#1
|
||||
|
||||
auto met 'special effects'
Gister stapte ik in de auto en stopte de sleutel in contact (logisch)
Maar toen ik auto op contact zette kwam er een klein rookwolkje tussen de afdekkap (bij de alarmlichten) en het stuur vandaan. Was heel kort maar rook een beetje smeulend dus dacht gelijk aan sluiting ergens. Nu heb ik gelijk de kap eraf gehaald en gekeken maar kon niets vinden. Er lagen geen draden bloot, geen smeulende relais etc. Alles werkt ook nog gewoon. En na die keer heeft ie het ook niet meer gedaan. Iemand enig idee waar dit rookwolkje zou kunnen ontstaan? Thanx alvast voor het meedenken!!
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 |
#2
|
||||
|
||||
Ik heb het ook gehad bij mijn vento. Dat komt tussen de contacten vandaan van je knipperlichthendel of je ruitenwisserhendel, Ik heb het gehad toen ik de auto net 2 week had, ergens op vakantie midden in het veld, schrok me dood, dacht van daar gaat mijn auto
Gaat een van de beide een beetje zwaar of juist te licht? Dan kun je vaak wel merken welke van de beiden het is. Ik zou ze beide vervangen dan is hij direct helemaal weer fris.
__________________
Golf III vr6 3.0 ABT Golf 1 1.9 TD 83 |
#3
|
|||
|
|||
Vriend van mij had dat ook.
We hadden een auto opgehaald en onderweg ineens een klein wolkje. De verkoper zei dat ie met een doekje het dash had schoon gemaakt en dat het dus water was... Alles werkt verder tot op de dag van vandaag dus het zal wel
__________________
******* **** |
#4
|
||||
|
||||
ik heb dat met mijn golf 2 gtd ook 1x gehad, inderdaad gelijk alles nagekeken, maar kon niks vinden.
ook nooit problemen mee gehad, alles werkte nog gewoon, en is ook allemaal blijven werken
__________________
Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
zelfde gehad maar ff vervangen dus toch aan het ombouwen naar mfa
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#6
|
|||
|
|||
Dit kan ook zijn van de sleepring van je toeter. Daar verzameld zich altijd een hoop stof en dit wil dan nog wel een roken als de sleepring kontakt maakt
|
#7
|
||||
|
||||
l;p[t
kan je toeterring zijn(lol,wat een woord:P) maat van mij had het met zijn 6n2. begon te roken en werd steeds erger. hele knipperlichthendel gebeuren laten vervangen bij de dealer . hij was maar een paar tientjes kwijt...(ex hendel gebeuren)
__________________
Vw Golf Mk5 Gti Bwa Stage 3
|
#8
|
||||
|
||||
Geloof ook dat het bij de toeterring (idd wat een woord!!) vandaan komt. Maar in principe moet ik dat toch schoon kunnen maken en dan moet het zonder de 'effects' weer functioneren?
Maar zo'n hendelsetje is bij de dealer zeker onbetaalbaar? Anders wil ik gelijk alles vervangen en ben dan zekers van het hele gezeur af.... Hoe krijg je een airbagstuur gedemonteerd eigenlijk? Durf dat eigenlijk nog niet echt aan...straks is het POEF!! airbag in m'n kneiter....
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 |
#9
|
||||
|
||||
nou volgens mij kosten die hendels vaak niet het meeste.
Een airbag stuur kun je zelf heel makkelijk demonteren. Je gooit voor de zekerheid beide accu klemmen eraf. Zeker de - want daar werkt de airbag op. Dan draai je de 2 schroeven achter in je stuur los (inbus) kun je zo de airbag voorzichtig uit het stuur halen en de stekker eruit trekken. vervolgens de kappen achter je stuur (rond het contactslot) verwijderen en dan links onderaan je stuur zie je een strip hangen van je sleepring. Die stekker even los en dan je stuur losdraaien en eraf trekken. dan kun je zo met 3 bouten de hendels losdraaien en vervangen. Let wel op dat de sleepring niet in het rond gedraaid wordt. Want als je die een keer in het rond doet dan kan hij knappen als je de stuur weer gemonteerd hebt. Dus gewoon stuur eraf halen en naast je neer leggen en later er weer op dan is er niets aan de hand Het klinkt misschien spannend maar is echt iets wat je makkelijk zelf kan doen. LET OP ! Sluit niet de accuklemmen weer aan en de auto op contact als de airbag niet is aangesloten tenzij je vagcom hebt. Als je dat wel doet krijg je namelijk een foutmelding die niet weer weg gaat tenzij hij is verwijderd en ja dan moet je anders naar de dealer en dat is zonde van het geld.
__________________
Golf III vr6 3.0 ABT Golf 1 1.9 TD 83 Last edited by gti-pirelli : 05-07-2009 at 10:36. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
heel snel ff offtopic: hoe dat zwart gedrukte op te lossen als je het WEL hebt gedaan? mag eventueel via pb zodat topic zelf "schoon" blijft.
__________________
Vw Golf Mk5 Gti Bwa Stage 3
|
#11
|
||||
|
||||
Naar de dealer om de foutcode die is ontstaan, te verwijderen!
|
#12
|
|||
|
|||
Of naar iemand die een vagcom heeft die de foutcodes late vewyderen!
|
#13
|
||||
|
||||
ik heb ook precies het zelfde gehad. Toen ik mijn vento net had en toen werkte een maand mijn intervalstand van me ruitenwissers niet:P nu weet ik ondertussen waar het aan ligt
__________________
'92 Vento MK3 1.8 [ - )====vw====( - ] |
#14
|
||||
|
||||
@ Nef,
Heb ik ook gehad... (i.v.m. kachelradiateur vervangen)... Met vagcom kon ik pas de melding verwijderen, en was alles weer normaal |
#15
|
|||
|
|||
airbag werkt via de min ???
Als je of de min of de plus los haal heb je geen stroom kring meer Ik heb recent een stuurhendel vervangen ivm een cruise inbouw accu polen los gehaald en daarna de polen van de auto zelf door verbonden met een proeflampje ivm het leeg laten lopen van diverse condensatoren in het systeem En ook het contact even aan gedaan Airbag gedemonteerd hendel vervangen Airbag weer gemonteerd Alles aangesloten Contact aangezet En daarna de polen gemonteerd Geen airbag storingen ook niet in vagcom herkent Dit is ook de methode die aangegeven werd bij het inbouwen van de cruise control In combinatie met airbag
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping Audi A4 B6 avant 1.8 20vt |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Je kan het geloven of niet maar kheb exact hetzelfde aan de hand gehad... En ook het kapje weggehaald en ook niets te zien...raar, kweet nog altijd niet wat het geweest is
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |