#1
|
|||
|
|||
Versnellingsbak opties 1600 TD?
Mn 1.6 TD verbruikt nogal veel, als ik het zo eens bekijk vaak rond de 1 op 12...
Eerst had ik een gewone mk1 diesel en die haalde 1 op 19. Heb het luchtfilter vervangen maar nogsteeds hoog verbruik. Er zit een 5 bak ik maar ik weet niet welke. Hij maakt wel erg veel toeren op de snelweg en het optrekken gaat erg snel.. best leuk maar niet bij het tanken Nu vroeg ik me af, welke versnellingsbakken passen op een MK1 golf TD en welke is dan het meest zuinig? Het maakt me niet uit dat 'ie wat traag wordt.. |
#2
|
||||
|
||||
Bekijk de bakcode eens, die staat op de rand van de bak waar ie tegen het blok aan zit. Mss heb je wel een benzinebak.
|
#3
|
|||
|
|||
Is dit de bakcode?
Het is orgineel niet een diesel het was een benzine auto dus dat hij niet meer standaard is is zeker. |
#4
|
||||
|
||||
Dat is inderdaad de bakcode maar volgens mij is het gewoon van een diesel tog? 4t bak
|
#5
|
|||
|
|||
Toch maakt het erg veel toeren. Hoort die bak wel bij een 1.6 td?
Welke bak kan ik het beste erop zetten om een verbruik van 1:18 / 1:20 te krijgen? 4 + E? of de 5 bak van een 1.5 diesel? schijnt ook zuinig te zijn |
#6
|
|||
|
|||
Ik rij een caddy 1 met een 1.6 td uit een golf 2 motercode SB en een 4T bak wel met een sprinter intercooler en een 54mm open uitlaat en het verbruik is ook ongeveer zo'n 1op12 of nog meer, dus volgens mij is dit redelijk normaal en geloof niet iedereen die zegt dat hij 1op20 rijd.
mvg JVH |
#7
|
|||
|
|||
Ik heb trouwens het blok samen met de bak uit de golf 2 gehaald dus is volgens mij wel orgineel zo 1.6 TD met 4T bak.
mvg JVH |
#8
|
||||
|
||||
De 4T bak is van de 70 pk JR turbodiesel
De 4S bak is van de 60 pk 1V turbodiesel (de milieu turbo) Daar is de 5e 'langer' van Ik heb ook beide versie's ,bij mij draait de 4t bak in de witte jetta ondanks de redelijke aangepaste motor nog steeds 1op16 In de rode ,die grotendeels origineel is rij ik 1op18 ,met de 4s bak . Misschien is er bij jou wel wat anders aan de hand vanwege het hoge verbruik
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#9
|
|||
|
|||
Bedankt voor alle antwoorden!
is de 4S een zogenaamde 4+E? past die gewoon in mijn auto? Misschien ook eens de motorcode bekijken, kan iemand me vertellen waar die zit? Last edited by twistile : 17-09-2009 at 20:39. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Ja ,die past er gewoon achter . Je motorcode staat aan de zijkant van je onderblok ,aan de bakzijde zeg maar ,net onder de cilinderkop . op een vlak stuk . Je kunt het ook zien aan je brandstofpomp ,als er zo'n LDA(paddestoel) pot op je pomp zit ,met een klein slangetje naar je inlaat ,dan heb je een JR motor ,de 70 pk . Zit dat potje er niet ,dan heb je een 60 pk . 60 pk versie de 70 pk versie Let niet op alle buizen ,die zijn niet standaard op de jr
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#11
|
||||
|
||||
Heei,
Ik was eigenlijk benieuwd waar ik mijn bakcode en motorcode kan vinden. Kan ik die direct van bovenaf vinden, of moet ik er ff onder kruipen? Ik hoor het graag! Mijn 1.6 TD rijdt gewoon 1 op 18 ofzo. Was eerst 1 op 16 maar is nu wat minder rijk afgesteld heb een golf 2 blok als het goed is met een 4+e maar dat weet ik dus niet zeker, daarom wil ik dat nakijken! Alvast bedankt: |
#12
|
||||
|
||||
wat voor wielen/banden heb je er onder. Ik kan me voorstellen dat als je 13inch met platte bandjes hebt hij aardig toeren moet maken. Maar ik heb met 15ers en 50 band er op toch een net verbruik van 1op 17 gehaald (voorzichtig rijden en veel snelweg)
__________________
Mk1 cabrio g60 mk1 Turbo Diesellllll |
#13
|
|||
|
|||
Bakcode staat op de onderkant van je bak aan koppelingszijde. Klein rechthoekig stukje zoals eerder hierboven is laten zien.
Dit is dus een 4T bak. |
#14
|
|||
|
|||
Het is de motor met LDA dus het zal de 70 pk versie zijn.
Verder zit er naar het schijnt een deksel op de motor van een 1.9 blok uit een Golf 3 oid. Motorcode heb ik nog niet kunnen vinden. (moet die aan de rechterkant van de motor zitten net boven de versnellingsbak?) Kheb hier een lijstje gevonden met verschillende versnellingsbakken uit Golf 1. http://www.doppel-wobber.de/wbb2/In...f-Getriebe.html Bij de 4T staan geen gegevens van de overbrenging. Bij de lijst van de golf 2 http://www.doppel-wobber.de/wbb2/In...f-Getriebe.html Staat de 4T wel bij, en ook de 4S die jettaracing noemt. Maar de overbrengingen lijken gelijk te zijn? Als ik dan kijk in dat lijstje naar de 7A bak dan heeft die een lager getal bij '5 gang'. Zou die dan een lager verbruik hebben.. Op die duitse forums lees ik ook nogal tegenstrijdige dingen, ene zegt weer dan de 4S zuinig is en de ander 4T enz enz. Schijnt dat alleen de as overbrenging van de 4T 'langer' is waardoor dat dus de zuinigste is. Hier zie ik nog een topic http://www.motor-talk.de/forum/vw-g...390.html?page=1 iemand raadt aan om een ASD bak van een golf 3 tdi erin te zetten. De wielen heb ik trouwens gewoon standaard grote VW wielen met normale banden op 2.4 bar. Is er ergens een handleiding te vinden hoe ik hem minder rijk kan afstellen? Ik heb trouwens wel het stationair al iets bij kunnen stellen, hij loopt nu ietsje langzamer maar als ik die stelschoef nog verder terugdraai gaat hij niet nog langzamer lopen. Iemand een idee? Verder heb ik inmiddels wel 1 op 19,6 gehaald dit door de schoef bij de gaskabel zo in te schroeven dat de auto nog maar 100km/h kan rijden bij volgas. Hij is alleen wel rete traag zo natuurlijk. (het kan nog net zonder mensen te irriteren) Edit; Echter... met zo'n zelfde rijstijl (100 achter vrachtwagen op de snelweg) haalde ik met turboloze Golf 1 diesel ooit een keer 1:26... Maargoed ik heb als ik het zo lees en vergelijk dus niks te klagen gewoon mn rechtervoet in bedwang houden. Last edited by twistile : 22-09-2009 at 07:20. |
#15
|
||||
|
||||
Ik heb is gekeken, heb de FF bak van de golf 1 dus.. op zich als je kijkt is dit een erg goede bak gezien zijn overbrengingen. Zou het kunnen zijn(ik rij ook 15 met 50) dat mn diff anders is dat ik nog veel toeren draai?
|
#16
|
|||
|
|||
De een zegt dat een 4T een langere eind overbrenging heeft en dus in de 5e versnelling rustig draait.
En in een ander topic word geroepen dat het de 4S het juist is met een langere 5. Welke bak draait nou het minst aantal toeren in de 5 ??? Kan iemand hier uitsluitsel over geven
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#17
|
||||
|
||||
De bakken zijn identiek,op de eind overbrenging na.
4t eind overbrenging 3,6 4s eind overbrenging 3,9 Dus de 4t is langer dan de 4s. |
#18
|
|||
|
|||
heb er een 4t bak achter en gemiddeld verbruik 1op 17 a 18 niet schadelijker gehad.....................
|
#19
|
|||
|
|||
En om een beetje het verschil tussen die bakken te omschrijven.
Wat is het verschil in toerental tussen een 4T en 4S, bij zeg maar 120km/h ?
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
Is er ergens een handleiding (liefst met foto's) te vinden over hoe je hem minder rijk kan afstellen? |