#1
|
|||
|
|||
herrie dashboard mk 1
Hallo
Hoe kan ik voorkomen dat er zoveel herrie uit dashboard komt bekende mankement van mk1 Zijn het de motor rubbers? Draait de motor op 3 cilinders ? |
#2
|
||||
|
||||
Sjah, in die tijd was het allemaal niet zo luxe he Het zal altijd wel wat gehorig blijven.
Sowiezo kan je eens kijken of alles schroefjes ed wel vast zitten en of er geen dingen los zitten. Als je motor op 3 cilinders loopt hoor je dat echt direct: haperen, stoten ed. Je kan je stationair toerental afstelling wat hoger zetten? Ik heb een golf 1 diesel en het dashbord trilt erover terwijl alles echt goed vast zit... |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
dan heb jij zeker een hard dashboard in de diesel zitten? die trillen idd behoorlijk had ik namelijk ook (delen al mijn 3 dieseltjes) en heb nu in m'n witte een gti dash ingebouwt en is nu trillings vrij
__________________
VW Golf 6 GTD 2013 VW Golf 1 Diesel 1983 VW Golf 1 Benzine 1977 http://www.classicmk1.nl |
#4
|
||||
|
||||
tja gti he
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
haha, had ook gtd dash kunnen zeggen maar deze kwam toevallig uit een gti met zo'n 20.000km op de teller
__________________
VW Golf 6 GTD 2013 VW Golf 1 Diesel 1983 VW Golf 1 Benzine 1977 http://www.classicmk1.nl |
#6
|
||||
|
||||
Ik heb idd zo'n hard dashbord erin ja Een echt feest als je met een koude motor weg rijdt.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
En cabrio, en GX, en (vroege) LX, en GL...bij die laatsten zover ik weet in 'n andere kleur, vaak in bruin, ook al eens in blauw (ligt aan de kleuren van de rest van 't interieur).
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Indien je motorsteun gaar is, degene aan de distributiekant dan geeft dat een bak herrie. Bij mij trilde de binnenspiegel zo erg tijdens het rijden dat ik er niets in zag. Motorsteun was zover doorgezakt dat metaal op metaal was, rubber zat er niet meer tussen. De oude steun kun je eruit zagen met een ijzerzaag. De nieuwe heb ik in de steun geperst met de bankschroef, daarna een wereld van verschil. grtn yal |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
moet ik je toch nog even corrigeren, haha alleen de oude cabrio's de nieuwere hadden namelijk een grotere gat bij de choke en een extra gat voor de hoogte verstelling van de koplampen ze zijn idd in meerdere kleuren geweest (afhankelijk van de type) - zwart - bruin - groen - blauw - rood
__________________
VW Golf 6 GTD 2013 VW Golf 1 Diesel 1983 VW Golf 1 Benzine 1977 http://www.classicmk1.nl |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
haha, vandaar maar het heeft ook wel zo z'n charmes
__________________
VW Golf 6 GTD 2013 VW Golf 1 Diesel 1983 VW Golf 1 Benzine 1977 http://www.classicmk1.nl |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is geen ramp, nuttige info is altijd willkommen Quote:
Dat zijn weliswaar "maar" details, de dashboard's zijn grotendeels hetzelfde, maargoed, de details doen 't 'm wel ;-) thank's, weer wat bijgeleerd. Quote:
In groen en rood (OMG!) heb ik ze nog nooit gezien, maargoed, ik geloof je graag dat ze ook in die kleuren zijn geweest. Bij de Jetta's 1 heb ik wel al 'ns groene dashboarden (en ik dacht ook in rood) gezien, maar dat zijn die van 't "harde" type, dus zonder die naar boven opengaande klep van 't handschoenkastje.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#12
|
||||
|
||||
Hier een ook lawaaierig dashboard maar ja, vindt het juist de charme van zo'n karretje. En ach ja, ik denk dat vrouwen sowieso minder problemen hebben met trillende dingen.. :P
__________________
Alles hat ein Einde, nur die Würst hat zwei.. Golf 1 Diesel 1981 - R.I.P (klik) Golf 1 Diesel 1982 Automaat (daily) |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
haha, jij zegt het
__________________
VW Golf 6 GTD 2013 VW Golf 1 Diesel 1983 VW Golf 1 Benzine 1977 http://www.classicmk1.nl |
#14
|
||||
|
||||
ik denk niet dat het zo zeer om het trillen gaat maar de details die maken het
|
#15
|
|||
|
|||
herrie voor n deel weggenomen
mijn ruitenwisblad had zijn beste tijd gehad ik irriteerde mijn aan losse rubber-slinger dus blad in tweeen gedeeld toen kreeg ik een briljant idee ik heb die rubberslinger om dashboardpaneel gedaan en weg was het getril |