#1
|
||||
|
||||
lekke koppakking ?
Net even de golf uit de garage gehaalt om hem even te laten draaien .
Nu zit het zo als ik gas geef er witte rook uit de uitlaat komt . Hoe meer is gas geef hoe meer witte rook , maar deze verdwijnt weer snel terug . Had gehoord als koppaking lek is dat deze toch bij gas geven de witte rook een tijdje bleef hangen . Zijn er eventueel manieren op dit goed te controleren . Is momenteel ook gereviseerde pierburg 2e carburator op gemonteerd , deze zou ook afgesteld moeten worden . Misschien dat het hier aan ligt , of aan het weer . Met de auto wordt momenteel ook niet veel met gereden omdat ik deze geleidelijk aan het opmaken ben , door intresse voor automechanica en de golf 2 , in combinatie met avondschool . Mvg, |
#2
|
||||
|
||||
was de auto goed warm toen je het zag?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#3
|
||||
|
||||
auto had koude motor . bij (goed ) warme motor slaagt hij uit op stationair draaien , door middel van die afstelling denk ik . maar tis ook zo dat de auto bijna nooit draaid in de garage . en zelden buiten draaid , kom ook zwarte vloeistof uit dat heel de oprit vervuild op de grond . waarschijnlijk condens van stil te staan ?
Bedankt voor je antwoord alvast , |
#4
|
||||
|
||||
Eigenlijk een stukje mee gaan rijden zodat de motor goed warm is en kijken wat die dan doet. Vaak is het condens wat in de uitlaat zit en slaat wit uit.
ps: waar kan je de carburateur af laten stellen. (moet bij mij ook gebeuren) |
#5
|
||||
|
||||
Een stukje mee gaan rijden zal moeilijk gaan , hij is niet verzekerd en staan geen platen op ..
Aan de olie vuldop zie ik ook geen witte pap , en aan de oliepijlstok ook niet .. maar misschien wilt dit niets zeggen .. Carbu af stellen weet ik ook niet waar doen , hier in de buurt wilt niemand het doen , misschien eventueel via vraagbaak waar de afstellingen in staan ? |
#6
|
|||
|
|||
hmm wat je kan doen, is toch met eff een stukkie te gaan rijden na te kijken en dan bv op de afrit van de snelweg, niet te remmen maar af te laten remmen op de motor, dus schakelen. wat voorn kleur rook uit de uitlaat dan geeft..
witte rook komt idd MEESTAL door water/koelvloeiistof e.d., |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Moet je ook vooral de snelweg op gaan zonder verzekering. Maar houdt je hand is voor de uitlaat bij de witte rook. Je ruikt zo of et kvs is. Zoetig. |
#8
|
||||
|
||||
als de koppakking er uit ligt dan ruik je inderdaad een zoete lucht,
Bij koude start heb je vaak witte rook. Rij de auto eerst goed warm, ook voor je de carburateur af stelt of laat afstellen |
#9
|
||||
|
||||
Antwoord is gegeven nu ff checken.
Ps post ff als je et heb gevonde. |
#10
|
||||
|
||||
ok , zal dat morgen eens doen .
Nu wil ik een vraagbaak kopen voor alle informatie dat daar in staat . en wat meer te weten te komen over de auto . Maar nu ben ik aant het twijfelen welke in zou moeten kopen , Het is een golf 2 CL 1300 cc met motorcode MH van 1987 . Is deze met of zonder katalysator . of maakt dit over het algemeen niets uit ? |
#11
|
||||
|
||||
moet je even onder de auto kijken in de uitlaatlijn.
als er net achter het subframe een kort potje met een schild hebt zitten, heb je een kat. mijn mh motor uit 88 heeft wel eek kat, en het staat achterop de kont. voor de vraagbaak maakt het niet uit, de kat is ongeregeld.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#12
|
||||
|
||||
ok heb net gekeken , en zo te zien heb ik dit niet . is een soort gevlochten buis met ribbels in . als het niet uitmaakt koop ik die met geregelde en ongeregelde kat .
deze heeft meer pagina's . Bedankt , |