#1
|
||||
|
||||
Bobine overleden 2x . . .
Mijn oude vertroude golfje uitgeleend aan een goede vriend, geen enkel probleem. Kom zijn bus terug brengen, start mijn golf opeens niet meer.
Geen vonk, ANWB er bij conclusie; bobine dood Deze vervangen (mag ik even afrekenen) probleem verholpen ! ! auto loopt weer, ik naar huis Word ik vanmiddag door mijn vriendin gebeld, auto stil gevallen en start niet meer. Zelfde verhaal als de avond daarvoor, ANWB er bij conclusie; bobine dood. Aardige meneer heeft de bobine zonder afrekenen vervangen en met klem verzocht om bij een garage de bedrading na te laten kijken. Volgens hem zijn de bougie en bobine kabels oud en door de warmte zou dit storing e.d. kunnen veroorzaken. Wat is hier van waar, een bobine kan natuurlijk kapot gaan, maar zo snel achter elkaar? Wat zou het kunnen zijn, de zoekfunktie leverde nog niet genoeg op. Golf II 1.8i motorcode: ABS (uit vento) Alvast bedankt voor het doorlezen van het verhaal, ik ga morgen even met de garage praten maar vertrouw meestal meer op het forum.
__________________
R.I.P. - Skoda Rapid 130 5 speed '87 Still driving in the Gambia - VW t3 1.7d '89 - New Hope - VW Golf II 1.8 '91 |
#2
|
||||
|
||||
het is wel zodat een oude (versleten) bougiekabel meer weerstand geeft.
in mijn theorie zou de stroom niet voldoende afgevoerd kunnen worden, wat een doorgefikte? bobine tot gevolg geeft. maarja, hoeveel auto's rijden er rond met gare kabels waarvande bobine gewoon nog werkt..
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#3
|
||||
|
||||
Kabels, rotor en verdeelkap vervangen.
Klein stukje wezen rijden, pakweg 10 minuten, bobine was daarna erg heet . . . maar goed ik heb daarvoor nooit aan de bobine gevoeld dus hoe heet mag die worden?
__________________
R.I.P. - Skoda Rapid 130 5 speed '87 Still driving in the Gambia - VW t3 1.7d '89 - New Hope - VW Golf II 1.8 '91 |
#4
|
||||
|
||||
Even langs de garage geweest, daar hadden ze ook geen zinnig antwoord, ja een bobine word warm maar hoe warm wist hij ook niet. Het advies gehad om gewoon lekker te gaan rijden . . . dat hoop ik zeker te doen. Hopelijk zonder verdere problemen.
__________________
R.I.P. - Skoda Rapid 130 5 speed '87 Still driving in the Gambia - VW t3 1.7d '89 - New Hope - VW Golf II 1.8 '91 |
#5
|
||||
|
||||
Heb het zelf ook pas geleden gehad, bobine dood door slechte rotor. Bobine kan heel warm worden moet geen probleem zijn zeker als hij nieuw is.
|
#6
|
||||
|
||||
Wederom 2 maal bobine overleden, uiteindelijk verdeler vervangen en bobine (nr 4) en alles lijkt te werken . . . Blijkbaar was de hall sensor de boosdoener . . .
__________________
R.I.P. - Skoda Rapid 130 5 speed '87 Still driving in the Gambia - VW t3 1.7d '89 - New Hope - VW Golf II 1.8 '91 |