|
||||
|
||||
Allycat
Last edited by Der Ghopmeister : 18-08-2009 at 22:58. |
|
||||
|
||||
Vond dit al wel bewijs genoeg:
Maareh... Je schrijft ET10, maar op de velg staat INSET (negatieve ET?) van 70? En is je vraagprijs nou € 650? Staat er niet echt duidelijk...
|
||||
|
||||
Last edited by Der Ghopmeister : 18-08-2009 at 23:00. |
|
||||
|
||||
deze kun je niet met gewone wielbouten monteren toch? heb je hier niet de vlakke bouten ('flachbundbolzen') voor nodig?
het lukt mij ook niet helemaal om jouw meetsysteem van et-waarde te begrijpen. Meet je nou de afstand van de voorkant van het hart tot de buitenkant van het velgbed??
|
||||
|
||||
Quote:
Die begreep ik ook niet helemaal.... Afstand van het montagevlak van het hart tot het middelpunt van de velg bepaalt de ET. Dus waarschijnlijk dat je met juist meten toch op de originele ET-waarde aankomt.
|
||||
|
||||
1. 5,5j x 2,54 (inch -> cm) = 140 mm (= totale breedte van de velg)
2. 140 mm /2 = 70 mm 2. meet de afstand van het montagevlak tot de binnenrand van de velg (rekenvoorbeeld 95 mm) 3. 95 - 70 = 25 (=et waarde!)
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933 Last edited by Zweiter : 18-08-2009 at 14:04. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
ik zie gewoon conische stalen bussen in de velg zitten, dan kan je de velg met conische wielbouten (120graden tophoek) monteren.
|
||||
|
||||
Last edited by Der Ghopmeister : 18-08-2009 at 22:59. |
|
||||
|
||||
De velgbreedte, in het eerder ter hand genomen rekenvoorbeeld was dit 5,5".
Die 5,5" staat voor de breedte van de velg, dat klopt, maar dan wel tussen de opstaande randen (daar waar de band tegen aan klemt. Dus als je vervolgens je velg op een vlakke ondergrond legt en dan de afstand, achterzijde velg - montage vlak, op meet. En die gemeten afstand van die 5,5"/2 afhaalt heb je dus niet de ET waarde. Maar een waarde die hoger ligt als de werkelijke ET waarde. Ik weet niet hoe je de ET-waarde hebt gemeten, vandaar dat ik dacht, laat ik het maar even opschrijven. Zo heb ik bijvoorbeeld 2 sets 7,5" brede velgen liggen. Maar als ik de daadwerkelijke breedte op meet (dus van achter- tot voorkant) blijkt de ene velg bijna 10mm breder te zijn... |
|
||||
|
||||
Last edited by Der Ghopmeister : 18-08-2009 at 22:59. |
|
||||
|
||||
De bezem d'r door als mensen je nuttige info geven?
Graag gedaan hè... Enne... ik geef je 50 euro voor de velgen, speel je quite.
|
||||
|
||||
Die nuttige info mag blijven staan Maar de verdere onzin mag weg dat lijkt me logisch
en voor 50,- schijt ik ze liever in de kliko |
|
||||
|
||||
Quote:
Laat me effe weten waar en wanneer je de kliko buitenzet, en ik maak je die 5 tientjes over. En voor die 550 euro die je winst maakt op de set mag je op z'n minst even de moeite doen de juiste info bij de advertentie te zetten. Als je van alle kanten geholpen wordt de ET waarde te bepalen, en jij alleen nog maar het verschil hoeft te bepalen tussen een gegeven waarde en een te meten waarde, lijkt me dat een kleine moeite gezien de winst die je er op zou willen maken. Just my two cents...
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Quote:
En volgend jaar mogen de zijwieltjes d'r af, en kun je op een ECHTE wc poepen.
|
||||
|
||||
Beter dat jij het zegt dan iemand met het volle verstand
|
|
|||
|
|||
Quote:
Grapjas.... |
|
||||
|
||||
jah simpel genoeg dan verkoop ik ze hier wel niet hoor Vond dit altijd een stuk leukerder forum als vwforum maar begint hier al net zo te worden helaas.....
|
|
||||
|
||||
Verkoop ze niet houd ze wel |