#1
|
|||
|
|||
KKK Turbo op G60 1.8 8v
Goeiemogen mensen!!
Ik heb het volgende gekocht: Een G60 1.8 8v. In plaats van de G-lader is nu een KKK turbo geinstalleerd. Ik heb de motor niet horen lopen.. Mijn vraag is nu.. is dit wat? met deze turbo? Zijn dit geen turbo's van diesels? En is het vermogen nu nog te vergelijken met een G-lader? Gr marcel |
#2
|
|||
|
|||
foto doet wonderen. van blok met turbo er op. dan kunne we je denk ik wel vertellen wat voor een turbo het is. en waar van.
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Okey ik zal vant weekend even wat plaatjes schieten!! |
#4
|
||||
|
||||
Wat voor turbo? KKK Is de fabrikant maar dat zegt nog helemaal niks.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#5
|
|||
|
|||
volgens mij maakt kkk geen dieselmotor bestemde turbo's.
ik dacht dat die al1 voor upgrade turbo's leverde. hou ons op de hoogte ook wanneer hij loopt.en hoe hij loopt. succes ermee |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Jawel want die had ik op mijn golf gti zitten (GTD turbo van kkk) |
#7
|
|||
|
|||
kkk maakt meer dan alleen dieselturbo's! zo maken zijn ook bijvoorbeeld de K04-23 (o.a. bestemd voor de audi S3).
Deze ko4-23 zit achterop mijn G60 blok geschroefd. Moet hem nog af laten stellen, maar loopt nu al vrij goed/pittig. |
#8
|
|||
|
|||
Je kan het meestal wel makkelijk zien aan een turbo of deze voor een diesel of benzine is;
Benzine hebben meestal water koeling (vanwege de hogere temperatuur) en een by-pass valve (als deze geïntegreerd zit). Diesel turbine huizen zijn van een staal wat niet zo hitten bestendig is omdat ze minder heet worden dan een benzine (kosten reden) die van een benzine zijn ook vaak van RVS staal soort (dit kan ook bij een diesel zijn dus geeft geen garantie).
__________________
Kever 1959 |
#9
|
||||
|
||||
je hebt het volgende gekocht zeg je...
waarom ga je dat dan niet eerst testen.. nu heb je blijkbaar iets gekocht waar je zelf niet overtuigd van ben,dit lijkt me niet slim,dan had je beter voordat je het ging kopen,je dit afkunnen vragen.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
meestal , niet altijd... denk aan holset
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Daarom het is ter indicatie.
__________________
Kever 1959 |
#12
|
||||
|
||||
ik heb op mijn G60 blok een K03 turbo zitten, en hij geeft op 0,9bar een 202pk en 315nm koppel, dus het vermogen mankeert niet.
ik heb een zwaardere brandstofpomp, aparte benzinedrukregelaar, custom intercooler en K&N kelk maar verder niet veel speciaals. En natuurlijk de goede afstelling bij JD engineering deed wonderen |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Welke injectoren heb je er op zitten? Is is dit op de rollerbank gemeten?
__________________
Kever 1959 |
#14
|
||||
|
||||
ik heb Rode bosch 0280 150 431 injectoren steken, maar met grijze ben je normaal al groot genoeg.
en hij is op de rollenbank bij JD engineering gemapped met dat als resultaat |
#15
|
|||
|
|||
Oké. klinkt goed!
__________________
Kever 1959 |
#16
|
|||
|
|||
Is G60 met turbo niet een beetje zelfmoord? Die blokken hebben meende ik geen pingelsensoren of mapsensors??.
|
#17
|
||||
|
||||
zeker wel
__________________
-------------------------------------------- '79 Mk1-16VT - Rallye-16VT -------------------------------------------- |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Zeker wel op G60 met turbo niet een beetje zelfmoord Of Zeker wel op geen pingelsensoren of mapsensors? |
#19
|
|||
|
|||
G60 blokken hebben standaard een pingelsensor, en de standaard DIGI-1 ECU heeft een mapsensor voor 2.15 bar atmo aan boord(1.15bar overdruk dus)
|