|
|||
|
|||
Ruitenwissers met eigen wil
Hallo iedereen,
heb een golf 2 GTI 16v uit 89 (PL) met een vreemde storing. De ruitenwissers lijken een eigen leven te hebben, ze gaan dus aan wanneer ze willen en ik krijg ze vervolgens niet meer uit. Dan rest er dus niets anders meer dan de stekker van de ruitenwisser motor af te trekken. Dan kom ik thuis, sluit het weer aan en lijkt alles in orde, totdat ze weer zomaar overnieuw beginnen. Ik heb alle kabels al weerstand gemeten, van het hendel naar de zekering kast en van daar weer naar de ruitenwisser motor, niets gevonden. Zou het in de ruitenwisserhendel (heb ik ook al uit elkaar gehad en ingespoten met electric contact) stuk kunnen zijn?? Zo ja, heeft iemand nog zo'n hendel voor me? Ik heb wel eens wat gehoord van vreemde storingen veroorzaakt door het achterste gedeelte van het contact slot, iemand die daar wel eens van gehoord en problemen mee gehad? Verder doen mijn gevaren lichten het ineens niet meer (schakelt wel in maar knippert niet) en gaat mijn accu lampje in het dashboard niet meer aan. Iemand wel eens van gehoord? Kan dat led lampje zo ineens stuk zijn? Iedere zinnige reactie wordt zeer op prijs gesteld, ben al meer als 4 jaar bezig met dit project en dit zijn de laatste dingen voor ik er mee naar de APK kan.. M.v.g. vwmaniak |
|
||||
|
||||
Het is makkelijker om de zekering van de ruitenwisser eruit te halen. Dan hoef je niet van de stoel af te komen en kan de motorkap dichtblijven.
Qua wissers heb ik hetzelfde probleem gehad, dit lag aan het ruitenwisserrelais. Heb er toen gelijk een met instelbare interval opgezet. Voor de alarmlichten zou ik de knipperlicht schakelaar even nakijken. Mischien heb je een draadje los getrokken toen je met de ruitenwisserschakelaar bezig was. Doen de knippers het met de gewone schakelaar wel normaal? Ledje kan stuk zijn. Alles kan stuk
|
||||
|
||||
Quote:
Deze kan niet (meer) stuk:
|
|||
|
|||
Laadlampje dat niet brand kan zijn dat de dynamo niet meer laad,blauwe draadje van de dynamo los of ind het lampje stuk
Gevarenlichten kan de schakelaar zijn,lampje stuk of relais Ruitenwissers kan zijn de handel of het relais Even de meest voor de hand liggende dingen Ps aan Chris:ik krijg de stukken van de stoel nog wel kapot Last edited by golf mkII 16v : 21-09-2009 at 20:37. |
|
||||
|
||||
Quote:
Maar het lampje moet voor het starten wel aangaan ter controle, toch. Net als het olie-lampje. Ik denk dat je het beste een "nieuwe" schakelaar voor je alarmlichten en je gewone licht kunt halen. Alles bij elkaar kost dat misschien 10-15 euro. Als de lichten niet knipperen, is dat niet doordat het lampje stuk is. Dan knipperen ze juist sneller. Als ze niet knipperen is de clignoteur misschien wel kapoet. Relais dus effe nakijken inderdaad.
|
|||
|
|||
Als de spanningsregelaar kapot is gaat het lampje niet aan
Heb het van de week nog meegemaakt met de 1.3 van de vrouw |
|
|||
|
|||
Ok, thanx, ik ga er mee aan de slag.
De gewone knipperlichten werken, alleen de gevarenlichten dus niet.. Heeft er niemand en schema van de zekeringkast, waar ik kan vinden welke zekering en welk relais voor wat is?? Dus niemand denkt dat het van het contactslot kan komen? Heeft er iemand nog zo'n ruitenwisser hendel? (voor GTI 16V met boordcomputer dus) En relais en schakelaar? Gr vwmaniak |
|
|||
|
|||
Quote:
staat aan de binnenkant/achterkant van het afschermkapje
|
||||
|
||||
relais 19 ruitenwissers
relais 21 knippers
Last edited by Djinn_4fun : 22-09-2009 at 17:14. |
|
|||
|
|||
Ik heb precies het zelfde.
En heb alles er al aan vervangen, maar nog heeft ie het soms. Ruitenwissers gaan soms snel achter elkaar ipv interval, alarm lichten knipperen en daarna blijft het lampje branden (aan de buitenaknt zie je dan niks meer) en knipperlicht idem. Heb alleen de relais nog niet vervangen. Hendels al wel. Aangezien ik het nieuwe type heb zit de alarmlichtschakelaar daar bij op, maar ook met de nieuwe hendels was het probleem nog niet verholpen. Morgen haal ik even een relai 99 op... Maar daar zit niet alles bij op wat ik net beschreven heb!
|
|||
|
|||
geen kortsluiting in je ruitenwisser motor? heb een keer zo'n geintje gehad met de passat namelijk, als ik dan de lichten aandeed deden de wissers niks en andersom
|
|||
|
|||
Er zit fabriekaf al een wazige storing in [golf 1en 2]
|
|
|||
|
|||
Quote:
Geen idee. Heb nu nog een enkele wisser, maar gezien de rest van mijn auto wordt het tijd de orginele er weer eens op te gooien dus als die terug zijn van de poedercoater gaan we dat ook veranderen. Als dat het dus is dan komen we daar nog wel achter.