#1
|
|||
|
|||
Golf MK1 G60
Hello
ik ben begonnen aan een projectje om een G60 in te bouwen in men golf 1 cabrio van het jaar '88. nu ondervind ik problemen om hem in België legaal op de baan te krijgen. Het is vrij zeker dat D'ieteren geen goedkeuring zal geven voor die motor. Nu vraag ik me af als er nog andere oplossingen zijn om hem te kunnen inschrijven volgens de wet. Ik heb gehoord dat er een achterdeurtje is door hem uit te voeren en terug in te voeren, is dat mogelijk? iemand ervaring mee? Greets teebo Last edited by teebo : 24-09-2009 at 11:50. |
#2
|
||||
|
||||
vooropstellend dat je dus uit belgenland komt.
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Ja, inderdaad, effe vergeten vermelden |
#4
|
|||
|
|||
Invoeren naar nederland, daar omkeuren met g60 op kenteken en dan terug invoeren naar belgie.
|
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Heb jij dat ook gedaan met jouw G60? kun je soms kort eens uitleggen hoe wat de procedure dan is? Weet je soms personen die daarbij kunnen helpen? Thx Groeten Tbo |
#6
|
||||
|
||||
ff een vraagje hoor is de regelgeving in belgie veel strenger dan in nl dan omdat je hem hier wel kunt laten omkeuren
|
#7
|
|||
|
|||
veel strenger zijn ze in belgie! je mag daar bijna niets aan je auto veranderen geloof ik..
|
#8
|
|||
|
|||
Is het dus mogelijk om 200 pks in een golf 1 wettelijk in nederland te laten keuren?
wat voor prijzen hangen hier ongeveer aan? Moeten de werken worden uitgevoerd door een herkend garagist? met faktuur enzo? Groeten Tbo |
#9
|
|||
|
|||
in nederland is het zeker te doen maar om hem in belgie gekeurd te krijgen heb je wel iets meer werk en kosten en vooral tijd nodig dan alleen ff naar nederland uitvoeren keuren en weer invoeren.
__________________
T1 1959 t2a westfalia 1969 kever cabrio 1970 low t5 golf mk2 1989 |
#10
|
||||
|
||||
Rob, het is misschien handig als je dan verteld hoe
|
#11
|
|||
|
|||
ja rob, vertel ons hoe! Ik moet mijn golfie namelijk als "oldtimer" laten keuren (dan moet je maar 1 keer naar de keuring en vervolgens nooit meer), om hem daarna helemaal om te bouwen (van 1,3l -> 1,8l)...en illegaal rond te rijden, in een straal van 25km rond mijn woonplaats...enkel voor meetings kan een uitzondering gemaakt worden. Anders kan je in belgië nooit een andere (zwaardere) motor inbouwen.
|
#12
|
|||
|
|||
Als het in Nederland zeker te doen is, kun je eens vertellen bij wie ik allemaal moet zijn?
|
#13
|
||||
|
||||
neem contact op met het Rijks Dienst Wegverkeer (www.rdw.nl)
Die doen de omkeuringen en zorgen voor de papieren. Ze hebben vestigingen door het hele land, dus ook vast wel ergens in de buurt van de Belgische grens.
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933 |
#14
|
|||
|
|||
en je hoeft het werk trouwens echt niet door een erkend bedrijf te laten doen hoor. RDW kijkt puur of het werk goed en vooral veilig is gedaan. Dus of jij dat nou was of een bedrijf of je oma etc maakt niks uit.
iig succes ermee |
#15
|
|||
|
|||
Die site geeft me al veel info, bedankt.
Maar om te exporteren, moet dat waarschijnlijk gebeuren op een naam van iemand die in nederland woont? Als Belg kan ik dit hele gebeuren waarschijnlijk niet alleen? |
#16
|
|||
|
|||
nope maar het zal in belgie ook niet helemaal gemakkelijk gaan als het al gaat.
Weet niet of je ooit van peter diepers(workz) zijn golf 2 vr6 op kenteken in belgie hebt gehoort? zoek maar eens op cleaned op die gegevens dan weet je meer.
__________________
T1 1959 t2a westfalia 1969 kever cabrio 1970 low t5 golf mk2 1989 |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Nog niet van gehoord, ik heb eens wat zitten zoeken op cleaned, maar er zijn zodanig veel topics dat het niet gemakkelijk te vinden valt.. De auto moet dus niet in originele staat worden uitgevoerd? ik kan eerst alles ombouwen en dan pas uitvoeren? Greets Tbo |
#18
|
|||
|
|||
__________________
T1 1959 t2a westfalia 1969 kever cabrio 1970 low t5 golf mk2 1989 |
#19
|
||||
|
||||
Van waar uit belgie ben je? Ik woon vlak bij de belgische grens, én vlak bij een RDW station. Tijdelijke stalling is ook geen probleem.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#20
|
|||
|
|||
in belgie is er geen mogelijkheid om een golf 1 met G60 motor legaal rond te rijden.
enigste wat je kan doen is met oldtimer platen en de bijhorende beperkingen. en zelfs dan is een dergelijke motorombouw niet legaal. D'ieteren is de enige die hiervoor een goedkeuring kan geven en zij zullen dit zeker niet doen. zelfs niet als je hem in Nederland op papier eerst laat aanpassen. je kan altijd in nederland gaan wonen, daar kan het wel. |