|
|||
|
|||
motor wisselen?
hallo,
ik heb een originele golf 1 gekocht nou ben ik die naar mijn smaak aan het maken en nou zit ik ff met een vraag... ik heb een 1.1 motor maar der moet natuurlijk wat groters in, nou kan ik goedkoop aan een 1.8 8v uit een golf 2 komen maar nou is mijn vraag of dat een beetje te doen is, de motor is kompleet maar hoe zit het met de motor steunen enzo komen die overeen?? of zit er nog wat las en slijpwerk aan? ik hoor het wel gr. gertjan |
|
||||
|
||||
gebruik de zoekfunctie eens.. staan tig verhalen over.. en ja je moet de motorsteunen vernanderen
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels Last edited by VeeDubber : 15-09-2009 at 19:51. |
|
||||
|
||||
Zoals Richard al zegt... als je de search-functie al niet kunt bedienen, zou ik aan de ombouw van een motor voorlopig effe niet beginnen.
Ik heb me er zelf nooit zo mee bezig gehouden, maar ik kan me herinneren dat ik iets gelezen heb over de steun aan de bijrijders-kant. D'r stond ergens een foto op 't forum over die steun. Je moet de puntlassen van die steun uitboren, en de steun onderste-boven weer monteren, een stukje verder naar achteren op de balk, waar een naadje zit. De regels voor het ombouwen van een motorblok zijn overigens versoepeld, dus het zal makkelijker worden de boel op kenteken te krijgen. Als je slim bent, doe je dat dan dus ook.
|
||||
|
||||
er komt dan nog wel iets meer bij kijken dan alleen een motorsteun
wat dacht je van de remmen benzinepomp kabelboom etc etc. bedenk goed wat je met een golf doet..... |
|
|||
|
|||
en je laatste rolo
lol |
|
||||
|
||||
heb je ook foto`s van je 1er
|
|
||||
|
||||
Ik heb nog wel een stuk rechter koker liggen met motorsteun van een MK1 GTI,kun je zo inlassen.
|
|
|||
|
|||
aha, das nog ns een goed idee rooney GTI...ik ben namelijk iets gelijkaardigs aan het doen en zou ook wel zo'n koker (chassisbalkje neem ik aan) kunnen gebruiken. Enig idee wat zo'n stuk plaatwerk kost? Ik weet dat het lukt met de originele 1,3l motorsteun om te draaien en een eindje verder terug te lassen, maar ik denk dat het makkelijker en mooier kan met zo'n oversize deel plaatwerk... Thx voor de tip. En btw suc6 Gertjangulf1!
|
|
||||
|
||||
pb mij maar.....
|