Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-10-2009, 20:48
Drify_mk1's Avatar
Drify_mk1 Drify_mk1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 544
Default Golf remt te hard..

ik zit met een probleem! en dat is dat mijn golf met scirocco 16v remmerij te hard remt?

als de remmen afgekoeld zijn zitten ze gewoon los, en heeft het wiel bijna geen rolweerstand, maar zodra je er even mee rijd en als ze warm worden blijven de wielen vast zitten, rondom.

je hoeft het pendaal maar even aan te raken en je staat stil, en je hoort een sssst geluidje bij de bekrachtiger weg komen. ( bij warme en koude remmen )

deze remmerij zat eerst op een scirocco 16v waar ik nog mee gereden heb, en daar was het normaal.

wie heeft een oplossing??
__________________
Het is geen GTI...
Reply With Quote
  #2  
Old 12-10-2009, 22:00
ids ids is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 607
Default

word je rempedaal ook kei hard als de motor draaid?
Reply With Quote
  #3  
Old 13-10-2009, 13:22
Drify_mk1's Avatar
Drify_mk1 Drify_mk1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 544
Default

Quote:
Originally Posted by ids
word je rempedaal ook kei hard als de motor draaid?


net als anders
__________________
Het is geen GTI...
Reply With Quote
  #4  
Old 13-10-2009, 14:59
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,569
Default

Remkrachtverdeler achter misschien niet goed aangesloten of zo ??
Heb er ook niet zoveel sjoegel van.

Of check anders eens of je traject klopt !! Moet je even op Vagcat.com kijken bij Scirocco en dan bij Breaks, daar staan wel tekeningen van hoe het moet zitten !!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #5  
Old 13-10-2009, 15:35
Drify_mk1's Avatar
Drify_mk1 Drify_mk1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 544
Default

Quote:
Originally Posted by LRR
Remkrachtverdeler achter misschien niet goed aangesloten of zo ??
Heb er ook niet zoveel sjoegel van.

Of check anders eens of je traject klopt !! Moet je even op Vagcat.com kijken bij Scirocco en dan bij Breaks, daar staan wel tekeningen van hoe het moet zitten !!


heb gekeken, alles zit goed zo, er zit geen remkracht verdeler op, alleen 2 remkracht begrenzers
__________________
Het is geen GTI...
Reply With Quote
  #6  
Old 13-10-2009, 16:46
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Ik heb het ook eens gehad dat mijn remmen vast begonnen te zitten. Na het vervangen van de blokken was dit over.

Het ging om een gebruikte set schijven + blokken die ik erop had zitten. Bij het opbouwen heb ik geen rekening gehouden met welke blokken bij welke schijven hoorden en ws. zijn ze vast gaan zitten omdat ze niet op elkaar ingesleten waren...
Reply With Quote
  #7  
Old 13-10-2009, 17:09
Drify_mk1's Avatar
Drify_mk1 Drify_mk1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 544
Default

Quote:
Originally Posted by Henk_Pigo
Ik heb het ook eens gehad dat mijn remmen vast begonnen te zitten. Na het vervangen van de blokken was dit over.

Het ging om een gebruikte set schijven + blokken die ik erop had zitten. Bij het opbouwen heb ik geen rekening gehouden met welke blokken bij welke schijven hoorden en ws. zijn ze vast gaan zitten omdat ze niet op elkaar ingesleten waren...


ik heb nieuwe blokken en schijven gemonteerd
__________________
Het is geen GTI...
Reply With Quote
  #8  
Old 13-10-2009, 18:04
caddy '85 caddy '85 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 366
Send a message via AIM to caddy '85 Send a message via MSN to caddy '85
Default

heb je ook de goede blokken bij de goede schijven:
Dikke blokken bij ongeventieleerde schijven
Dunne blokken bij geventieleerde schijven.
mvrg
__________________
Caddy 1.6GTD 1985
Caddy 1.6D 1988 Sold
Golf 1.9TD 1994 Total los
Golf 1.9TDI 4 motion 2002
Reply With Quote
  #9  
Old 13-10-2009, 18:46
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Quote:
Originally Posted by caddy '85
heb je ook de goede blokken bij de goede schijven:
Dikke blokken bij ongeventieleerde schijven
Dunne blokken bij geventieleerde schijven.
mvrg


Die vergissing zou je direct merken, die dikke blokken krijg je nooit gemonteerd met geventileerde schijven.

Hoe is de staat van de remklauwen? Zijn de zuigers nog in orde, geen roest oid?
Dat ze achter vast willen gaan zitten is een kwaal van de stalen remklauwen, hiervan roest vaak het handremmechanisme vast.
Reply With Quote
  #10  
Old 13-10-2009, 19:03
Exoskeleton Exoskeleton is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 15
Default

Ik zou gaan voor de rebmbekrachtiger. Heb het eens voorgehad met een Skoda Fabia in de garage. Zeker als je zegt dat het over alle remmen gaat. En dat ze vanzelf beginnen te remmen... Btw slangetje van inlaat naar bekrachtiger nog ok?
Reply With Quote
  #11  
Old 13-10-2009, 19:14
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

is dit aanlopen ná enkele keren remmen?
heb je niet dat de blokken blijven hangen op de een of andere manier?
blokken in de klauw wel goed in het vet staan?
even kijken of de blokken goed door de geleiders lopen, anders heel iets met een vijl langs de zijkant van de drager van het remblok, en daarna goed invetten met kopervet..
wat ook wel eens wil, is dat je remslangen verstopt raken doordat de binnenkant"loslaat" dan trap je er wel remvloeistof door, maar wil het niet goed terug,
dus blijven ze aangedrukt op de schijf..
als je denkt dat het rembekrachtiger is, koppel je die af, is het dan weg, ligt het probleem daar waarschijnlijk
Reply With Quote
  #12  
Old 13-10-2009, 20:12
Drify_mk1's Avatar
Drify_mk1 Drify_mk1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 544
Default

Quote:
Originally Posted by Henk_Pigo
Die vergissing zou je direct merken, die dikke blokken krijg je nooit gemonteerd met geventileerde schijven.

Hoe is de staat van de remklauwen? Zijn de zuigers nog in orde, geen roest oid?
Dat ze achter vast willen gaan zitten is een kwaal van de stalen remklauwen, hiervan roest vaak het handremmechanisme vast.


idd blokken en schijven zijn goed.

remklauwen zijn ook oke! de zuiger draai je zo, alleen druk je niet terug! zonder het ontluchtings nippel los te draaien, dit merkte ik net, hoe kan dit??? heb alles nog ontlucht zonet.
__________________
Het is geen GTI...
Reply With Quote
  #13  
Old 13-10-2009, 20:13
Drify_mk1's Avatar
Drify_mk1 Drify_mk1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 544
Default

Quote:
Originally Posted by Exoskeleton
Ik zou gaan voor de rebmbekrachtiger. Heb het eens voorgehad met een Skoda Fabia in de garage. Zeker als je zegt dat het over alle remmen gaat. En dat ze vanzelf beginnen te remmen... Btw slangetje van inlaat naar bekrachtiger nog ok?


slangetje is goed, wat kan er met de bekrachtiger zijn dan?? heeft het altijd goed gedaan op de scirocco, vreemd
__________________
Het is geen GTI...
Reply With Quote
  #14  
Old 13-10-2009, 20:14
Drify_mk1's Avatar
Drify_mk1 Drify_mk1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 544
Default

Quote:
Originally Posted by hajee
is dit aanlopen ná enkele keren remmen?
heb je niet dat de blokken blijven hangen op de een of andere manier?
blokken in de klauw wel goed in het vet staan?
even kijken of de blokken goed door de geleiders lopen, anders heel iets met een vijl langs de zijkant van de drager van het remblok, en daarna goed invetten met kopervet..
wat ook wel eens wil, is dat je remslangen verstopt raken doordat de binnenkant"loslaat" dan trap je er wel remvloeistof door, maar wil het niet goed terug,
dus blijven ze aangedrukt op de schijf..
als je denkt dat het rembekrachtiger is, koppel je die af, is het dan weg, ligt het probleem daar waarschijnlijk


ja na enkele keren remmen, als ze echt warm worden lopen ze aan, geleiders en blokken lopen heel soepel, en de busjes zitten ook los.

en als alles verstopt is, wat kun je daaraan doen ?
__________________
Het is geen GTI...
Reply With Quote
  #15  
Old 14-10-2009, 17:12
Exoskeleton Exoskeleton is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 15
Default

Zitten je achterste remmen ook vast?
Reply With Quote
  #16  
Old 14-10-2009, 19:43
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Ga met Hajee mee,voor de vergane slangen
Als je de ontluchtingsnippel los draaid komt er dan vloeistof?[zonder op de rem te trappen
Reply With Quote
  #17  
Old 14-10-2009, 21:07
Rooney GTI 83's Avatar
Rooney GTI 83 Rooney GTI 83 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 197
Default

Op het moment dat het wiel vastzit,moet je eens de ontluchtingsnippel losdraaien. Draait het wiel dan wel makkelijk,dan blijft er dus druk op het systeem staan wat veroorzaakt wordt door een verstopte remleiding(flexibele),of je compensatiegaatje in je hoofdremcilinder blijft afgesloten,zodat de remvloeistof niet terug het reservoir kan instromen.
Reply With Quote
  #18  
Old 14-10-2009, 21:18
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Heb je ook iets vervangen bij de hoofdremcylinder? Hoofdremcylinder zelf, hele remunit, of pedaal?
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #19  
Old 15-10-2009, 11:21
Drify_mk1's Avatar
Drify_mk1 Drify_mk1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 544
Default

Quote:
Originally Posted by Exoskeleton
Zitten je achterste remmen ook vast?


ja achter zitten ze ook vast
__________________
Het is geen GTI...
Reply With Quote
  #20  
Old 15-10-2009, 11:22
Drify_mk1's Avatar
Drify_mk1 Drify_mk1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 544
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Heb je ook iets vervangen bij de hoofdremcylinder? Hoofdremcylinder zelf, hele remunit, of pedaal?



ik heb niks vervangen. alles komt uit een scirocco pandalen enz
__________________
Het is geen GTI...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum