|
|||
|
|||
claxon jetta mk1
hallo mijn claxon doet het niet maar als ik de claxon rechtstreeks op een accu doe dan doet hij het wel ik meet op mijn accu 12,38 v en op de draden waar de claxon op komt 11,40v weet iemand waar dit aan kan liggen
mvg willem |
|
||||
|
||||
Vermoedelijk het massa draadje dat bevestigd zit aan het stuurhuis en je carrosserie.
Dit is een smal draadje dat vlakbij je achterste motorsteun zit in de motorruimte. Als deze geen goede massa maakt, dan doet je claxon het ook niet !!
|
|||
|
|||
okee dank je wel zal ik even naar kijken
|
|
|||
|
|||
ik had hetzelfde en dat kwam door de slechte massa aan de claxondop
|
|
|||
|
|||
euh mischien een domme vraag maar wat is de claxon dop
|
|
|||
|
|||
Quote:
Denk de dop die int stuur zit Wat ook nog kan is dat het sleepcontact op de handels geen goed contact maakt |
|
||||
|
||||
Even weer inhaken op dit topic:
Is er ook een mogelijkheid om de massa aan de stuurkolom op een andere plek te maken ?? Daar in de motorruimte kun je slecht bij en is ook erg kwetsbaar. Mijn massa is dus helaas ook niet goed !! Gaarne info !!!!
|
|||
|
|||
ik heb achter mijn contactslot weg een nieuwe massa naar de accu getrokken
gr |
|
|||
|
|||
inderdaad.
Het beste kun je even een schroevendraaier tegen het koperen lipje houden en andere kant tegen de stuurkolom (naaf). Als ie het dan niet constant doet is inderdaad de massa niet goed. Bij mij hield schoonmaken van de draad al met een hoge drukspuit. Anders kan je gewoon op een willekeurige plek van de stuurkolom een massa draadje trekken naar kaal metaal. |
|
||||
|
||||
Ok, thanx mannen.......zal me er eens over buigen binnenkort !!!