|
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
||||
|
||||
het ene probleem is verholpen en het nieuwe probleem heeft zich alweer gemeld
nou daar gaan we weer gisteren heb ik dus mijn waterpomp en distributieriem vervangen (gaat om 1.3 NZ blok) alles perfect, nieuw koelvloeistof erin, nog een keer merk tekens checken en de spanning van de riem, prima gestart en lopen no probleem, rondje gereden etc alles perfect.
vanmorgen ontsteking op tijd laten zetten (stond IETS te vroeg) bij de garage, en stationair af laten stellen. maar toen kwam het................. sinds dien komt er een raar geluid uit mijn gaskleppenhuis/inlaat, tenminste daar is het geluid het sterkst. ik heb eerst mijn waterpomp nog gechecked en de spanning van de riem maar was nog prima, en zonder de distributiekappen word het geluid niet harder ofzo. het komt zegmaar van ergens bij het gaskleppenhuis (die plek ongeveer van het blok) hiervoor nooit gehoord totdat dit aan het blok is vervangen en afgesteld. het is een soort piepen/kraken/schuren. (ja naarmate ik verder kom met mijn tekst vraag ik me steeds meer af of jullie wel kunnen helpen, want leg maar eens een geluid uit met tekst ) het geluid LIJKT van een draaiend deel af te komen (zo'n geluid is het) maar waterpomp en riem lijkt me niet eigenlijk na onderzoek. oja het geluid is er ALLEEN tijdens stationair draaien, geef je maar IETS gas dan is het weg, laat je hem weer stationair draaien dan is het er weer. en hij doet het ook ALLEEN als hij warm is, bij koude start ofzo (als ie dus hoger in toeren is) dan is het geluid weg. iemand tips of waar ik naar moet kijken hoop dat jullie er iets van snappen, ik niet meer, net alles vervangen en nu dit weer.
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#2
|
||||
|
||||
heb je de spanrol ook vervangen?
|
#3
|
||||
|
||||
bij een NZ blok word de distributieriem gespannen door de waterpomp (die is verstelbaar)
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#4
|
||||
|
||||
De waterpomp is de spanrol bij een 1300, en die heeft hij vervangen.
edit: Jij was eerder
__________________
WWW.MIVW.NL |
#5
|
||||
|
||||
ik zal morgen als ik ff tijd heb mijn gasklephuis eens demonteren en schoonmaken, misschien helpt dit, lijkt me sterk omdat het nu zo plotseling is gekomen na de reperaties. maarja je weet nooit.
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#6
|
||||
|
||||
zou het iets te maken kunnen hebben met dit:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=9104 ???
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#7
|
||||
|
||||
waterpomp lijkt me..
had hetzelfde na het vervangen van de d-riem, de waterpompomp was iets opgespannen zeg maar om de oude d-riem mooi op spanning te brengen, de nieuwe d-riem was natuurlijk nog iets minder uitgerekt en dus stond ie te strak, de lagers van de waterpomp worden dan erger belast, tadaa: een soort fluitgeluid...
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#8
|
||||
|
||||
Je zegt dat de stationair opnieuw afgesteld is. Waarschijnlijk is je stationairschroef wat verder open gedraaid (dit is bij een injectie heel ruw gezegd eigenlijk een soort valse lucht schroef). Dit ´gat´kan een ruisend geluid maken. Ik zeg dat dat het gewoon is...
__________________
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
stationair is iets terug gedraaid, omdat hij te hoog in toeren liep nadat de ontsteking op tijd is gezet.
daarna is de stationair schroef nog verder dicht gedraaid en ook weer open (met tussenposes) maar heeft niks geholpen om het geluid weg te krijgen. ik zal morgen eens kijken of het de waterpomp is, ik heb wel de d-riem zover opgespannen dat de riem tussen duim en wijsvinger genomen in de breedte, nog net een kwart gedraaid kan worden met moeite. Dit is toch de manier of mag hij wel iets soepeler gedraaid kunnen worden dan met kracht.???
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#10
|
||||
|
||||
Ik denk dat je de distubutieriem net even te strak gemonteerd hebt. Wanneer de riem te strak staat krijgen je lagers bij stationair toerental net niet genoeg smering. Hier komt het geluid waarschijndelijk vandaan. Dus de riem eem heel klein beetje losser en het is waarschijndelijk weg.
groeten peter |
#11
|
|||
|
|||
die riem moet toch een voorgeschreven speling hebben als de motor uitstaat? hoeveel is dat ook alweer?
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
ja zal misschien net even dat beetje schelen, ik zal hem eens iets losser gaan zetten, en kijken of dat het probleem verhelpt. moet haast wel want het is hierna pas gekomen, dus zou opzich wel logisch zijn.
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#13
|
||||
|
||||
Klinkt mij ook als waterpomp, zoals meerderen al gemeld..
Krijgt een beetje een schroep schroep schroep geluid: piepen, janken, zagen.. Staat ie net ff pietsie te strak. Je hoort t ook alleen bij stationair...
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#14
|
||||
|
||||
nou net dus de waterpomp wat verdraaid, maar geen verschil, de riem staat nu iets minder strak (losser durf ik hem eigenlijk niet te zetten) maar het geluid is er nog.
het is dan wel dan niet (was voordat ik de waterpomp stelde ook al) dus het geluid is er met tussenposes, 4 sec. geluid, dan 2 sec niks, dan weer wat langer aan 1 stuk geen geluid en dan weer wat langer wel, het is dus geen constant geluid. maar het stellen heeft dus niks geholpen, en losser durf ik hem eigenlijk niet te zetten, weet ook niet HOE los nog verantwoordelijk is om mee te rijden. misschien slijt het geluid wel weg naarmate ik langer met het nieuwe spul rij
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#15
|
|||
|
|||
He ik heb ook de waterpomp en riemen laten vervangen, nu na een tijdje rijden kwam er een ratelend geluid onder de kap vandaan, en is me alles weer kapot gegaan en is de auto zonet weer in de garage gezet, met lekkende waterpomp. En zonder koelvloeistof, deze is onderweg eruit gedrukt dus ook maar even laten controleren of de zuigers niet scheef zijn getrokken door de hitte. 00:03 20-07-2009
Als de waterpomp vervangen wordt moet je ook je sensors/thermostaat laten vervangen, anders zal het niet goed lopen. (soms wel) Het krakend geluid kunnen wel je snaren zijn hoor. kijk eens of er haarscheurtjes inzitten, dit kan een krakend en suisend geluid maken, net of er ergens lucht uitkomt of ingaat. Mijn ford was dus net gemaakt en is dus nu ook weer kapot. Ik ga morgen terug om het hele zooitje te laten maken, al zal dit 2 dagen gaan duren. ik vind het niet normaal dat ze bij een garage zo een problemen niet ontdekken, en dat me auto nu weer kapot is daar zal de garage voor moeiten opdraaien want ik heb alleen een beetje getourd met mijn Ford Escort V cabriolet 1.8 16V XR3i In ieder geval success en zou wel willen weten wat jou probleem nu uiteindelijk was. Groetjes, en success |
#16
|
|||
|
|||
Bij mijn NZ piept de waterpomp ook wat onder de +-900rpm (op de toerenteller daarom dus ongeveer). Dat doet hij al sinds ik hem heb en ik heb hem bijna 2,5 jaar Bijna 70.000km verder piept die nog steeds en er is niks stuk gegaan of wat dan ook.
Als je waterpomp dus zou piepen kan het geen kwaad (tenminste bij mij niet) ! Aan de ervaringen met mijn motortje kunnen geen rechten worden ontleend, iedere motor is toch net iets anders Last edited by Renegade : 20-07-2009 at 03:16. |
#17
|
||||
|
||||
hallo ..
als je nu eens je v riem er af trekt ,, blijft dan het geluid ook nog ,,, vrgr gooigolf .. |
#18
|
||||
|
||||
denk dat ie weinig geluid maakt zonder distributie riem gooigolf, hahaha
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#19
|
||||
|
||||
V riem joost
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#20
|
|||
|
|||
is je waterpomp echt precies t zelfde, meen dan de groote van de schoepjes en de afstand dat deze van de pomp afstaat, niet dat deze dalijk tege je blok aankomt he, maar dat verklaart niks met afstelle, zit je ontsteking goed vast? als die n beetje los zit of scheef of of of, wie weet he kan t´zijn dat je rotor ergens tegenaan schuurt
|