|
|||
|
|||
Welke grill origineel op GTI?
Wie o Wie kan mij vertellen welke grill er origineel op de Golf GTI's zat toen ze uit de vw fabriek kwamen rollen...
Welke grill had de GTI 8V? enkele lampen, dubbel, dubbel met rode bies? En de 16V? G60 heeft dubbele lampen met rode bies en G60 logo als ik het goed heb? En die dikke bumpers.. Zaten die enkel op de G60, of hebben die ook op andere modellen gezeten?
|
||||
|
||||
Ligt aan het bouwjaar van de Golf.
De 1e GTI's (84)hadden dunne lammelen en enkele lampen.Later had elke GTI dubbele koplampen en vanaf 88 (ongeveer) de dikke lammelen. Dikke bumpers zijn ook op de 8V en 16V geleverd.Alle GTI's hadden een rode rand om de grille. Maw...8V-16V-G60...alle grillen zijn hetzelfde,op het 16V of G60 embleem na.
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
|||
|
|||
Mijn Golfje is van '89...
Dus die zou dan dikke lamellen hebben met dubbele koplampen en rode bies. Wanneer kwamen er dan dikke bumpers op een GTI 8V bijvoorbeeld, alleen als optie? Of ook standaard geleverd.. Wat ik me ook afvroeg, die lijsten op de zijkant.. Daar heb je dunne en dikke lijsten voor, en evt. ook nog op de dorpel zo'n lijst. Welke hoort waarop? Dikke of dunne lijst, met of zonder dorpel lijst..
|
||||
|
||||
Quote:
89 was nog dunne bumpers 1990-1991 had je dikke bumpers samen met de dikke bumpers hoorden ook altijd de dunne zijlijsten + dorpellijsten |
|
||||
|
||||
Er zijn met elkaar 3 verschillende grilles standaard geleverd in de GTI's.
Alleen de 1984ers hadden smalle lamellen, geen verstralers en een rode bies. Dat ziet er zo uit: Van 1985 tot de facelift eind '87 zaten er grilles in de 8V's en 16V's met smalle lamellen,inclusief verstralers en rode bies: Vanaf 1988 zaten er in zowel de 8V, de 16V als de G60 grilles met dikke lamellen, verstralers en rode bies:
|
|||
|
|||
Arnaud bedankt voor je reactie! Helder verhaal
Quote:
Als ik het goed begrijp: - Tot 88 dunne lamellen, dunne bumpers, dunne lijsten, geen dorpel lijst. - Dunne bumpers en dikke lamellen (88 en 89) horen de dikke zijlijsten, geen dorpel lijst - Vanaf 90 dikke bumpers, dunne lijsten en een dorpel lijst. Ik denk dat het duidelijk is
|
|||
|
|||
Edition one GTI had geen rode bies.
|
|
|||
|
|||
De GL van 90 heeft ook dikke bumpers
Het model met dunne bumpers hebben een zwarte stikker op de dorpel |
|
|||
|
|||
G60 bumpers heten officieel ook GL bumpers.
|
|
|||
|
|||
Bedankt voor de reacties Ik weet voldoende
|
||||
|
||||
goed topic, eindelijk eens duidelijkheid...
mvg Mike |
|
||||
|
||||
Quote:
Officieel hebben ze geen naam.
|
|||
|
|||
Quote:
Dus iedereen rijdt met NIKS aan de voor en achterkant??? |
|
||||
|
||||
met een onderdeelnummer
|
|
||||
|
||||
Quote:
Nee, met naamloze bumpers Een Jetta Cl van 1990 rijd volgens jou rond met officiele GL bumpers Wat is de officiele naam van een smalle bumper dan? Hoe ze in de volksmond genoemd worden is een ander verhaal. Maar dat VW officiele namen aan bumpers geeft is echt onzin.
|
|||
|
|||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
Mijn GTI 8V van 27 oktober 1989 had brede zijlijsten,G60 bumpers en een grill met brede lamellen,dubbele koplampen en GTI embleem Helaas is hij er niet meer,maar hij was dus type '90
|
|||
|
|||
Quote:
idd eind 89' is model 90' dus met brede bumpers, gti kit met dunne deurlijsten en brede dorpels onderaan |
|
||||
|
||||
Quote:
apart dat ie wel brede lijsten had...net als de niet GTItjes van '90 die zaten er echt origineel op. Mis 'm nog steeds,hij was XT-34-YJ M'n Fire and Icejes van '90 en '91 hebben wel dunne lijsten. 1 is een 1.8i(geen GTI)andere origineel GTI 8V Dus de 1800 '90 wel dunne lijsten en de 1600 '90 niet? 1600 '90 heb ik 2x gehad.
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily Last edited by Madison : 24-10-2009 at 23:14. |
|
||||
|
||||
Daar hebben ze gewoon dikke bumpers opgezet, net zoals bij honderden andere Golfjes (moeilijk te bedenken hè?).