#1
|
|||
|
|||
tandriem pf vervangen
hallo allemaal,
ben bezig met de tandriem van mijn pf motor te vervangen maar had even een vraagje hoe ik kan controleren of mijn ontstekingstandwiel goed staat. krukas staat op tijd ( kerfje in het vliegwiel staat gelijk met het pijltje van de bak ) nokken as ook op tijd ( het puntje in de achterkant van het nokkenastandwiel staat gelijk met de rand van de cilinderkop ) zuiger staat in bdp en rotor staat bij ontsteken van eerste cilinder. alleen het merkteken op het ontstekings tandwiel kan ik nergens aan koppelen, zie wel een klein kerfje staan in het huis van de verdeler, maar wat moet ik daar verder mee? hoop dat jullie het begrijpen mvg marco |
#2
|
||||
|
||||
dat kerfje op je verdeler in om je ontsteking af te stellen.
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#3
|
|||
|
|||
ok dus als ik het goed begrijp, moet dus het midden van je rotor gelijk staan met dat kerfje?
heb helaas geen werkplaats handboek hier, staat in bestelling.... |
#4
|
|||
|
|||
ok als ik dus de krukas en nokkenas op tijd heb staan staat zo mijn ontsteking
heb de oude riem er nog op zitten en nog niets los gedraaid |
#5
|
|||
|
|||
gewoon streepjes zette m n lakstift werkt t beste,
|
#6
|
|||
|
|||
dat begrijp ik, heb al vaken een tandriem vervangen
maar wil even zeker weten of de ontsteking zo goed staat, zou natuurlijk kunnen zijn dat hij al niet goed stond |
#7
|
|||
|
|||
normaal als de eerste cilinder op bdp staat moet de ontsteking inderdaad ongeveer gelijk staan met je streepje op je ontsteking, dat ie niet helemaal gelijk staat ligt ook aan de vooronsteking he,
dus zo te zien aan e foto´s staat ie goed |
#8
|
||||
|
||||
klein stukje tegen de klok in,
staat goed dus.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#9
|
|||
|
|||
voor diegene doe t niet echt wete en t toch eens woude wete , maare omdat je motor n bepaalde vooronsteking heeft, en de rotor rechts om draait moet ie iets uit het midde staan als de motor zelf op bdp staat
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Ja inderdaad, volgens mij staat deze ietsje te laat
__________________
VWCulture.nl
|
#11
|
||||
|
||||
Op het vliegwiel staan twee merktekens, een van 0 graden en eentje voor je voorontsteking (6 graden voor bdp). Als je hem op het merkteken van de 6 graden zet zou je rotor bij het streepje op het verdelerhuis moeten staan.
Je moet hem natuurlijk ook nog even controleren met een stroboscoop lamp als je het echt zeker wilt weten.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#12
|
||||
|
||||
Deze how-to van de G60 geldt ook voor PF, how-to tandriem op tijd zetten.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Nee hoor, aangezien het om voorontsteking gaat is de rotor al voorbij het streepje.
__________________
WWW.MIVW.NL |