#1
|
|||
|
|||
jelmers golf 3 tdii- dikke turbo upgrade...
hierbij een paar foto's van mijn daily driver.
is een golfje 3 uit eind 97, 110 pk tdi. Heb oa de volgende delen aangepast: lederen vr6 interieur sportstuur alcantara dakhemel zwarte a-b-c stylen nieuw voorraam met zonneband wegens steenslag audio; clarion dvd, 2xpowerbass versterker (2500wrms) dubbele vierkante kicker subs, 6 kanaals jbl versterker, jbl hoedenplankspeakers, 100amp accu, 50mm2 kabels, composet vooraan. supersport schroefset brembo 4 pots remmen, ferodo ds2500 blokken, 305mm schijven raceverstuivers wastegate turbo; draait op 1,6 bar aanzuigbuis, uitlaatspruitstuk en ic buizen zelfbouw rvs freeflow uitlaatsysteem 65mm vanaf turbo vento lenskoplampen ( binnenkant licht gespoten) met dubbele xenon. embleemloze vento grill aangepaste golf motorkap aerotwin wissers originele bumpers voor en achter gecleaned knippers zijkant gecleand achterdeurgrepen verwijdert, voorgrepen slotloos achterklep halfstrakgelast, ruitenwisser verwijdert, lip over achterlichten gelast. 17inch porsche wielen met 25 en 40mm adapters. banden vooraan 185-35 achter 205-40 dagrijlicht ledstrips op grill gemonteerd (nog niet op foto) 2 weg alarm met silent mode compleet overgespoten in c9x ipv de c9y welke die origineel was motorisch ben ik een beetje aan t testen. momenteel nog aardig roetspoor, vooral bij lage turbodruk, voor de rest rijdt ie goed door. binnenkort komt er een langere bak achter omdat ie veel te snel vrij onbelast hoge toeren draait in zn 5. Last edited by JMTuning - BK Customs : 19-09-2009 at 21:21. |
#2
|
|||
|
|||
weet iemand hoeveel een intern standaard afn motor aan druk aan kan?
tevens ben ik van plan om een grotere intercooler erop te bouwen, wat past er knap op een golf 3? las ergens wat over een t5 ic? mijn voorbumper is namelijk gecleaned dus nu doet de intercooler weinig(niks) en zijn die watergekoelde intercoolers ook geschikt? want dan kan ik het inlaattraject enorm verkorten... |
#3
|
||||
|
||||
Hoeveel druk ze standaard aankunnen weet ik niet, heb je een stalen koppakking er tussen zitten??
En wat ook belangerijk is is dat je een EGT meter aansluit, de temperatuur mag niet te hoog worden anders smelten er ook dingen die niet horen te smelten. Mooi project, heb je ook betere foto's waar de gehele wagen op staat?? |
#4
|
|||
|
|||
betere foto's moet ik nog maken,
de motor is een revisieblok, standaard draait de afn op 0,9 bar. |
#5
|
||||
|
||||
Ik heb met 1.4 bar gereden, ook een standaard blok
__________________
Golf III vr6 3.0 ABT Golf 1 1.9 TD 83 |
#6
|
|||
|
|||
motorisch ben ik eea aan t wijzigen:
omdat ik woensdag mijn afn uitlaatspruitstuk aan frank had verkocht, en donderdag besloot een dikke vnt turbo op me tdi te zetten, had ik geen passend spruitstuk meer. de garrett vnt komt nu dus op een td spruitstuk dus dan maar even een paar uurtjes knutselen: heb een pasplaat van 10mm dik rvs gemaakt, gat erin geboord en tapeinden erin vastgelast met mijn tig apparaat. morgen kijken of ie netjes op t blok past. dan een nieuwe downpipe lassen. tevens moet ik nog een dikke fmic monteren, door t cleanen van de bumper krijgt de originele intercooler geen lucht meer. |
#7
|
||||
|
||||
dik voor elkaar dus weer..
mijne is ook pasklaar, moest de egr flens even afslijpen voor mijn sdi inlaatspruitstuk. waar heb je die nieuwe turbo gekocht jelmer? en welke heb je ? vnt 17 ( gt1749v) ik heb de gt1749v s2 daar kun je op een 1.9 even ruim 200 pk mee halen,mits grotere plunjer en verstuivers.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! Last edited by vwmk2driver : 20-09-2009 at 21:40. |
#8
|
|||
|
|||
ik heb die van een 130pk.
nieuw gekocht bij van vught. hij vertelde me dat je met een afn max naar 180 pk kan, anders moet je ook internals aanpassen en daar had ik geen zin in omdat t toch een daily is. dus ik ga straks op 1,5 bar rijden met een koppel van 400+nm. |
#9
|
|||
|
|||
nog wat recente foto's van nadat ik me kenteken weer terug had van het rdw
[IMG=http://img200.imageshack.us/img200/6609/sdc17118.jpg][/IMG][IMG=http://img200.imageshack.us/img200/sdc17118.jpg/1/w1200.png][/IMG] Last edited by JMTuning - BK Customs : 05-11-2009 at 09:16. |