Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-09-2009, 22:17
Mikey67 Mikey67 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 25
Default kleppen reviseren

hoi

ik bol rond met een cabby 1 van 91 met een 1.8 blokje erin.
katalysator aanwezig en injectie.

nu mijn vraag:
ik zou graag zelf men kleppen willen reviseren maar wat komt hier zoal bij kijken aangezien deze hydraulisch zijn als ik me niet vergis...
best nieuwe onderdelen?

mvg mikey
Reply With Quote
  #2  
Old 01-10-2009, 07:49
Rooney GTI 83's Avatar
Rooney GTI 83 Rooney GTI 83 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 197
Default

heb je verstand van motoren en de techniek......zo niet,niet aan beginnen want dan loopt de motor nooit meer.
En wat bedoel je met kleppen reviseren en waarom?
Reply With Quote
  #3  
Old 01-10-2009, 09:33
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default

Je zal de cilinderkop er af moeten halen. Dat wil op zichzelf al een rottig klusje zijn.

Daarna denk ik dat je de kop het beste naar een revisiebedrijf kan doen. Die kunnen de kop dan mooi vlakken, de kleppen vervangen + alles wat nog meer vervangen dient te worden + de klepzittingen weer netjes maken. Als je toch gaat reviseren laat dan de hele kop meteen goed doen. Inclusief eventueel de klepstoters.

Ik vraag me ook net als Rooney af: waarom eigenlijk?
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
  #4  
Old 01-10-2009, 10:53
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 662
Default

Als je toch bezig gaat en je hebt hydraulische stoters in je blok. Zou ik zeggen: Mail met bolku tuning en bestel een compleet gereviseerde kop daar voor 250 euro.
Ik heb zelf mechanische stoters erin zitten dus ik was 300 euro kwijt. Maar je hebt wel een zeer net gereviseerde kop terug en geen gezeur. (tenminste neem ik aan:P heb hem nog niet geplaatst)
Reply With Quote
  #5  
Old 02-10-2009, 23:14
Mikey67 Mikey67 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 25
Default

ik heb wel wat verstand van motoren en techniek,
maar wat vwrickgti zegt spreekt me toch wel aan.
mss toch maar eerder aan deze optie denken, voor die prijs kan je niet zitten kloten.
Reply With Quote
  #6  
Old 03-10-2009, 08:41
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 662
Default

ik wilde het in het begin alleen doen om de klepseals te vervangen. Dus haalde ik de kop eraf om toch ook een verse koppakking te monteren. Maar al gouw bleek dat je meer moest doen dan voorspeld.
Neem anders een kijkje in de webshop van hem.

en succes
Reply With Quote
  #7  
Old 03-10-2009, 22:40
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Klopt, bij jouw oude cilinderkop moeten alle klepgeleiders vervangen worden, als je de kop zo weer in elkaar zou zetten met nwe klepseals is de kans groot dat je dat na een halfjaar weer opnieuw kan doen.....
Wij verhogen de compressieverhouding ook altijd bij de revisiekoppen en dat kan je best wel merken.

Hydraulische koppen hebben we op voorraad en nwe hydraulische klepstoters natuurlijk ook....koppakkingen, kopbouten enz ook...kijk zelf maar eens op www.bolku-tuning.nl
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum