|
||||
|
||||
Quote:
Hey gast, Ik geen VW dat bestaat niet!!! Rij toch momenteel weer in een Passat 1.8T Variant!!! en ben nog steeds aant kijken voor een goede MK1.. die ik er nog bij wil hebben,voor meeting's enz. Cee ya.. |
|
||||
|
||||
Hahahaha oke Kevin..
Gr Ronnie
|
||||
|
||||
Zo vandaag begonnen aan het eruit halen van de motor, alles ging zeer goed en snel los. Alleen het uitlaat spruitstuk hebben we moeten los flexen, dit hield namenlijk de motor tegen bij het eruit takelen.
Hier dan wat foto`s, mijn achter neefje heeft mij geholpen, dus: Benjamin bedankt he. Dit is Andy (hij rijdt HONDA een DelSol met een type R 200PK motor erin) Overal netjes labels aanvast gemaakt. Benjamin: En leeg. Morgen even de koppeling eraf halen, ik moet namenlijk even een dopje lenen aangezien de koppeling met een spciaal boutje vast zit. Dan kan ik de motor op de steun hangen, en beginnen met demonteren. Gr Ronnie
|
|||
|
|||
waarom pak je het frond er niet even voor weg
heb je mega veel ruimte , en die laaste 9 schroefjes doen het hem ook niet meer |
|
||||
|
||||
Klopt had ik ook kunnen doen misschien met het terug erin leggen van de motor.
Gr Ronnie
|
|||
|
|||
Quote:
steld niks voor dat stuk ijzer er even voor weg , en zonder dat ding kan je over al mooi bij sucses kerel |
|
||||
|
||||
Je bent goed bezig Ronnie
Ik zou ook even het front demonteren, dat werkt een stuk makkelijker...
|
||||
|
||||
Ja kan ik altijdt nog even doen, laat het nu even maar denk dat ik het wel doe voor dat ik het blok erin in ga bouwen.
|
||||
|
||||
Quote:
Volgens mij gaat dat zo met een standaard Ringsleutel 9 los??? die past daar op!!! Grtz |
|
||||
|
||||
Quote:
ligt eraan,het is idd twaalfkant 9,maar met sommige ringsleutels krijg je ze toch echt niet los
|
||||
|
||||
Nee met een ringsleutel ging het niet , maar alles is los en de motor hangt nu op.
Kan ik eindelijk beginnen. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
Zo vandaag begonnen aan het demonteren van de motor,
Hier de foto`s , schrik niet ik denk zelf dat het over en uit is, aangezien er twee aardige krassen in mijn laatste cillinderwand zitten. Kan iemand mij vertellen wat die kan zijn geweest?? Bekijk de foto`s en huiver. Ik wou eigenlijk de motor laten boren op 81.5mm maar dat zal nu wel meer moeten worden denk ik als het nog kan worden opgeboort. Ook de cillinderkop is beschadigde het konden wel stukjes zuigerveer zijn geweest die zich in de zuiger en kop hebben vast geslagen. Zie de foto`s maar eens. Gr Ronnie Info graag..
|
||||
|
||||
koppakkingresten? verder zou ik het niet weten succes
|
|
||||
|
||||
Nee koppakking was helemaal inorde geen beschadiging of niets.
Ik weet het ook niet het is best kl*te hoor. zalwel weer een goede mep gaan kosten. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
daar is iets goed mis gegaan inderdaad.. De zuiger is ook een hap(je) uit, je cilinderkop zitten pitjes in én een kras in je cilinderwand.. Kan een stukje zuigerveer zijn, of een stuk bougie (heb ik een keer gehad..).
Als je die kras in de cilinderwand erg goed voelt is deze ws. te diep om nog voor de 81,5 overmaat te gaan. De kop/kleppen zijn te redden, maar de cilinderwand moet je toch laten nameten, misschien heb je daar nog "mazzel" mee. Aan de andere kant; een kaal 1.8 onderblok kost geen drol, je gaat het toch voorzien van nieuwe overmaatse zuigers. Erg zuur is het wel. Heb je zulke goede plannen, kom je dit tegen
|
|||
|
|||
hey kerel dat ziet echt kloten uit zonde maar ja succes der mee ps de kleppe en al zijn die wel heel mis je niet zoon klemmetje wat boven op je klep zit wat je veer vast houd groetjes bolluh
|
|
||||
|
||||
Wat heb je in godsnaam met dit blok gedaan Ronnie
Dat onderblok was echt in hele goede staat toen ik hem heb ingebouwd, er is naderhand dus iets goed mis mee gegaan Maarja een 8v onderblok kost geen drol en je vind ze genoeg. Misschien kun je gelijk kijken voor een 2.0 8v blok uit een mk3
|
||||
|
||||
Zonde Ronnie!
Maar zoals de anderen al zeggen, een ander onderblok kost de wereld niet, dus ik zou daar gewoon even naar op zoek gaan.
|
|||
|
|||
Geloof dat Rebo nog een gratis 1.8 8v blok had liggen..
(moest maandag meen ik weg) Als het er nog is en het moet worden opgehaald, ik meen in de buurt van R'Dam. Kan ik je wel een dienst verlenen Moet er morgen toch heen.
AOW ---> Auto Onvriendelijke Woonwijk Ex, Golf 3 1.8 GT '92, R.I.P Ex, Polo 1.3 Sprinter '88, SOLD Ex,Golf 2 GTI 1.8 8V '89, SOLD Ex Golf 2 1.3 CL '89 , SOLD Ex, Jetta 2 1.6 GL '91, SOLD Golf 2 1.3 CL '91 DAILY..op C2's.. |
|
||||
|
||||
volgens mij is die al weg, heb zijn advertentie vanmorgen gearchiveerd
|