Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-11-2009, 12:09
marcello69 marcello69 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 25
Default 1.9td in een golf2

Hallo ik heb een golf2 1.6 gtd.

past daar zonder veel aanpassingen een 1.9td in? zo ja wat zijn de aanpassingen en waar moet je op letten? rekening mee houden ?

en vraag twee is er misschien iemand die hem in zou willen bouwen?


mvg Marcel
Reply With Quote
  #2  
Old 13-11-2009, 13:07
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Ik wil hem wel voor je inbouwen, heb jezelf alle onderdelen of moet ik dat ook regelen?

Kan ook...
Reply With Quote
  #3  
Old 13-11-2009, 13:39
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

ik heb datook een keer gedaan er is niets wat je hoeft te veranderen enkel 1 of 2 sensoren die je over kan zetten vanuit je oude blok.
Welke bak ga je gebruiken?
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #4  
Old 13-11-2009, 13:41
marcello69 marcello69 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 25
Default

hallo Ron ik heb nog niks weet wel blokje te koop lees ook dat 1.9 niet zo super betrouwbaar zijn ? wat vind jij? en waar woon jij ik kom uit Haarlem

mvg Marcel
Reply With Quote
  #5  
Old 13-11-2009, 14:00
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

1.9s zijn juist betrouwbaar!
ik ben ook bezig met de ombouw maar dan naar een 1.9 TDI.
subframe kun je gewoon overzetten.
je moet je pedalen mee wisselen want de gaspedaal is elektrisch en de koppeling is hydraulisch.
je moet je uitlaat jnatuurlijk een beetje aanpassen. en de bekabeling natuurlijk.
de aandrijfassen moet je van een golf 2 pakken maar weet nog niet zeker of je nou die homokineten over moet zetten of niet.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #6  
Old 13-11-2009, 14:06
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Een ombouw naar een 1,9 TD zou ik niet de moeite waard vinden ,want als je een 1,6 TD goed aan pakt is deze ook stukken sneller te maken .
Een ombouw naar een 1,9 TDI ,dan is het een heel ander verhaal ,want die is ook makkelijk te chippen ,en dan heb je wel een stuk vermogensswinst .

Met een 1,9 TD ga je van 70 naar 75 pk ,en dat is de moeite niet ,of je moet zelf een slechte 1,6 hebben ,en goedkoop een (moeilijk te vinden goede) 1,9 TD kunnen kopen .

Een 1,6 met een goede intercooler , pomp opschroeven ,en dan een andere uitlaat eronder kom je ook een heel eind in de buurt van de 80 a 90 pk.
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #7  
Old 13-11-2009, 14:11
marcello69 marcello69 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 25
Default

thanks voor de berichtjes -))) het gaat mij niet zo zeer om de snelheid hoor of opvoeren -) ik heb een belastingvrije golf2 gtd vind alleen dat het blok niet echt lekker loopt en dacht dat een een 1.9 mooier liep loopt vandaar ik wil gewoon goed betrouwbaar redelijk vlot en goedkoop rondrijden -)))))

mvg Marcel
Reply With Quote
  #8  
Old 13-11-2009, 14:18
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Dan zou ik iig mooi gaan zoeken naar een frisse 1,6 td ,of je eigen na laten kijken .
Weet niet wat de oorzaak is van het 'niet lekker lopen 'natuurlijk , misschien is een setje nieuwe (ruil) verstuivers of een reiniging van je brandstofsysteem ook een optie , om maar eens een voorbeeld te noemen .
Ik heb zelf ook 2 1,6 TD ,zelfs 1 met 4 ton op de teller ,en die loopt nog echt heel netjs voor zo'n km stand ! rij er zelf dagelijks 100 km mee ,zonder problemen .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #9  
Old 13-11-2009, 14:27
marcello69 marcello69 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 25
Default

als ik heb net start loopt ie heel erg te tikken .en als ie warm is loopt ie als het ware beetje te stampen alsof er ergens slinger hoort ook dan bij de uitlaat beetje plof plof geluid en lijkt er ook op alsof ie wat vermogen te kort komt en meer dan nodig is verbruikt !heb geen iedee wat ie gelopen heeft blokje is verder wel mooi droog
Reply With Quote
  #10  
Old 13-11-2009, 14:33
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Quote:
Originally Posted by marcello69
als ik heb net start loopt ie heel erg te tikken .en als ie warm is loopt ie als het ware beetje te stampen alsof er ergens slinger hoort ook dan bij de uitlaat beetje plof plof geluid en lijkt er ook op alsof ie wat vermogen te kort komt en meer dan nodig is verbruikt !heb geen iedee wat ie gelopen heeft blokje is verder wel mooi droog



Precies wat de mijne ook had ,ik heb er toen 8 nieuwe klepstoters ingezet ,en toen was het probleem over .
dan doen er 1 of meerdere cilinders niet goed mee ,en dan heb je inderdaad eerst een tikkend geluid ,en als de motor warm is word het een zwaarder kloppend/bonkend geluid .

Kosten zo'n 12 euro per stuk ,en montage is ook wel te doen .
Dan zal de distributieriem er af moeten ,en de nokkenas moet er uit ivm montage .

Ik ben een halve dag mee bezig geweest ongeveer .
Met een nieuw oliefilter en goede olie ,loopt de motor dan weer al nieuw .
Ik was toen ook op zoek naar een andere motor ,maar ik heb toen dit gedaan en rij nu nog steeds met dezelfde motor
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #11  
Old 13-11-2009, 14:38
marcello69 marcello69 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 25
Default

oke dus dat is goed op te lossen ben zelf niet zn motor sleutelaar ! heeft denke je niks met verstuivers te maken?

groetjes Marcel
Reply With Quote
  #12  
Old 13-11-2009, 14:47
marcello69 marcello69 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 25
Default

Hallo en welke olie gooi jij erin? jetta? mooie jetta trouwens -)
Reply With Quote
  #13  
Old 13-11-2009, 14:52
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Heb er zelf 10w40 in ,merk verschild wel eens ,maar meestal heb ik AC delco ,wat mij wel goed voldoet .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #14  
Old 13-11-2009, 15:02
marcello69 marcello69 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 25
Default

oke thanksss
Reply With Quote
  #15  
Old 13-11-2009, 15:50
Bregget Bregget is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 41
Default

Om even in te haken op het omhangen van een 1.9tdi:

Deze motoren komen vanaf 90pk uit de golf 3 serie, nu weet ik dat het overhangen van een golf 3 subframe in je golf 2 geen probleem is. Naast het noodzakelijke overhangen van pedalen etc zoals hierboven genoemd, ben ik benieuwd wat er mogelijk is met de tdi blokken uit de golf 4 reeks. Deze hebben namelijk flink meer vermogen standaard (deze zijn net zoals de laatste golf 3 tdi's PD motoren?)

Ik hoor graag jullie ervaringen met zowel het omhangen van golf 3 als golf 4 tdi's, voor en nadelen etc.

Gr, Michel

Ps. ik wilde hier niet een nieuw topic voor openen...
Reply With Quote
  #16  
Old 13-11-2009, 15:51
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Kan ik eventueel ook voor je doen, misschien is het verstandig dat ik eerst even naar je auto kijk voor dat je een motor gaat zoeken.

EVentueel hebben wij ook nog wel een tdi blok liggen.
Dus er zijn genoeg mogelijkheden.
Reply With Quote
  #17  
Old 13-11-2009, 23:11
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

denk dat de golf 4 blokken iets meer bekabeling e.d. hebben en ook niet zo plug and play zijn als de golf 3 blokken. moet je waarschijnlijk motorsteunen of subframes aan gaan passen.
er is er hier wel 1 bezig om een golf 4 blok in een golf 1 te zetten dus zou je misschien aan hem moeten vragen.

maar ik denk dat je beter een golf 3 blok (90 of 110) pk kunt zoeken. en deze zijn ook nog genoeg te kietelen. er zijn er hier op het forum volgens mij een paar met een 90pk blok dat ze opgefokt hebben tot tegen of zelfs over de 200pk
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #18  
Old 16-11-2009, 21:58
Bregget Bregget is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 41
Default

Quote:
Originally Posted by joostvw
denk dat de golf 4 blokken iets meer bekabeling e.d. hebben en ook niet zo plug and play zijn als de golf 3 blokken. moet je waarschijnlijk motorsteunen of subframes aan gaan passen.
er is er hier wel 1 bezig om een golf 4 blok in een golf 1 te zetten dus zou je misschien aan hem moeten vragen.

maar ik denk dat je beter een golf 3 blok (90 of 110) pk kunt zoeken. en deze zijn ook nog genoeg te kietelen. er zijn er hier op het forum volgens mij een paar met een 90pk blok dat ze opgefokt hebben tot tegen of zelfs over de 200pk


Ik heb eens gezocht naar die golf 4 ombouw, alleen iemand gevonden voor in een mk2...wat ik bedoel dus...

echter gebruikt deze persoon een G60 voortrein, is dit behalve de remmerij ook gunstig voor de motorsteunen, mbt ombouw? 1 steun moest flink aangepast worden...

Wat mij onduidelijk blijft is of de golf 4 1.9tdi onderblokken hetzelfde zijn als de 1.9tdi onderblokken uit de golf 3 reeks...iemand hier een antwoord op?

De extra elektra van de golf4 PD blokken is geen punt...

Bedankt voor de reactie, Gr Michel
Reply With Quote
  #19  
Old 16-11-2009, 22:17
Renegade Renegade is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 779
Default

Onderblokken hebben een verschillend onderdeel nummer. Nu wil dat niet direct zeggen dat het totaal anders is.

Een PD van een golf 4 kan ik trouwens ook niets over vinden in etka ?
Reply With Quote
  #20  
Old 19-11-2009, 21:32
ronaroot's Avatar
ronaroot ronaroot is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,288
Default

Quote:
Originally Posted by Bregget
Ik heb eens gezocht naar die golf 4 ombouw, alleen iemand gevonden voor in een mk2...wat ik bedoel dus...

echter gebruikt deze persoon een G60 voortrein, is dit behalve de remmerij ook gunstig voor de motorsteunen, mbt ombouw? 1 steun moest flink aangepast worden...


Ik denk dat je mij bedoeld
Zijn er namelijk niet zo veel die met een TDI uit een golf 4 bezig zijn.

Moet zeggen op zich past alles wel redelijk maar echt gunstig kom je nooit uit.
Zal toch altijd dingen (zoals die ene steun) moeten aanpassen.
__________________
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside"

vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum