#1
|
||||
|
||||
homokineet los maken (hele as met torx boutjes)
Hallo, ik ben nu mijn linker aandrijfas aan het vervangen, maar ik krijg hem er niet tussenuit. Ik heb een golf 2 uit 88. alle 6 de torx-boutjes zijn los, maar wat dan?
alvast bedankt. (hoe sneller, hoe beter....kan ik weer verder!) san.. |
#2
|
||||
|
||||
Die grote moer in het midden van je wiel moet ook los hoor!!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
||||
|
||||
ja, dat was ik vergeten te zeggen. die is ook los. alles is los, maar nu krijg ik hem er niet tussenuit. moet de remschijf los ofzo? welke kant van de as moet eerst los?
bedankt |
#4
|
||||
|
||||
Fuseekogel los halen, dan kan je hele fuseestuk naar buiten klappen en kan je de as eruit trekken. Nadeel is alleen dat je dan de auto naderhand weer moet laten uitlijnen.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#5
|
||||
|
||||
Bedankt Allart-Ghetta! dat had ik net nodig. Tis gelukt. fusee los gehaald (drie boutjes onder draagarm). nieuwe aandrijfas gemonteerd, morgen alles goed aandraaien en dan binnenkort even uit laten lijnen. maar dat was toch al heeel lang niet meer gebeurd. moest trouwens wel speciaal dat torx sleuteltje halen (15 eutjes), maar ja zonder dat gaat het zo lastig...
Maar de groeten VW freaeaeaeaks. San, VW kenner is spé. |
#6
|
||||
|
||||
Ik wil niet vervelend doen maar het zijn dus GEEN torx boutjes (of je hebt er andere ingezet) maar origineel horen er 12 kantige boutjes in te zitten, Maat 8.
Tip, doe meteen even 2 nieuwe aandrijfas hoezen erop, daar zitten de boutjes standaard bij. BELANGRIJK !! Vergeet AUB NIET !! die plaatjes die onder de boutjes zitten. Deze zorgen ervoor dat de boutjes op hun plek blijven. Als je ze weg laat lopen de boutjes er geheid uit. Suc6
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#7
|
|||
|
|||
Als je de kogel eruit haalt in plaats van die drie boutjes dan hoef je hem naderhand niet telaten uitlijnen even bout m10 eruit even met een bandenijzer of iets dergelijks het sleuf gat iets verder uitelkaar drukken en je hebt de kogel er zo uit
|
#8
|
|||
|
|||
Quote:
correctomoendo!! maar soms zit deze wel erg vast en kan je beter opteren om de bout op einde van driehoek te lossen. Dat gaat ook .
__________________
NOT fast NOT furious |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Hoe heet het dan, en wat is torx dan precies. Bij die zaak waar ik dat sleuteltje haalde zeiden ze ook maat 8, wat zegt dat? M8? En ik ben de plaatjes niet vergeten hoor, ook de dikke ring niet onder de grote (maat 30) bout. |
#10
|
||||
|
||||
vette troep
De vorige hoes was helemaal door (en te lang mee doorgereden), daarom heb ik de hele as vervangen. Maar nu zit alles (lees:ALLES) onder dat vet wat normaal binnen die hoes blijft. Is daar nog een handig spulletje voor of wordt dat gewoon schrapen en vegen... :frown:
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Zo te horen ben je OF heeeel erg handig OF je sleutelt juist niet zo vaak. Fuseekogel loshalen is meestal een enorm kloteklusje. Ik haal zelf daarom altijd de 3 M8 boutjes los, zeker omdat ik de auto ook laat uitlijnen met de fuseekogels in de buitenste stand van de glijverstelling. Kan ik het weer monteren zonder uitlijnen.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#12
|
||||
|
||||
De methode van Erwin 16v werkt inderdaad
Ik doe het ook altijd zo, bout van tevoren goed inzeiken met kruipolie en als je pech hebt moet je hem eruit rammen met een flinke hamer. Maar het scheelt wel uitlijnen, naderhand bout vervangen en alles werkt zoals het hoort.
__________________
|
#13
|
||||
|
||||
Torx is een zeskantige ster en twaalfkant spreekt voor zich, is zeg maar een torx maar dan 12 voudig. Hoe dat precies zit met de maat weet ik niet, maar ik heb zelf ook zo'n 12kantige stift gekocht daardoor wist ik dat het maat 8 is. En als ik me niet vergis is de maat van de bout van de startmotor 10, in elk geval ook een 12 kant
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |