Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 14-10-2009, 22:11
OldskoolVW's Avatar
OldskoolVW OldskoolVW is offline
Forum Newbee

Default Kabelboom Jetta MK1

Ik was van de week met de Jetta aan het rijden toen deze plotseling afsloeg. Starten wou niet echt meer lukken, maar na het schoonmaken van de contactpunten in de verdelerkap ging dit weer wel. Dit was echter maar voor korte duur, want na een kleine tijd begon de Jetta aardig te hikken en te stoten en sloeg deze weer af. Na een paar keer opnieuw starten en weer afslaan kwam er wat rook vanuit de motorruimte onder het dashboard vandaan. Toen de wagen toch nog maar eens aan de kant gezet en weer onder de kap gaan kijken.
Dit keer was duidelijk waar het probleem vandaan kwam, de kabelboom stond te smeulen. Na het loshalen van de accu en de draden te gaan volgen uiteindelijk achter de zekeringenkast uitgekomen. Hier zat een dubbel wit dradenblok, die uit elkaar geklikt konden worden. Deze uit elkaar gehaald en de draden in de motorruimte ook losgehaald. Volgens mij o.a. bij de kleppendeksel en de koelwatersensor.

Weten jullie welk deel van de kabelboom dit precies is en of dit nog bij de dealer verkrijgbaar is (en wellicht ook een productnummer o.i.d.?) of heeft iemand deze toevallig nog op een zolder/in een schuur liggen? Ik vermoed dat de oorzaak bij de bobine ligt, gezien de staat zit deze er al vanaf 83 in en kan volgens mij ook dit probleem ( niet / slecht starten / lopen en bij sluiting het doen smeulen van de draden er naartoe ) veroorzaken? Weet iemand toevallig ook het Bosch onderdeelnummer van de MK1 bobines? Gaat in dit geval om een 1300cc blok.

Hieronder een overzichtfoto van het deel van de kabelboom dat het begeven heeft.

Last edited by OldskoolVW : 14-10-2009 at 22:26.
Reply With Quote
Old 16-10-2009, 21:57
JAN JETTA MK1 JAN JETTA MK1 is offline
Forum Newbee

Het artikelnummer van de bobine is171905115, gr jan
Reply With Quote
Reply

Posting Rules