#1
|
|||
|
|||
carter vervangen TDI
Heeft er iemand zijn carter wel eens vervangen?
Zo ja moest je de versnellingsbak los halen en hoe lang was je met het geheel bezig? Heeft er nog iemand tip & tricks?
__________________
Kever 1959 |
#2
|
||||
|
||||
heb die van mij een x of 5 vervangen en je moet hem idd los halen van de versnellingsbak hier zitten een stuk of 3 M10 of M12 bouten in. De kleine boutjes haal je ook zo los behalve 1tje aan de versnellingsbak kant daar kom je een beetje lastig bij. Wel goede kit gebruiken die niet oplost in de olie anders zit vervuilt het je olie/pomp. Ben hier +- uurtje mee bezig inc nieuwe olie en filter vervangen
|
#3
|
||||
|
||||
zoals niles al zegt goede pakking gebruiken..
zou gewoon even de originele witte vloeibare pakking ophalen bij de dealer. dit zullen de kosten niet zijn, en weet je zeker dat je geen problemen krijgt. succes ermee |
#4
|
|||
|
|||
die 3 boutjes in de bak zeg maar zijn vrij lastig, goed op passen dat je ze er niet scheef in draaid!!
zo'n inbussleutel met rondekop is wel een handig hulpje! alles goed ontvetten, en de orginele witte kit gebruiken. |
#5
|
|||
|
|||
Oké, Mooi hier heb je wat aan.
Ik heb de carterpan via MP gekocht met de tube kit. Dus eigenlijk een compete set. Het verhaal er achter is dat de garage van de vorige eigenaar (eerste eigenaar) de Carter plug veel te strak had vast gedraaid. Dit ging dus tenkosten van het schroefdraad en nu ging het een paar keer goed en nu ben ik aan de buert dus gelijk goed doen en vervangen. Maar bedankt voor de reacties!
__________________
Kever 1959 |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
hooooow!! daar kun je revisie sets voor krijgen!! dan tap je er m15 in. setje is van midlock bespaart veel tijd en geld! |
#7
|
|||
|
|||
Ja die midlock dingen ken ik maar daar ben ik niet weg van sorry.
Net als een helicoil. op boren en een grotere in tappen oké maar dan kan de carter er nog wel beter onderuit halen anders heb je de bramen tussen je cilinder zitten.
__________________
Kever 1959 |
#8
|
|||
|
|||
nee hoor, tijdens het tappen, en daarna loopt er nog steeds olie uit het carter, die neem de restej alu we mee.
|
#9
|
|||
|
|||
Ik ben de carterpan van men 1.9 tdi golf 5 aan het vervangen. Ik heb alle bouten los en dan de 3 dikkere aan de versnellingsbak. Nu zitten er tegen de versnellingsbak 4 gewone bouten zoals rond de hele carter. 2 ervan krijg ik zo los maar er zitten er 2 verscholen tussen de carter en de versnellingsbak en je kan er zeer moeilijk aan omdat je er schuin aan raakt. Weet iemand hoe ik deze ook los kan krijgen? Is hier speciaal gereedschap voor nodig. Ik kan men kop er wel opzetten maar zo ga ik de bout stuk maken. Kan iemand me hiermee verder helpen?
Mvg |
#10
|
||||
|
||||
Doppenset met kruiskoppeling ?
|
#11
|
|||
|
|||
Die kun je vaak met een lange inbus 5 met bolle kop loskrijgen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#12
|
||||
|
||||
zit met hetzelfde verhaal.
het knikje waar eric baas het over heeft past er ook niet tussen met alle maten ratel. kga nu idd maar op zoek naar een lange imbus met bolle kop.
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber'' VW Santana 1.6 diesel '82 '' En GOD zag, dat het lauw was '' |
#13
|
|||
|
|||
Er zit een uitsparing in je vliegwiel , hierdoor kan je er met een fatsoenlijk stukje gereedschap makkelijk bij , kwestie van even de krukas draaien en kijken of het gaatje goed uitkomt
|
#14
|
||||
|
||||
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|