|
|||
|
|||
Zelf kleppen stellen
Ik heb een Golf 3 CL uit 1993 met AAM motor en nu zou ik graag de kleppen rubbers gaan vervangen en ook gelijk de kleppen stellen. Nu heb ik er wel vertrouwen in dat het vervangen van die rubbers goed gaat maar over het stellen van die kleppen kan ik nog niet zoveel informatie vinden.
Is er iemand die mij kan vertellen wat de slag volgorde is en welke speling ik moet instellen? |
|
||||
|
||||
De AAM heeft hydraulische klepstoters, hierbij is stellen niet nodig.
|
|||
|
|||
Quote:
OK bedankt, dat maakt het al iets makkelijker. Maar dan ben ik wel benieuwd waarom deze relatief veel lawaai maken bij een koude motor. Maar hopelijk is dat opgelost bij het vervangen van de rubbers. |
|
|||
|
|||
kan dat je klepstoters gaar aan het worden zijn. Mocht je je kleprubbers vervangen kun je deze misschien direct mee vervangen.
|
|
|||
|
|||
de klepsteelrubbers hebben niks met rammelen of wat dan ook te make!! als de rubbers slecht zijn gaat de moter olieverbruiken
|
|
||||
|
||||
De "duurdere" olie van bijvoorbeeld Castrol kan dit geluid mogelijk oplossen...
|
|||
|
|||
Quote:
Dat is de reden dat ik die rubbers ga vervangen Hij zuipt op het moment. |
|
||||
|
||||
Quote:
je kan ook "duurdere" vervangen door het woordje "betere"
|
||||
|
||||
Nu we het toch over kleppen hebben, hoe stel je de kleppen van een JB 1.5 in een Mk1 ?
Is dat met vulplaatjes of met een stelschroef ? En als het met vulplaatjes is, kan ik dat zelf, of beter van niet ? |
|
|||
|
|||
Quote:
Je moet er speciaal gereedschap voor hebben VW 546 hefboom en 10-208 tang En een berg stelplaatjes Klepspeling 0,25 inlaat 0,45 uitlaat Warm |
|
||||
|
||||
Bedankt, beter uitbesteden dus
|