4 tdi's, voor en nadelen etc. Gr, Michel Ps. ik wilde hier niet een nieuw topic voor openen... |
#16
|
|||
|
|||
Kan ik eventueel ook voor je doen, misschien is het verstandig dat ik eerst even naar je auto kijk voor dat je een motor gaat zoeken.
EVentueel hebben wij ook nog wel een tdi blok liggen. Dus er zijn genoeg mogelijkheden. |
#17
|
||||
|
||||
denk dat de golf 4 blokken iets meer bekabeling e.d. hebben en ook niet zo plug and play zijn als de golf 3 blokken. moet je waarschijnlijk motorsteunen of subframes aan gaan passen.
er is er hier wel 1 bezig om een golf 4 blok in een golf 1 te zetten dus zou je misschien aan hem moeten vragen. maar ik denk dat je beter een golf 3 blok (90 of 110) pk kunt zoeken. en deze zijn ook nog genoeg te kietelen. er zijn er hier op het forum volgens mij een paar met een 90pk blok dat ze opgefokt hebben tot tegen of zelfs over de 200pk
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb eens gezocht naar die golf 4 ombouw, alleen iemand gevonden voor in een mk2...wat ik bedoel dus... echter gebruikt deze persoon een G60 voortrein, is dit behalve de remmerij ook gunstig voor de motorsteunen, mbt ombouw? 1 steun moest flink aangepast worden... Wat mij onduidelijk blijft is of de golf 4 1.9tdi onderblokken hetzelfde zijn als de 1.9tdi onderblokken uit de golf 3 reeks...iemand hier een antwoord op? De extra elektra van de golf4 PD blokken is geen punt... Bedankt voor de reactie, Gr Michel |
#19
|
|||
|
|||
Onderblokken hebben een verschillend onderdeel nummer. Nu wil dat niet direct zeggen dat het totaal anders is.
Een PD van een golf 4 kan ik trouwens ook niets over vinden in etka ? |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Ik denk dat je mij bedoeld Zijn er namelijk niet zo veel die met een TDI uit een golf 4 bezig zijn. Moet zeggen op zich past alles wel redelijk maar echt gunstig kom je nooit uit. Zal toch altijd dingen (zoals die ene steun) moeten aanpassen.
__________________
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside" vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad |