#1
|
|||
|
|||
golf4 gti cilinderkop op golf3 gti 2.0 8v
een golf 4 gti cilinderkop op een golf 3 gti 2.0 8v .past dit en wat moet er aangepast worden.had hier al iets gelezen maar kan t niet meer terugvinden.
ik wil t maximale uit dit motorblok zonder turbo of compressor. alle tips en raad sta ik voor open! blok ligt in jetta mk1 800kg alvast bedankt voor de tips. |
#2
|
|||
|
|||
Het kan, maar je moet er wel flink wat voor doen, aangezien de 5e klep tegen je zuiger komt, dus andere zuigers of je huidige zuigers laten bewerken...
En lees dit ff: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1674618 |
#3
|
|||
|
|||
pfff dat is wel ff wat aanpassingen. andere tips?
weet iemand wat er gedaan wordt met motorblok kwa veranderingen voor een hillclimb auto? klinkt ziekelijk en acelereerd als een jecco http://www.youtube.com/watch?v=s8AG0cCbZaY http://www.youtube.com/watch?v=bSZMqQqBDIc zoiets als dit |
#4
|
|||
|
|||
Allen bij de filmpjes klinken of ze een (turbo)/compressor op hebben zitten!
|
#5
|
|||
|
|||
Dit soort auto's zijn voorzien van hoogtoerige motoren(9500-10.000tpm) met itb's... geen turbo of compressor oid..
|
#6
|
|||
|
|||
met itb's? wat is itb's??
trouwens cilinderkop van golf 4 gti heeft toch 4kleppen per cil? |
#7
|
|||
|
|||
itb: Individual Throttle Bodies, oftewel, 1 gasklep per cilinder, waardoor je een veel betere cilindervulling krijgt, met als resultaat meer vermogen...
De motor uit een mk4 GTI is een 1.8 20v turbo motor, dus 5 kleppen per cilinder... |
#8
|
|||
|
|||
jaja ben erachter me collega is zo goed geweest om t ff uit te zoeken.
ik moet een cil kop van een new beetle hebben die past en heeft grotere kleppen. hihihi dus nu op zoek naar een cilkop. me jetta is berugt aan t worden een skyline r32 wil niet sporten hahahahaha jetta powerrrrr |
#9
|
|||
|
|||
Neem aan dat je dan de cilinderkop van de 2.0 8v van de Beetle bedoeld??
En die Skyline zal waarschijnlijk zn motor wel aan het inrijden zijn oid... |
#10
|
|||
|
|||
ja idd ik bedoel een cil kop van 2.0 8v van de beetle.
inrijden was ie niet. wou gewoon niet op ze bek gaan denk. maarja niet belangrijk verders. belangrijk is om t max vermogen uit dit blok te persen. |
#11
|
||||
|
||||
Je bedoelt een cross-flow cylinderkop. Volgens mij is die wel op meerdere modellen dan alleen de New Beetle geleverd.
|
#12
|
|||
|
|||
het gaat erom dat ik grotere kleppen wil. nou had ik gehoord dat de new beetle grotere kleppen heeft.diameter. en dat de cil kop er zo op past zonder aanpassingen blok of kop
|
#13
|
||||
|
||||
Kleppen zijn gewoon even groot...........
Ik kan je zo'n kop wel leveren, bewerkt en incl. grotere high flow kleppen en en leuke sportnokkenas.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#14
|
|||
|
|||
oh okay bedankt voor de info.
en wat moet zo'n kopje kosten? ik ben benieuwd. heb nu net een noskit ingebouwd een natte instalatie. ben nog aan t uitproberen kwa afsrtelleng nos/benz. heb ook een org vw motorsport shortshift besteld. dus die komt er ook nog in. laat maar ff weten wat je vraagd voor n cilkop |
#15
|
|||
|
|||
nos doet het!!!!
wat een boost!!!! superdik had ik eerder moeten doen hahahahaha vw 4 life |
#16
|
|||
|
|||
pas je op dat je niet te lang aanhet boosten bent met je nos want anders kan je je zuigertjes in een mora verpakking doen en in het schap leggen je hoeft ze dan alleen nog maar aftebakken want verbrand zijn ze al
|
#17
|
|||
|
|||
ik hoef me niet zo druk te maken .
heb natte instalatie en is goed afgesteld. bij droge instalatie is het oppassen . bij nat niet zo als het goed is afgesteld. heb ook meerdere meters om de boel in de gaten te houden. |
#18
|
||||
|
||||
wat voor verdere tuning is er al gebeurd aan de motor
vind nos eigenlijk meer iets voor als er voor de rest niks meer te winnen valt |
#19
|
|||
|
|||
dit blok verders niks al1 uitlaatsysteem is race.
ben bezig met ander blok om te bouwen deze is tijdelijk. ander met lichter vliegwiel nokkenas uitlaat inlaat itb erop en onafhankelijk motormanegement.misschien nog n compressor erop van raptor v. blok wat erin licht nu is niks spannends maar knalt wel in die lichte jetta en de nos is geweldig je krijgt nergens zoveel pk's voor zo weinig geld. gebruik het ook niet veel al1 tegen de grote jongens. nieuwe m3(400pk) skyline dat soort spul. |
#20
|
|||
|
|||
haha beetje jammer van de grootspraak,
de jongens met de m3/skyline enzo zullen wel niet volgas gaan voor de medelijden. als je een snelle motor zelf wil bouwen zou ik mezelf eerst een beetje gaan inlezen over de mogelijkheden. Tja lachgas is wel grappig maar die paar pk's die het bij jou motortje toevoegt is niet spectaculiar. Het feit dat je max wou gaan met een Atmo motor en dan niet weet wat een ITB is zegt genoeg over het feit dat je er bar weinig verstand van hebt, en zo'n motor dus ook aardig snel zal slopen |